Nu geen heel erge, euh, ergernis, want ik vond het eerder grappig, maar zonet in de Carrefour aan de kassa:
Er gaat een 2de kassa open, ik dus naar die kassa als eerste, terwijl ik mijn welgeteld 5 artikelen op de band leg komt er een oud madammeke naar mij "mijnheer, mag ik dit efkes snel afrekenen", wijzend naar haar Dag Allemaal of welk boekje het ook was.
Ik zeg "ik heb nu ook niet echt veel om af te rekenen mevrouw, maar doe maar", hoewel ze mijn bevestiging niet echt nodig had want ze had al voor mijn antwoord haar plaats voor mij aan de kassa ingenomen.
Soit, mevrouw betaalt dan met muntjes, en ge kent dat, tegen dat ze haar muntjes uit haar portemonnee gevonden en genomen heeft zijn we al een halve minuut verder, dan nog efkes goed haar wisselgeld tellen om te zien dat ze hun geen 10cent gemist hebben aan de kassa, vervolgens nog op het gemakske die portemonnee weer in de sacoche steken, nog eens goed kijken of ze niets vergeten was (ze had nochtans maar 1 ding gekocht), nog een vriendelijke "merci hé meneer" naar mij en weg was ze. Wellicht was ik met mijn 5 artikelen ook al lang weg geweest, dus ge vraagt u toch af waarom dat moederke op leeftijd en op pensioen zo "gehaast" was dat ze toch per sé voor moest kruipen.
Maar het was eigenlijk te grappig om echt ergerlijk te zijn.