Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Wij hebben boven de eettafel een luster met 5 speciale lampen in, ik had ze destijds gekocht op Lampdirect, van Osram. Nu was er ene kapot gegaan na 4-5 jaar en ik bestel een nieuwe, gewoon via oude bestellingen geklikt op opnieuw bestellen, exact zelfde serienr enal. Wel 10 euro duurder dan destijds, maar tot daar. Lamp komt in zelfde doos als de vorige 5, ik draai die dus gewoon in de luster en content. Plots viel me op dat de leds in de lamp iets korter zijn dan de andere vier, maar goed, mss nieuwere uitvoering, geen aandacht aan besteed. Vandaag plots op gelet dat die leds in de lamp ook scheef zitten, dus lamp eens uitgedraaid om van dicht te kijken, en blijkt een namaak.
Dus een namaak verkopen in originele verpakking? Is al meer dan 30 dagen geleden dat ik hem bestelde, dus ik heb waarschijnlijk geen poot meer om op te staan, maar is toch ook meteen laatste keer dat ik daar bestel.

Bij een routine controle hebben ze vastgesteld dat onze hond een gezwel van 4cm op zijn nier heeft. Ze zien niet meteen uitzaaiingen maar ze sluiten niet uit dat de andere nier ook aangetast kan zijn. Nu biopsie afwachten. :(

Bij een routine controle hebben ze vastgesteld dat onze hond een gezwel van 4cm op zijn nier heeft. Ze zien niet meteen uitzaaiingen maar ze sluiten niet uit dat de andere niet ook aangetast kan zijn. Nu biopsie afwachten. :(
Duimen. Onze wolfhond had paar jaar terug een gezwel op een van zijn ballen, we vreesden castratie, maar bleek gelukkig goedaardig en weg te halen. Hopelijk voor jullie hetzelfde!

Sinds die naald voor de biopsie in zijn bal, kan hij wel niet meer zonder muilband naar de dierenarts. :unsure:

Dat je dus in een stad als Gent met moeite nog een gewone tea-room vindt voor een coupe crème, pannenkoek of wafel. Bijna enkel van die hippe coffee bars met overpriced stukken vegan taart.

Wel, die kerel, die hier dus niet officieel woont en nooit wat heeft bijgedragen, zou nu €1000 per maand krijgen van het OCMW om te huren, omdat hij "op straat" woont (en infeite als de ongewilde gast van vriend tot vriend verhuist). Ik vind dat moeilijk te begrijpen.
Even advocaat van de duivel zijn:

Om een bedrag van het OCMW te krijgen moeten zijn papieren in orde zijn, anders kan je geen OCMW steun ontvangen. Op het moment dat de papieren in orde zijn, is de RMI wet van kracht wat zorgt dat bepaalde rechten worden geopend.

1000 EUR is een vreemd bedrag om te ontvangen, als ik het begrijp, woont hij samen in bij iemand. Waardoor de steun (als dit leefloon is) minder moeten zijn, wordt hij gezien als alleenstaande zou dit meer moeten zijn.

Bijkomend gaat men normaal van hem eisen als hij ergens vast verblijft, dat hij zich daar moet inschrijven (billijkheidsredenen kunnen ingeroepen worden om hiervan af te wijken).

Om een bedrag van het OCMW te krijgen moeten zijn papieren in orde zijn, anders kan je geen OCMW steun ontvangen. Op het moment dat de papieren in orde zijn, is de RMI wet van kracht wat zorgt dat bepaalde rechten worden geopend.

1000 EUR is een vreemd bedrag om te ontvangen, als ik het begrijp, woont hij samen in bij iemand. Waardoor de steun (als dit leefloon is) minder moeten zijn, wordt hij gezien als alleenstaande zou dit meer moeten zijn.

Bijkomend gaat men normaal van hem eisen als hij ergens vast verblijft, dat hij zich daar moet inschrijven (billijkheidsredenen kunnen ingeroepen worden om hiervan af te wijken).
Is hetgene verkondigd door die agenten in serie Niveau 4 dan gewoon een leugen? (oprecht vraag)

Is hetgene verkondigd door die agenten in serie Niveau 4 dan gewoon een leugen? (oprecht vraag)

Het is complexer dan dat alleen. Het gaat ervan hangen welke verblijfskaart hij heeft. Waarbij er een risico bestaat dat iemand met een tijdelijke verblijfsvergunning wel leefloon kan aanvragen, maar een risico heeft om dan het land te worden uitgezet, enz...

Maar je moet geen vaste verblijfplaats hebben om leefloon te ontvangen

de lokale NVA die hier door partnergeweld op 3 maand tijd uitgemoord wordt.
https://www.belg.be/56662/nieuws/n-...ndidatenlijst-gemeenteraadsverkiezingen-2018/
Van de equipe van 2018 zijn er al twee vermoord.
Ingrid Clerens
Miren Eynatten

Ge zou der een complot beginnen in zien.
Praga Khan heeft ook last van partnergeweld in de band.

2024
Ex-gitarist Praga Khan riskeert 5 jaar cel voor partnergeweld: "Schaamhaar moest bepaalde lengte hebben, anders sloeg hij".

2014
Geen straf voor drummer Praga Khan na echtelijk geweld.

Wel hij zou hier niet meer ingeschreven zijn in het bevolkingsregister. Kennelijk hebben ze hem verblijf in een soort daklozenopvang aangeboden, wat hij weigerde wegens gevaarlijker dan op straat. Uiteindelijk hebben ze dan een minimumhuur voor 3 maand voorgesteld: 3 x 400 EUR. Het is dus een eenmalig bedrag om niet op straat te eindigen.

Hij is aan het proberen zijn papieren in orde te krijgen voor Australië, waar hij een jobaanbieding heeft via via. Eerlijk gezegd, ik hoop dat ze hem daar willen.

Nu goed, kerel zijn leven hangt aan elkaar van zotte verhalen en belissingen. Journalist in thuisland, bedreigd omdat hij over een lokale politicus ook slecht nieuws schreef (armen vol littekens), als vluchteling naar Servië getrokken, daar een Armeense leren kennen en 2 jaar in Armenië gewoond, daarna zijn vorige vrouw leren kennen (Pakistaanse), even in Pakistan gewoond. Ergens daartussen nog in Roemenië gezeten en nu dus semi-dakloos en gescheiden in Brussel.

Wel hij zou hier niet meer ingeschreven zijn in het bevolkingsregister.
Een ambtshalve schrapping wilt nog niet zeggen dat er geen verblijfsrecht is in België.

Zonder de juiste papieren gaat hij geen steun krijgen van een OCMW.

Nu zoals je zelf zegt hopen dat hij in Australië binnengeraakt.

Dat je dus in een stad als Gent met moeite nog een gewone tea-room vindt voor een coupe crème, pannenkoek of wafel. Bijna enkel van die hippe coffee bars met overpriced stukken vegan taart.
In Menen heb je die wel nog 😉 Zo slecht is het daar niet hoor.

Maar zelfs hier in de boerengat-regio beginnen er zo'n dingen op te duiken. Vorige zomer naar zoiets geweest, hebben ze daar dan van die taarten die mijn kinderen gewoon niet lekker vinden. Staat daar dan van dat hipster houten speelgoed, begin je vuile blikken te krijgen omdat uw kinderen daar effectief mee spelen i.p.v. er naar te kijken. Sjah, dan zien ze mij daar ook niet meer hoor.

Bon, ik moet mij verontschuldigen aan mijn moeder (RIP) en mijn vader (RIP). Het spijt mij, heel hard, ik snap het nu, oprecht ik begrijp het.

Mijn kinderen hebben mijn school-speaker gevonden en spelen hun favoriete muziek op vol volume.

Mama, papa, sorry voor de gehele jaren negentig!

IMG_1268.gif

Terug
Bovenaan