Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Idem trouwens, nieuwe overbuur, zet zich alle dagen voor mijn buur zijn garage omdat ze mag van hem.
Maar altijd ook met de punt van de auto net op de rand van mijn garage.
Zelfste resultaat, ik zie niets afkomen voor ik zelf al met de helft van mijn auto ben buiten gereden, en dan moet ik ook nog tot bijna tegen de gevel van haar huis rijden om te kunnen deftig uitdraaien. (smalle eenrichtingstraat)

Onlangs was haar lief op bezoek, en die kerel had zich voor mijn poort gezet, want ja van de buur mag dat ook he.... :wallbash:
Ik moest er uit om 05h30 voor mijn job... vol frustratie op die bel gaan duwen om ze uit hun bed te halen.
Heeft wel effect gehad, het gebeurd niet meer.

Maar ik zal die vieze kloot zijn natuurlijk...
Ik zou me persoonlijk schamen als zijnde nieuwe inwoner als ik zo ergens handel waar ik net kom wonen.

Soit weer een buur minder waar ik met een masker op vriendelijk moet tegen doen. :biglaugh:
Ik kan er gewoon niet bij hoe mensen zo tam/asociaal kunnen zijn dat ze liever iemand hinderen dan gewoon 100 meter verder te parkeren, maar goed, daarom zijn we hier aan het posten natuurlijk.

Als het nog lang blijft duren ga ik gewoon zelf voor mij oprit staan, na enkele maanden zal hij de grote trek naar de parking dan wel gewoon worden zeker.

Ik kan er gewoon niet bij hoe mensen zo tam/asociaal kunnen zijn dat ze liever iemand hinderen dan gewoon 100 meter verder te parkeren, maar goed, daarom zijn we hier aan het posten natuurlijk.

Als het nog lang blijft duren ga ik gewoon zelf voor mij oprit staan, na enkele maanden zal hij de grote trek naar de parking dan wel gewoon worden zeker.
Ja is ook al door mijn hoofd gegaan, maar hier rijden ze op regelmaat spiegels af in onze straat.
Veel vrachtwagens die onze straat pakken omdat ze anders paar km moeten omrijden, dus tja...

Ik breng vaak de kinderen naar school en het valt mij de laatste tijd op hoeveel marginaliteit er wel niet is in de schoolomgeving. Een greep uit de zaken die mij opvallen:

* Een marginale moeder die haar kind komt brengen en haar stafford meeneemt naar de schoolpoort en gewoon naar binnen laat lopen.
* Een andere marginale moeder die staat te roken aan de schoolpoort en met een sigaret in de hand tussen de buitengaande kinderen loopt.
* Een werkloze sociale woningbewoner die op 500 m van school woont en telkens met zijn S3 aan de schoolpoort staat, sociale woning en joggingsbroek maar wel auto van 60-70K???
* Rijwoningbewoners met persoplaten op een GLE die gewoon in VIP-style op het fietspad parkeren.
Toen mocht je terug richting uw bestaan, hard werken om anderen mee te onderhouden.
+ in uw vrije tijd ook nog bijklussen voor naasten anders zijn die ook weer niet content.

Dankbaarheid volgt ooit. Bij het finale afscheid: "'t was toch zo'n goeie."

En verder...'t is goed weer.

Het einde van de reviladatie van m'n been was in zicht.

Ik ga naar buiten via m'n garagepoort en ben binnen wat vergeten. In plaats van op 't knopje te drukken en te wachten tot ze weer naar boven gaat beslis ik in een impulsief moment om eronder te kruipen. Een verkeerde beweging en ik voelde meteen dat er iets verkeerd was.

Ik weet dat m'n knie verzwakt is en niet zo stabiel is vanwege m'n blessure. Heb ik nu wel m'n meniscus gescheurd zeker.

Zo bummed. Niet normaal. Hoe kon ik zo dom zijn.
Gaat de frituur uw bestellingen nu naar bij u aan huis leveren, of hoe moet ik dat bezien? Zulke omzetdaling zullen ze anders wel voelen...

Ik leef met u mee voor alle duidelijkheid.

Nog eens een online bestelling gedaan bij een bedrijf dat werkt met GLS.
Wat een miserie toch, tracking van de hond zijn kloten, materiaal binnen Europa met express delivery dat zoals het er nu naar uitziet 4-5 dagen gaat nodig hebben om ter plekke aan te komen.

Tsjah, wij wonen ook in de buurt van een school en de gemiddelde ouder (en zeker grootouder) manoeuvreert nog liever 2 minuten tussen een hoop schoolkinderen dan zich 1 minuut verder te parkeren. Waarschijnlijk woont een aanzienlijk deel ook nog eens op wandelafstand ook.
Hier wonen we op een kleine kilometer van de school, normaal doen we dat te voet of met de fiets. Dan zie je dus onderweg mensen die 500 meter van school wonen instappen om hun kinderen af te zetten en daarna terug naar huis te rijden. Maar parkeren is ook rap een 100 à 200 meter van school. Voor die 300 meter"winst" stappen die dus in de auto, ook bij schitterend lenteweer. En maar mekkeren over drukte en te weinig parking. En dat zijn bijlange niet alleen de marginalen.

Met de sigaret en blik bier aan de schoolpoort staan wachten zijn ook klassiekers. Liefst met zoveel mogelijk lawaai.

Nog eens een online bestelling gedaan bij een bedrijf dat werkt met GLS.
Wat een miserie toch, tracking van de hond zijn kloten, materiaal binnen Europa met express delivery dat zoals het er nu naar uitziet 4-5 dagen gaat nodig hebben om ter plekke aan te komen.
GLS is echt by far de slechtste pakjesdienst

Hier op het werk zijn de koffiemachines nog eens vervangen (zo’n grote van ijskastformaat). Wegwerp cups zijn al jaren geleden gebannen en hier staan dus gewoon allemaal mokken in de kast.

Maar allemaal wel verschillende formaten. En net zoals het toestel dat vervangen werd, is ook dit nieuwe hypermoderne model compleet blind voor de mokgrootte die je onder de teut zet. Dus bij kleine mokken opletten dat het spel niet overloopt, bij grote mokken vaak 2x tanken. En per dranktype verschilt dan soms nog de hoeveelheid vloeistof die eruit komt.

Hoe kan dit nu in 2024 nog steeds een ding zijn :wallbash:

Wij hebben ook geluk met een school dichtbij. Al was het voor ons ook wel heel belangrijk dat we de gewoonte maakten van wandelen en/of fietsen naar school. Lukt nu toch al heel wat jaren. Verder herken ik ook wel de chaos aan de schoolpoort. Ik kan dat soms moeilijk begrijpen dat je niet even een beetje verder gaat staan.

Shit, man. Dat is klote :(
Ik was zo blij met het nieuws dat mijn been minstens even sterk als van tevoren zou zijn na de revalidatie. En dan help ik mijn knie om zeep met één verkeerde beweging. Inderdaad klote. :(

Gaat de frituur uw bestellingen nu naar bij u aan huis leveren, of hoe moet ik dat bezien? Zulke omzetdaling zullen ze anders wel voelen...

Ik leef met u mee voor alle duidelijkheid.
Ik kan nog perfect wandelen. Knie is heel pijnlijk en als ik hurk dan klikt er iets. Dat zou het gescheurde deel zijn die verspringt.
Volgens het internet geneest dat niet meer en gaat de pijn vanzelf over en moet ik leven met een gescheurde meniscus.

Tegen beter weten in zal ik nog wat verder dokter Google raadplegen.

Ik was zo blij met het nieuws dat mijn been minstens even sterk als van tevoren zou zijn na de revalidatie. En dan help ik mijn knie om zeep met één verkeerde beweging. Inderdaad klote. :(

Ik kan nog perfect wandelen. Knie is heel pijnlijk en als ik hurk dan klikt er iets. Dat zou het gescheurde deel zijn die verspringt.
Volgens het internet geneest dat niet meer en gaat de pijn vanzelf over en moet ik leven met een gescheurde meniscus.

Tegen beter weten in zal ik nog wat verder dokter Google raadplegen.
Je huisarts raadplegen zou ik dan doen! Met rust komt veel goed. Niet te vroeg alles beginnen belasten. Huisarts kan je ook nog extra kine voorschrijven(als je al kine had). Die geven wel goede raad meestal (de ervaren types).
Kan best compensatie geweest zijn: pijnlijk been, je loopt wat anders, en andere spieren of plaatsen vangen dat dan wat op.

15 jaar effectief rijverbod wat mij betreft...

Zulke gasjes leren het nooit

Je huisarts raadplegen zou ik dan doen! Met rust komt veel goed. Niet te vroeg alles beginnen belasten. Huisarts kan je ook nog extra kine voorschrijven(als je al kine had). Die geven wel goede raad meestal (de ervaren types).
Kan best compensatie geweest zijn: pijnlijk been, je loopt wat anders, en andere spieren of plaatsen vangen dat dan wat op.
't Is de kinesist die de diagnose gesteld heeft. Er is dus geen MRI genomen.

Door het volledig wegvallen van de laterale bovenbeenspier was mijn knie onstabiel. Vandaar de kinesitherapie. Toen ik groen licht kreeg om terug een 2-3 tal kilometer te gaan lopen begon ik wat vertrouwen te krijgen in de stabiliteit van de knie. Maar toen ik onder m'n poort gesprongen ben wist ik meteen dat er iets niet juist was. Heel veel pijn, weliswaar geen zwelling.

Sindsdien at random pijn tijdens het stappen en een onaangename 'klik' wanneer ik een squat uitvoer.

15 jaar effectief rijverbod wat mij betreft...

Zulke gasjes leren het nooit
Sjonge jonge, wat een achterlijke gevallen.

En terloops dan ook nog die Ford die voor de neus van die vrachtwagen de afrit neemt over de volle lijn :laugh:.

Sjonge jonge, wat een achterlijke gevallen.

En terloops dan ook nog die Ford die voor de neus van die vrachtwagen de afrit neemt over de volle lijn :laugh:.
Die begrijp ik volledig wel hoor, ik zou nog hetzelfde gedaan hebben, wil gewoon niet tussen deze wegpiraten rijden... De manier waarop is nu niet best, maar zou toch ook afstand gehouden hebben en er van weg gereden zijn ipv deel van het decor uit te maken. Als dat zijn drijfveer was uiteraard... Anders was het idd een flagrante overtreding idd

Echt 2 zotten op de baan die iedereen kan missen als kiespijn

Laatst bewerkt:
Hier op het werk zijn de koffiemachines nog eens vervangen (zo’n grote van ijskastformaat). Wegwerp cups zijn al jaren geleden gebannen en hier staan dus gewoon allemaal mokken in de kast.

Maar allemaal wel verschillende formaten. En net zoals het toestel dat vervangen werd, is ook dit nieuwe hypermoderne model compleet blind voor de mokgrootte die je onder de teut zet. Dus bij kleine mokken opletten dat het spel niet overloopt, bij grote mokken vaak 2x tanken. En per dranktype verschilt dan soms nog de hoeveelheid vloeistof die eruit komt.

Hoe kan dit nu in 2024 nog steeds een ding zijn :wallbash:
haha idem bij ons op kantoor.

En dan komen ze dat spul uitkuisen van de firma, krijgt dat sproeierke een klein duwke en ineens komt die straal weer een paar milimeter verder dan wat je ondertussen gewoon bent :rofl:

Je kan niet meer vanuit Google search restreeks doorklikken naar Google Maps door een dwaze regel van de EU tegen tech giganten.
En dan verschieten dat we niets in Europa ontwikkelen. Alles moet aan banden.

Terug
Bovenaan