Facebook…again
Vrijdag opeens volledig platgespamd door voorgestelde fake groepen met advertenties in de zin van ‘Makita proefset aan 2 euro. Je moet enkel 3 vragen invullen!’, inclusief AI-foto van lachende man in Lidl met honderd Makita sets en bordje ‘2 euro’ achter zich. Elke pagina had op elke post ook dezelfde reacties: ‘mijn vrouw bestelde het en ik kon het niet geloven, maar vandaag ontvangen’. Zeker 10 keer gerapporteerd, want naast Makita zijn er ook Dysons, Amazon retourpakketten etc te verkrijgen voor 2 euro. Ook fake Krefel pagina’s met 200 volgers in plaats van een paar tienduizend etc.
Nu krijg ik een bericht van facebook: We hebben de advertentie niet verwijderd. We hebben de advertentie bekeken en zijn tot de conclusie gekomen dat deze advertentie niet in strijd is met onze advertentierichtlijnen. Geen idee of het dan om een van die 10, of om alle 10, de pagina’s gaat, maar alles wat ik gerapporteerd heb was duidelijk bedrog om mensen privé-gegevens af te troggelen. En facebook laat het toe.
De balans helt toch steeds meer naar account verwijderen…