Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Maar ZoVeEL ReGeNT HeT NiEt HOoR -BG

Idd, er lopen er hier toch een paar rond die, denk ik, wonen in een schuilkelder en maar één keer om de maand ofzo buitenkomen.
Kan toch niet anders als je zaken leest à la "ik word nooit nat, dus het regent niet veel" en "nog nooit gehoord van een regenjas?". 😂 😂

Je bedoelt misschien: be Irish and shut up? :unsure:

Sois Belge et payez vos impôts*

Idd, er lopen er hier toch een paar rond die, denk ik, wonen in een schuilkelder en maar één keer om de maand ofzo buitenkomen.
Kan toch niet anders als je zaken leest à la "ik word nooit nat, dus het regent niet veel" en "nog nooit gehoord van een regenjas?". 😂 😂
Ik zeg niet dat het weer hier bij ons nu niet aangenamer kan zijn, maar als ik dan mijn collega's in India hoor: de maximumtemperatuur is daar al twee weken niet onder de 40°C geweest, en het ziet er niet naar uit dat dat de komende week gaat gebeuren. Dan vind ik wat meer regen dan normaal toch niet zo erg hoor...
En het heeft ook wel voordelen: de tuin groeit en bloeit als nooit tevoren en allemaal zonder dat ik alles water moet geven. En als je nu gaat wandelen in de Ardennen zijn er overal riviertjes die normaal gezien nu nagenoeg droog staan.

Inderdaad niet te geloven. Je ziet dat ook op veel op- en afritten van snelwegen, die wegkanten worden precies elk jaar meer een stort.

Hier in de buurt ook een shopping center waar er vaak sluikstorters op de parking staan. Waarop de politie zegt dat ze niets kunnen doen omdat het privé terrein is en geen openbaar terrein. :confused2:
Waarom zou dat geen openbaar terrein zijn? Publiek toegankelijke parkeerplaatsen, ook privé zoals van winkels/tankstation/horeca vallen daaronder.

Artikel 28 van de Wegverkeerswet bepaalt: “In deze gecoördineerde wetten worden onder " openbare plaats " verstaan de openbare weg, de terreinen toegankelijk voor het publiek en de niet-openbare terreinen die voor een zeker aantal personen toegankelijk zijn.”
Volgens het Hof van Cassatie (arrest van 17 november 2020) kan een parkeerterrein dat voor alle weggebruikers zonder onderscheid toegankelijk is, als een openbare weg worden gekwalificeerd, ook al is dit privéterrein.

openbaar = van de overheid.
een privé-terrein zoals een parking van een shopping center is dat niet. daarmee dat bvb ook gewone verkeersregels daar niet gelden.

een privé-terrein zoals een parking van een shopping center is dat niet. daarmee dat bvb ook gewone verkeersregels daar niet gelden.
Lees anders mijn post eens volledig. Privé terrein kan wel degelijk als een openbare plaats gezien worden waardoor men er kan handhaven. De voorwaarden hiervoor staan in mijn post net boven de uwe.

Waarom zou dat geen openbaar terrein zijn? Publiek toegankelijke parkeerplaatsen, ook privé zoals van winkels/tankstation/horeca vallen daaronder.

Artikel 28 van de Wegverkeerswet bepaalt: “In deze gecoördineerde wetten worden onder " openbare plaats " verstaan de openbare weg, de terreinen toegankelijk voor het publiek en de niet-openbare terreinen die voor een zeker aantal personen toegankelijk zijn.”
Volgens het Hof van Cassatie (arrest van 17 november 2020) kan een parkeerterrein dat voor alle weggebruikers zonder onderscheid toegankelijk is, als een openbare weg worden gekwalificeerd, ook al is dit privéterrein.
Dat klopt voor de toepassing van de Wegverkeerswet. Maar niet voor andere regelgeving. Specifiek voor sluikstorten op een private, doch publiek toegankelijke parking, betekent dit dat politie er wel gewoon vaststellingen kan verrichten (zoals in elke publiek toegankelijk locatie) maar er kan bv geen GAS worden toegepast omdat het geen openbaar domein betreft.

Het is (veel) complexer dan dat. Zo zijn er zelfs openbare wegen (gemeentewegen) die volledig op private ondergrond gelegen zijn... En winkels, café's, etc. zijn ook private plaatsen maar wel publiek toegankelijk. Politie mag daar gewoon binnen en vaststellingen verrichten.

Inderdaad. Hoe vaak ik moet herhalen tegen mijn vriendin dat het eigenlijk maar heel zelden regent terwijl ze haar doorweekte schoenen uit doet. En het maar niet willen geloven hé.
De regen heeft hier deze nammidag plaatgemaakt voor harde wind. HEERLIJK.
Als het niet regent, waait het hard, de momenten dat je buiten eigenlijk eens iets aangenaam kan doen, zijn het laatste dik half jaar toch op 1 hand te tellen.

Vandaag ook weer 2x natgeregend op de fiets...
Morgen moet het droog blijven, (klein) lentefeest voor de dochter en ik wil geen 17 man in mijn living moeten zetten 🤞.

De regen heeft hier deze nammidag plaatgemaakt voor harde wind. HEERLIJK.
Als het niet regent, waait het hard, de momenten dat je buiten eigenlijk eens iets aangenaam kan doen, zijn het laatste dik half jaar toch op 1 hand te tellen.
Daar geef ik je wel gelijk in. Eigenlijk gewoon rustig weer is precies iets dat niet meer frequent voorkomt. Ofwel bakken regen, overdreven veel wind, grote hitte....

@Oldskooler momenteel in de hittegolf in het zuiden van Spanje:

PumDxCT.jpeg

Wtf en ook een ergernis vandaag.
Naar een lokale interieurwinkel voor gordijnen (&verf)

Uitleg, 700 stalen stof gezien, 1 gekozen blablabla, afmetingen gegeven
Mevrouw de verkoopster begint aan de gegevens voor de offerte
- Gaan jullie ze zelf plaatsen of liefst laten plaatsen?
* Mijn vrouw "we doen dat zelf"

...
3 vragen verder vraag ik:
*"Hoeveel komt erbij om te laten plaatsen? Of ja begrijp dat u dat niet van buiten weet, zet er maar bij op de offerte"
- hahaha mijnheer dat kan ik er niet apart opzetten hè
* Huh? Hoezo? Werkuren of vast bedrag zet er maar op
- dit mag ik niet mijnheer

* Ok, stuur dan maar 2 offertes 😄 1 offerte met plaatsing en 1 zonder
- dat gaan we niet doen hoor, u zei zonet toch dat u ze zelf ging plaatsen..
* Euhm ja maar als jullie komen voor 50€ dan ga ik er nie zelf aan beginnen hè 😂.

Mevrouw begreep echt niet wat er mis was met hun manier van werken.
Heb haar gezegd dat ik het gevoel had dat ik sowieso in het zak gezet zou worden met zulke praktijken en vertrokken

Terug
Bovenaan