Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
"rechts"Rechts is anti-overheidsinmenging. Behalve als je een kleurke hebt, dan gaan we als overheid efkes bepalen wat je met uw eigen centen mag doen.
aaaaah p&aaaaaaaaaa
Kritiek leveren op die "geldstroom" is dan ook makkelijk vanuit de comfortabele zetel hier.Gohja, links of rechts, het artikel lijkt me gewoon makkelijk verontwaardiging scoren bij mensen die niet verder denken of zich moeilijk in de schoenen kunnen plaatsen van een migrant. Ik bedoel maar, dit is toch gewoon compleet normaal, en zou zowat iedereen zonder nadenken doen:
Kunne jullie nu echt eens stoppen met zagen en klagen op elkaar, jezus,... twas zelf wat onnozel bedoelt, mag dat dan ook al niet meer ...Ja, laat ons er snel een hele verhuis voor opzetten, want een post waar op wordt gereageerd, dat willen we hier niet hoor.
Overdrijf misschien.
Het was misschien een ergernis van hem? Dan zit hij alvast in het juiste topicKunne jullie nu echt eens stoppen met zagen en klagen op elkaar, jezus,... twas zelf wat onnozel bedoelt, mag dat dan ook al niet meer ...

Indien het gaat om inkomsten uit arbeid, geen probleem natuurlijk. Wanneer het gaat om uitkeringen, leeflonen, etc. dan vind ik dit wel problematisch.Kritiek leveren op die "geldstroom" is dan ook makkelijk vanuit de comfortabele zetel hier.
Ik heb hier een migrant in de familie. Die mens gaat evengoed gaan werken, verdient op zich niet slecht en betaalt zoals iedereen zijn belastingen. En er vertrekt regelmatig geld richting de broer, voornamelijk zodat de kinderen daar degelijk onderwijs kunnen volgen. Dat gaat niet over fortuinen maar ginder maakt dat wel een gigantisch verschil in kansen voor die kinderen.
Indien het gaat om inkomsten uit arbeid, geen probleem natuurlijk. Wanneer het gaat om uitkeringen, leeflonen, etc. dan vind ik dit wel problematisch.
Ik denk dat het artikel daar vrij duidelijk in is (en dat voor HLN!):Dit was het enige waarop ik mijn post heb gebaseerd. Niks tegen zuurverdiende centen.
Eens doorlezen vooraleer te ergeren kan al eens helpen.Uit de analyse blijkt verder dat de migranten die vanuit België hun naasten in het thuisland financieel steunen, overwegend jonger dan 40 jaar zijn, hooggeschoold zijn (hogeschool of universiteit) en in loondienst werken.
Dit was het enige waarop ik mijn post heb gebaseerd. Niks tegen zuurverdiende centen.Indien het gaat om inkomsten uit arbeid, geen probleem natuurlijk. Wanneer het gaat om uitkeringen, leeflonen, etc. dan vind ik dit wel problematisch.
Tja als iemand hier wettelijk aan de voorwaarden voldoet om een vervangingsinkomen te krijgen lijkt het me dat die daar ook gewoon zijn zin mee mag doen binnen de grenzen van de wet.Dit was het enige waarop ik mijn post heb gebaseerd. Niks tegen zuurverdiende centen.
Och ja , wat minder snel op ons paard zitten is voor iedereen goed, vooral onszelf.Het was misschien een ergernis van hem? Dan zit hij alvast in het juiste topic![]()
Ik klaag niet over die mensen zelf, maar in mijn post benoem ik het toch duidelijk, die policy. Natuurlijk kan je toch niemand iets verbieden van wat met zijn geld te doen, alleen wordt hun weinig in de weg gelegd om zulke bedragen maandelijks te innen. En voorts zwijg ik erover, want is blijkbaar een gevoelig thema, en wil hier ook geen bepaalde sticker op mijn voorhoofd krijgen, en anders worden er toch losse flarden ge quotet, nuance is dan soms ver zoek.Tja als iemand hier wettelijk aan de voorwaarden voldoet om een vervangingsinkomen te krijgen lijkt het me dat die daar ook gewoon zijn zin mee mag doen binnen de grenzen van de wet.
Als Kelly een deel daarvan mag uitgeven aan Shein mag Lucrèce ook een deel terugsturen naar haar familie in Burundi.
Lijkt me dat je anders gewoon willekeur krijgt gestuurd door emotie.
Ook een ergernis :
![]()
Migranten sturen ruim 6,5 miljard euro naar thuisland vanuit België
Migranten hebben in 2022 vanuit België ruim 6,5 miljard euro (7 miljard dollar) naar hun thuisland gestuurd. Het grootste deel van dat geld ging naar Marokko, Roemenië en Turkije, zo blijkt uit een analyse van de Internationale Organisatie voor Migratie (IOM). Dat is een aan de Verenigde Naties...www.hln.be
Ge zou denken dat ze nogal veel affaire hebben met ons land. Voor de rest zullen wij onze broekriem maar moeten aanspannen... Waar is het gat in de begroting? Ik denk niet dat je ver moet gaan zoeken met onze sinterklaas policy. Dit is niet een beetje kleingeld eh...
Het is het ergernissen topic. Dat dient om te zagen en te klagen.Kunne jullie nu echt eens stoppen met zagen en klagen op elkaar, jezus,... twas zelf wat onnozel bedoelt, mag dat dan ook al niet meer ...
Dat is om mijn familie in de kaaimaneilanden te steunen.En wat is er mis mee als mensen die hier geld hebben verdiend en daarop belastingen hebben betaald er een stuk van opsturen naar familie in hun land van herkomst? Vanuit 'ons' economisch standpunt is dat niet zo heel goed, gezien dat geld dan niet wordt gebruikt om in België te consumeren (en zo voor extra tewerkstelling, belastingen, etc. zorgen).
Maar langs de andere kant is er wel wat onderzoek dat aantoont dat dit soort "remittances" wel degelijk significant bijdragen aan de ontwikkeling en armoedebestrijding in armere landen.
Het enige wat mogelijks dan tegen de borst zou stuiten is wanneer moest blijken dat dat geld (vooral) verkregen wordt dankzij (werkloosheids)uitkeringen. Maar zelfs dan kan je het nog perfect zien als een vorm van informele/indirecte ontwikkelingshulp.
En daarbij, 6,5 miljard verbleekt enorm tegen wat er elk jaar versluisd wordt vanuit ons land naar belastingparadijzen: geld waar géén belastingen op worden betaald, die niks bijdragen aan onze economie en die de rijken alleen nog maar rijker maken.
aka de flexi-job?freddy van achter de hoek die het "aan zijne rug heeft" en daarvoor een invidaliteitsuitkering krijgt maar wel in het zwart wat gaat klussen

Nee, in het zwart. Flexi jobs gelden niet voor invaliden. Dus laat die knipoog maar achterwege en zeg wat je wil zeggen.aka de flexi-job?![]()
het is hier al gezegd, maar dit staat letterlijk in het artikel:Dat is om mijn familie in de kaaimaneilanden te steunen.
Imo geen probleem dat mensen moeite hebben met migranten die steungeld wegsluizen
Uit de analyse blijkt verder dat de migranten die vanuit België hun naasten in het thuisland financieel steunen, overwegend jonger dan 40 jaar zijn, hooggeschoold zijn (hogeschool of universiteit) en in loondienst werken.
Ik heb het dan ook niet over dat artikel maar over de reacties er op. Ik kan gerust begrijpen dat mensen de perceptie hebben dat het om steungeld gaat. (Wat nogal makkelijk voorvalt als het woord migrant valt.) Mensen vullen zulke zaken nogal gemakkelijk zelf in, open facebook en je ziet niet anders. (Wat mij dan weer tot de persoonlijke ergernis brengt sinds afgelopen zondag namelijk dat er toch erg veel mensen zijn die ofwel wat meer moeten nadenken ofwel gewoon het denken overlaten aan anderen want wat voor bagger er weer overal in de commentaren staat, het is om de mensheid te beginnen haten.)het is hier al gezegd, maar dit staat letterlijk in het artikel:
het gaat dus over mensen die wérken, niet over steuntrekkers.
(hoewel "overwegend" nogal vaag is. kan 99% zijn, kan 52% zijn)