Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Misschien kunnen we met zijn allen wat minder kak aan onze bv's hangen. Want we hoeven ze allemaal niet te horen of zien maar toch zijn er hier weer al lustig de revue gepasseerd.
Dit wel een beetje. Eigenlijk is het zoals HLN als rotkrant benoemen: iedereen gaat akkoord dat het op niets trekt, maar iedereen post er links van.

Ik ben waarschijnlijk niet meer mee/wereldvreemd door enkel te streamen wat ik wil zien, en geen interesse te hebben in "BVs", maar bij al die namen hier heb ik altijd zo'n herinnering aan 10+ jaar geleden, toen ik zelf veel TV keek en mijn vader aan VTM verknocht was. Nu is dat meer van "ah, Eline de Munck, dat is lang geleden dat ik er nog iets van heb gehoord (goed zo)." Ignorance is bliss.

Laatst bewerkt:
Dit wel een beetje. Eigenlijk is het zoals HLN als rotkrant benoemen: iedereen gaat akkoord dat het op niets trekt, maar iedereen post er links van.
of die "youtuber/tiktokker doet x voor views" en dan link van het bewuste filmpje, zodat er nog meer views gegenereed worden.

Ik wil iets kopen om de luchtvochtigheid en CO2 hierbinnen in de gaten te houden. Ik ga kijken op Bol en Amazon en vindt alleen maar dingen van merken als 'Zalotti', 'XiaoXin','SolHouse', en 'Ketotek'. In wat voor laat-kapitalistische nachtmerrie zijn we toch beland? Bestaat er eigenlijk geen alternatieve versie van algemene verkoopsites als Bol en Amazon waar je nog effectief herkenbare merken vindt van bedrijven die hun reputatie durven verbinden aan hun producten?

België en de bureaucratie, hoofdstuk CXXXVII.
Belasting aanslag van mijn vorig jaar overleden Vader blijft maar achterwege. De hele tijd dat het huis te koop stond ging ik 2a3 keer per week kijken voor de post. Nooit iets gezien van een aanslagbiljet. Huis verkocht in januari, contact gehouden met de nieuwe eigenaar, die heeft ook nooit iets gevonden wat leek op een aanslagbiljet.
Deze ochtend contacteer ik de belastingen, de dame aan de telefoon zei doodleuk dat dit in oktober 2023 verstuurd was. ze ging het nogmaals opsturen naar mijn adres.
Ze zei ook dat de termijn verstreken was en dat ze mij hierom ging doorschakelen met de dienst betalingen. 15minuten in de wacht gezeten, ik heb dan maar opgelegd. We zullen wel zien wat er op de brief zal staan die eens of morgen bij mij in de bus zal zitten.
Dat ze er maar zeker van zijn dat ze enige nalatigheidsinteresten op hun buik kunnen schrijven.

Dan de soap bij de energieleverancier die blijft duren. 11/01/2024 is er een overnamedocument ingevuld door de betrokken partijen. Sturen ze doodleuk een eindafrekening met geschatte meterstanden. Directe betwisting was het gevolg van onze kant. Dit liedje duurt nu al bijna 5 weken.
Dan gisteren een mailtje van dienst overname, ze vroegen naar het nieuwe adres en de voorkeuren van mijn Vader.
Ik stond te stomen, niet normaal. Eénmaal thuis heb ik onmiddellijk telefonisch contact gehad, dat ze met die bullshit mochten ophouden en dat ik al zeker 3x een overlijdenscertificaat heb doorgestuurd.
Hopelijk is de boodschap nu duidelijk voor hen.

Ergernisje van gisteren eigenlijk nog bij de quiz De Dag Van Vandaag. Het was gelukkig niet voor punten maar Hetty Helsmoortel die met veel bombarie aankondigde dat ze alle 16 films van Christopher Nolan op Wikipedia had opgezocht en had geblokt. Raar, dacht ik, want zijn er maar 12. Dus begint ze die op te sommen en lapt ze er 4 andere films bij die helemaal niet van Nolan zijn (Man Of Steel bvb.). Applaus en iedereen lachen en 'wauw'... Dan wordt dat ook in de finale nog eens gevraagd: 'hoeveel films van Nolan heeft Hetty opgesomd?'.
:sarcastic:

Ergernisje van gisteren eigenlijk nog bij de quiz De Dag Van Vandaag. Het was gelukkig niet voor punten maar Hetty Helsmoortel die met veel bombarie aankondigde dat ze alle 16 films van Christopher Nolan op Wikipedia had opgezocht en had geblokt. Raar, dacht ik, want zijn er maar 12. Dus begint ze die op te sommen en lapt ze er 4 andere films bij die helemaal niet van Nolan zijn (Man Of Steel bvb.). Applaus en iedereen lachen en 'wauw'... Dan wordt dat ook in de finale nog eens gevraagd: 'hoeveel films van Nolan heeft Hetty opgesomd?'.
:sarcastic:
Nolan was writer & producer bij Man of Steel :unsure: Hangt er een beetje vanaf hoe je "Nolan zijn films" bekijkt denk ik.

Laatst bewerkt:
Lang verhaal kort: Vandaag blaam gekregen op het werk omdat ik een paar weken terug tijdens een optreden van een comedian - op het werk - mijn arm schuin omhoog had gehouden nadat hij had zitten afgeven op Duitsland en de Duitse taal en een vraag stelde over op vakantie gaan. (Letterlijke bewoording blaam: brengen nazigroet).

Blaam komt er toevallig nadat ik 2 dagen geleden een kritische mail had gestuurd ten aanzien van enkele leidinggevenden. Enfin dat hebben we ook weer gehad.

Ik wil iets kopen om de luchtvochtigheid en CO2 hierbinnen in de gaten te houden. Ik ga kijken op Bol en Amazon en vindt alleen maar dingen van merken als 'Zalotti', 'XiaoXin','SolHouse', en 'Ketotek'. In wat voor laat-kapitalistische nachtmerrie zijn we toch beland? Bestaat er eigenlijk geen alternatieve versie van algemene verkoopsites als Bol en Amazon waar je nog effectief herkenbare merken vindt van bedrijven die hun reputatie durven verbinden aan hun producten?

Op Ibood komt er soms de Resideo (Honeywell) meter voor een klein prijsje en dan krijg je er zelfs twee. Het enige nadeel is dat het niet draadloos is.

Nolan was writer & producer bij Man of Steel :unsure: Hangt er een beetje vanaf hoe je "Nolan zijn films" bekijkt denk ik.
Ja OK. Maar de voorafgaande vraag ging duidelijk over dat hij de award voor beste regisseur gewonnen had bij de Oscars.
Ik was meer onder de indruk geweest als ze zijn 4 kortfilms nog had opgesomd :unsure:.

België en de bureaucratie, hoofdstuk CXXXVII.
Belasting aanslag van mijn vorig jaar overleden Vader blijft maar achterwege. De hele tijd dat het huis te koop stond ging ik 2a3 keer per week kijken voor de post. Nooit iets gezien van een aanslagbiljet. Huis verkocht in januari, contact gehouden met de nieuwe eigenaar, die heeft ook nooit iets gevonden wat leek op een aanslagbiljet.
Deze ochtend contacteer ik de belastingen, de dame aan de telefoon zei doodleuk dat dit in oktober 2023 verstuurd was. ze ging het nogmaals opsturen naar mijn adres.
Ze zei ook dat de termijn verstreken was en dat ze mij hierom ging doorschakelen met de dienst betalingen. 15minuten in de wacht gezeten, ik heb dan maar opgelegd. We zullen wel zien wat er op de brief zal staan die eens of morgen bij mij in de bus zal zitten.
Dat ze er maar zeker van zijn dat ze enige nalatigheidsinteresten op hun buik kunnen schrijven.
Mocht je nog op de Myminfin van je vader raken, daar zou de verstuurde briefwisseling van Financiën ook moeten staan.

Mocht je nog op de Myminfin van je vader raken, daar zou de verstuurde briefwisseling van Financiën ook moeten staan.
Even opgezocht, maar van aanslagjaar 2022 is er niks terug te vinden, wel het voorstel van aanslagjaar 2023.

Ge moet eens tijdens het spitsuur in een willekeurige dorp/stad kijken wie er allemaal in den auto zit. Hopen bejaarden die natuurlijk net dan de baan op moeten nadat ze de hele middag watervlietse kafé of Elexir d'Anverskes hebben zitten leuren bij Irma of Gerard. Of 's morgens omdat ja, ze hebben een afspraak om 9u bij meneer doktoor, mààr als ze er al om 8u zijn kunnen ze misschien voorsteken! Ze tuffen dan gegarandeerd 10km/h onder (in zone 70) of 10km/h bóven (in zone 50 of 30) de snelheidslimiet en zijn nog in de veronderstelling dat stoppen = voorrang van rechts kwijt, is.

Volledig gek word ik er soms van.
Kunnen we geen bejaardentax invoeren?

10% extra in spitsuren en weekenden, zéker in supermarkten.

10% korting tijdens kantooruren en weekdagen

Opgelost!

Want Irma van achter den hoek schuimt alle horecazaken af op zoek naar de goedkoopste koffie. Als hij dan nog van €2 naar €1.80 gaat door de week is ze al helemaal content! ☕

Opgelost!

Want Irma van achter den hoek schuimt alle horecazaken af op zoek naar de goedkoopste koffie. Als hij dan nog van €2 naar €1.80 gaat door de week is ze al helemaal content! ☕

En enkel winkelen tussen 9u en 14u op weekdagen zou ook een goeie zijn.

Gisteren aan de kassa.

Tijdje aangeschoven, druk, achter mij nog een aantal mensen.

Mevrouw voor mij krijgt telefoon net op het moment dat de kassierster aan haar boodschappen begint (3/4 volle band).
Mevrouw begint in haar handtas te rommelen.
Wanneer ze toestel in hand heeft, is ze te laat. Probeert terug te bellen, maar nu krijgt zij geen antwoord.
Toestel terug in handtas. Neemt 2 producten van de band...terug telefoon.
Deze keer direct toestel gevonden, maar sukkelt ze met opnemen. En maar schuiven met het vingerke, maar het ging niet.

Kassierster kijkt haar ook al aan met een blik van "madam, handel dit eerst af en doe uw telefoontje later" en wil iets zeggen...
Madam doet teken naar kassierster (talk to the hand), belt terug en doet een parléke van een kleine 2 minuten.
Uiteraard op speaker.

Iedereen mocht dus wachten en aanhoren dat ze nu zaterdag met Sonja afspreekt om bij te praten, want het is al even geleden.

Extra frappant dat Sonja opende met "Hey, da's al efkes geleden. Stoor ik?"
Reply: "Nee"

En enkel winkelen tussen 9u en 14u op weekdagen zou ook een goeie zijn.

Gisteren aan de kassa.

Tijdje aangeschoven, druk, achter mij nog een aantal mensen.

Mevrouw voor mij krijgt telefoon net op het moment dat de kassierster aan haar boodschappen begint (3/4 volle band).
Mevrouw begint in haar handtas te rommelen.
Wanneer ze toestel in hand heeft, is ze te laat. Probeert terug te bellen, maar nu krijgt zij geen antwoord.
Toestel terug in handtas. Neemt 2 producten van de band...terug telefoon.
Deze keer direct toestel gevonden, maar sukkelt ze met opnemen. En maar schuiven met het vingerke, maar het ging niet.

Kassierster kijkt haar ook al aan met een blik van "madam, handel dit eerst af en doe uw telefoontje later" en wil iets zeggen...
Madam doet teken naar kassierster (talk to the hand), belt terug en doet een parléke van een kleine 2 minuten.
Uiteraard op speaker.

Iedereen mocht dus wachten en aanhoren dat ze nu zaterdag met Sonja afspreekt om bij te praten, want het is al even geleden.

Extra frappant dat Sonja opende met "Hey, da's al efkes geleden. Stoor ik?"
Reply: "Nee"
En niemand die daar op spreekt? Als zij het lef heeft om iedereen nodeloos te laten wachten omdat ze denkt alleen te zijn op de wereld heb ik nogal snel het lef om daarop te spreken.

een irritant spook gehad in de colruyt.

Ik kom aan de kassa en geef een grote zak van de Action aan haar, om alle kleine spullen in te overladen van kar 1 naar kar 2 (dat is hun werkijze in de colruyt).

"ah nee meneer die zak kan niet blijven rechtstaan, er hangen geen klippers aan". :wtf:

ik zeg : ok ik hou hem wel open voor u. "nee meneer er geld nog steeds social distancing". :wtf:

Ze begint alles te scannen en over te laden van kar 1 naar kar 2.
ik pak zelf die zak en leg alle dingen er in die zak.

"meneer wil je wachten tot ik gedaan heb met alles te scannen". mijn 3e :wtf: .
NU schiet ik uit mijn krammen.

Ik zeg "nee ik ga niet wachten tot gij gedaan hebt. en ik ben ook heel blij dat ik niet jouw collega ben. Zo onklantvriendelijk ben ik nog nooit behandeld geweest in een colruyt, want normaal ga ik steeds naar colruyt sint andries, en daar doet niemand moeilijk hoor over mijn zak! jij bent de eerste en enige. en als je uw job niet meer graag doet, is het misschien tijd om ergens anders te gaan werken. "

Toen was het opeens gedaan met haar constante "weerwoord" bieden.

"ah nee meneer die zak kan niet blijven rechtstaan, er hangen geen klippers aan". :wtf:

Ik zou gewoon flexibele handvatten (juiste woord... ik kan er niet op komen... ) eventjes vastgebonden hebben aan elk uiteinde van de kar. Dan heb je hetzelfde als die klippers.

Bij mij zijn die klippers van die zakken van de Colruyt ondertussen al meermaals vershwunden. Was de beste manier zonder hier even een nieuwe zak te moeten gaan kopen voor iets dat eigenlijk nog perfect functioneel is.

Opgelost!

De grootmoeder van mijn vrouw gaat speciaal op zaterdagochtend naar de Colruyt, want das "gezelliger als er zo wat volk is" :unsure:

Ondertussen probeer ik vaak van om 19u40 bij de Colruyt te zijn omdat het volk net te mijden... wat is er leuk aan de volle winkel? De hele winkel is een mijnenveld van mensen die hun kar exact in het midden van het gangpad zetten zodat links noch rechts kan passeren, mensen die hun kar zetten exact naast een andere kar die er al staat zodat er niemand voorbij kan, mensen die hun kar wél mooi aan de kant zetten en dan naast hun kar aan de andere kant van de rayon alle producten één voor één vastnemen om het label te lezen. If looks could kill... had ik al verschillende keren levenslang gekregen :unsure:

Terug
Bovenaan