Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik dacht..goh...waarom eens niet milieubewust en slim naar Antwerpen gaan in mei, en gewoon met de trein van Kortrijk naar Antwerp Centraal gaan?

Omdat die rechtstreekse trein met zijn och gottekes 8 stops er 1u58 over doet om op bestemming te raken? Ze mogen nog alle campagnes opzetten of weekendkortingen geven dat ze willen, ik ga geen kleine vier uur op de trein zitten en het risico lopen om geknifed te worden om efkes op en neer te crossen naar Antwerpen.
De rechtstreekse doet er normaal minder dan 1u30 over. Waarschijnlijk zijn er werken in het weekend dat je wil gaan. Ze werken nu op dat traject aan het spoor.

Maar als ge geluk hebt een leuke kaartjesknipster.
Kan je hier niet dagelijks uw werkschema posten? Kwestie van de BG'ers hier eens uit hun firmawagen en in de trein te krijgen.
Ik dacht..goh...waarom eens niet milieubewust en slim naar Antwerpen gaan in mei, en gewoon met de trein van Kortrijk naar Antwerp Centraal gaan?

Omdat die rechtstreekse trein met zijn och gottekes 8 stops er 1u58 over doet om op bestemming te raken? Ze mogen nog alle campagnes opzetten of weekendkortingen geven dat ze willen, ik ga geen kleine vier uur op de trein zitten en het risico lopen om geknifed te worden om efkes op en neer te crossen naar Antwerpen.
Er is precies ook wel wat aan de hand ergens in Lokeren dit weekend waardoor het een stuk langer duurt dan normaal. Normaal is het 1u25, in die tijd geraak je bijlange niet van Kortrijk centrum in Antwerpen centrum.

Swat, ik pak ook rapper den auto hoor, zeker als je niet alleen bent is het dan al snel goedkoper. Parkeren voor ochot nen goeien euro op P+R Linkeroever (de parking aan het station hier kost al 5 keer zoveel...) en met de tram naar het centrum.

Laatst bewerkt:
Reizigers he... De begeleiders worden vaker bedreigd/neergestoken/neergeklopt/bespuwd...
Ik zie de laatste tijd héél regelmatig (de helft van de tijd) mensen van securail op het traject Kortrijk-Poperinge. Ik weet dat daar 's avonds laat en de eerste trein 's ochtends overlast kan zijn, maar vind het wel héél raar dat ze rond 18-19u op dat traject zitten. Komt toch wel vooral over als "we tonen aan de reizigers dat we er zijn", maar als ik eens wat later of héél vroeg (trein van 4u15, is wel zelden) neem, dan zie ik ze nooit. Jammer, want ik denk dat net dan de begeleider ze nodig zou kunnen hebben.

Edenred die weer mijn saldo consumptiecheques gebruikt ipv maaltijdcheques. Dacht dat dit ging opgelost zijn dit jaar, kan dat overbodig bedrijf nu echt geen 2e aparte kaart geven ... Of beter nog, failliet gaan.

De 1e lente zon is er.
En daarbij ook de eerste buur die het nodig vind om een half dorp te laten "meegenieten" van zijn voorkeursmuziek

Allè ik kan Helene Fischer ook appreciëren, maar liefst met beeld 😊
De andere carnavalsmuziek liever niet, dank u wel

Edenred die weer mijn saldo consumptiecheques gebruikt ipv maaltijdcheques. Dacht dat dit ging opgelost zijn dit jaar, kan dat overbodig bedrijf nu echt geen 2e aparte kaart geven ... Of beter nog, failliet gaan.
8.000 mensen op straat omdat Link niet de juiste cheques kan gebruiken op zijn kaart

8.000 mensen op straat omdat Link niet de juiste cheques kan gebruiken op zijn kaart
Amai, wist niet dat daar zoveel mensen werken. Maakt het eigenlijk nog triester dat het zo slecht is. Hoeveel tijd zouden ze zo niet verspillen aan dat saldo terug overzetten bij veel mensen, een 2e betaalkaartje geven aan degene die dat willen lijkt me dan goedkoper. En hun helpdesk online is ook geweldig, je moet een ganse waslijst aan gegevens invullen terwijl ik gewoon een account heb. Dan nog de ergernis dat je die kaart niet overal kan gebruiken, zelfs in zaken waar je met sodexo maaltijdcheques wel kan betalen, het is gewoon onnozel imo.

Zit met een nuchtere maag op de trein na een avond zwaar op de lappen te gaan.

Trekt er hier ene in de wagon een doosje knackworstjes of voze salami open ofzo. Mijn maag keert volledig om van diene geur.

Onze relatie met onze buren is wat gekanteld door het feit dat ze hun honden buiten laten zitten als ze weggaan waardoor de honden constant blaffen.

Nu is er nog een kleine ergernis dat daar bovenop komt al vraag ik me af of ze dit zelf doorhebben. Ik kan hun tuin niet zien maar zo'n 3x per minuut komt er een ultrasone hoge toon uit hun tuin. Zij zijn 60ers, wij 20ers, mijn gedacht is dat dat een mollenverjager is maar lijkt me ergens toch ook niet logisch dat een product zou gemaakt worden dat de gemiddelde mens hinder van heeft ?

Wat zou dit nog kunnen zijn ?
Alleszins, daarvoor durf ik niet gaan aanbellen :frown:

True that vertragingen treinen met minder wagons allemaal terechte opmerkingen over de NMBS maar ik pak al drie jaar op alle mogelijke uren een trein richting Antwerpen en soms Brussel en nog nooit onveilig gevoeld op een trein.

Je hebt overal helaas een kleine kans om een debiel tegen te komen wil je die kans tot nagenoeg nul herleiden blijf thuis en woon alleen.
Dat verbaast me, ik heb ook jaren lang richting brussel gependeld op alle mogelijke uren (shiften) en ik kan er ondertussen een boek van schrijven.
Van zatte ambtenaren die beginnen vechten na de kerstmarkt, moslims die tijdens ramadam ambras maken en die ontzet moeten worden door de federale (met honden), dronken clochards die met 3 naast u komen zitten in een verder lege wagon.

Allemaal in eerste klas, maar in 2de klas is het juist hetzelfde.
Blij dat ik met de homeworking tegenwoordig vooral de avond uren en de weekends kan vermijden. ;)

Onze relatie met onze buren is wat gekanteld door het feit dat ze hun honden buiten laten zitten als ze weggaan waardoor de honden constant blaffen.

Nu is er nog een kleine ergernis dat daar bovenop komt al vraag ik me af of ze dit zelf doorhebben. Ik kan hun tuin niet zien maar zo'n 3x per minuut komt er een ultrasone hoge toon uit hun tuin. Zij zijn 60ers, wij 20ers, mijn gedacht is dat dat een mollenverjager is maar lijkt me ergens toch ook niet logisch dat een product zou gemaakt worden dat de gemiddelde mens hinder van heeft ?

Dat is een dierenverdrijver.
Werkt tegen marters, katten, honden, vossen, konijnen... Meestal werken die wel op beweging, en dus niet op een vast interval. Ze worden overigens ook wel eens gebruikt om hangjongeren weg te jagen. Oude mensen horen die hoge tonen niet, jongere mensen wel.
Voor mij zou dat in elk geval meer dan voldoende reden zijn om eens te gaan praten met je buren. En stel je eens voor wat dit zou doen bij een jongere mens met tinnitus...

Dit ligt nu eens echt niet aan de gebruiker. Het is debiel van Edenred dat ze geen onderscheid maken tussen maaltijdcheques en consumptiecheques. Als er consumptiecheques en maaltijdcheques hebt staan op je kaart dan zal bijna altijd eerst de consumptiecheques gebruikt worden en daarna de maaltijdcheques omdat de vervaldatum van de consumptiecheques vroeger is dan de maaltijdcheques.

@Link gewoon zien dat je asap je consumptiecheques gebruikt voor hetgeen je wil.

Mijn ergernis ivm deze circus: de overheid. Begin 2024 hebben ze veranderd dat consumptiecheques enkel gebruikt kunnen worden voor 'ecologische' producten, aka ecocheques...

Wat is het nut van die consumptiecheques dan nog als je het zo gaat beperken. Het doel van die cheques was juist dat je die overal kon gebruiken in een fysieke winkel: win win voor gebruiker en handelaars. Nu zijn het gewoon ecocheques geworden.
Begrijpe wie begrijpe kan.

Heb de indruk dat ze bij sommige winkels daar moeilijker over doen dan bij andere? Bij Decathlon bijvoorbeeld ging dat niet voor een groot deel van mijn aankoop. Bij Mediamarkt dan weer geen probleem. Ook bij een lokale electro winkel geen problemen gehad.

Het is hier niet het sport gedeelte, maar wat een fuck ups van de pro league wederom...

Ne mens zou voor minder gedegouteerd zijn

Agauw effe de mail versturen als de match al bezig was

Mijn ergernis ivm deze circus: de overheid. Begin 2024 hebben ze veranderd dat consumptiecheques enkel gebruikt kunnen worden voor 'ecologische' producten, aka ecocheques...
Eigenlijk is de huidige consumptiecheque een maaltijdcheque + ecocheque.

Te gebruiken op:
  • de betaling van een maaltijd of voor de aankoop van verbruiksklare voeding,
  • de aankoop van producten en diensten met een ecologisch karakter (het zal gaan om dezelfde producten en diensten die met ecocheques kunnen worden betaald).

Weekendje met vrienden naar Tirana (Albanië) geweest. Ons heel goed geamuseerd maar het nachtleven was een domper. Als toerist laten ze je nergens binnen :sop:

2 huizen verder hadden de gepensioneerde ook zo'n toestel.
Ik dacht dat ik zot aan het worden was.
Tot ik mijn vrouw er op attent maakte, sinds dat moment hoorde ze het ook regelmatig (en daar was ze me heel dankbaar voor).
Op een dag ging dat af en ik vloek tegen mijn vrouw "godverdoeme wa is da nu", en men buren reageren "ah gelle hoort da ook?"

Soit me zen 2'en effe bij de gepensioneerde gaan horen, effectief een mollen ding en hun gehoor was al versleten, ze hoorde het niet

Het is hier niet het sport gedeelte, maar wat een fuck ups van de pro league wederom...

Ne mens zou voor minder gedegouteerd zijn

Agauw effe de mail versturen als de match al bezig was

De mail was zaterdagmiddag verstuurd e, niet vandaag.

Terug
Bovenaan