Je ergernissen van vandaag - Deel 2

ponT met een T, hoe kunt je dat nu verkeerd schrijven als journalist ...

Edit: ze lezen hier mee en t'is al aangepast. Het staat nog wel in de link.
Dacht al. Wat moet je met zoveel veerboten?

Heel de dag door radiozenders scrollen en er kwam geen einde aan de ellende: theme song van Friends, Scatman John, Freed From Desire, Spice Girls, Des'Ree Life, zeurende rock op StuBru en Willy. Zit hier een advertising-algoritme achter dat burgertrut muziek leidt tot het kopen van de producten in de reclame ?
Willy is de laatste tijd inderdaad echt wel een drama.

Gisteren redelijk wat spaghettisaus gemaakt (voor in te vriezen). Omdat onze kat alles naar binnen werkt, had ik de saus in bakjes (zonder deksel) ergens hoog gezet. Vanmorgen zag ik de bakjes nog staan :cry: . Geen idee of ik dit nog moet invriezen om te gebruiken.

Gisteren redelijk wat spaghettisaus gemaakt (voor in te vriezen). Omdat onze kat alles naar binnen werkt, had ik de saus in bakjes (zonder deksel) ergens hoog gezet. Vanmorgen zag ik de bakjes nog staan :cry: . Geen idee of ik dit nog moet invriezen om te gebruiken.
Heeft het langer dan 12u uitgestaan?Zintuigen gebruiken => Ruiken en proeven. Je gaat het in de diepvries doen, dus normaal geen probleem en zien dat je het goed opwarmt voor de zekerheid.

Heeft het langer dan 12u uitgestaan?Zintuigen gebruiken => Ruiken en proeven. Je gaat het in de diepvries doen, dus normaal geen probleem en zien dat je het goed opwarmt voor de zekerheid.
Langer dan 12u idd. Het zag en rook niet vreemd in ieder geval.

In normale omstandigheden is dat allemaal geen probleem (gewoon diepvries in, en deftig opwarmen zodanig dat eventuele bacteriën dood gaan). Als je dat in putje zomer doet is dat minder een goed idee...

Indien er iets met de smaak scheelt -> kruiden probleem opgelost.

Langer dan 12u idd. Het zag en rook niet vreemd in ieder geval.
Ik heb dat ook ne keer voor gehad (wel in putje winter) en was geen probleem. Ik gebruik veel tomatensaus en die zuurtegraad hielp (correct me if I'm wrong). Heeft achteraf nog goed gesmaakt zonder extra toiletbezoekjes.

Maar als het zomer is, nee, neem dat risico niet.

Ergernis van vrijdag, een stel schoolgasten aan de verkeerde kant van de baan, maar toch al op het fietspad.
Was eentje bij met een bromfiets met een blauw plaatje van achter. Dan nog twee gasten op een step en één op een step met zadel.
Step met zadel was met niks in orde en ze reden allen sneller dan 25.

Ergernis vandaag, een verkommerde buurt weliswaar, maar toch.
Vuilnis zo ver je kon kijken, hele zakken vol met afval in de graskant en het perkje voor het gebouw (ik gok sociale woningen).
Lege buggy's en véél zakken van action & lidl. Aan de glasbol lag het voetpad bezaaid met scherven.

Carnaval. Elke keer dat ik die mottige wagens zie word ik effectief fysiek misselijk. Dat is echt zo’n walgelijke stijl.
Speciaal voor jou een schilpad. ❤️

IMG_3774.jpeg

Deze voormiddag mosselen gekocht. Ik had het moeten weten, want het waren de laatste 2 pakken in de winkel.

Ik deed ze open en een niet zo lekkere geur kwam me tegemoet. Ik twijfelde, aangezien mosselen sowieso een onaangename geur hebben.
Maar m'n vrouw kwam vanuit de living af: *sniff* *sniff* "Wat stinkt er hier zo?".

Voor de zekerheid die mosselen toch maar in de vuilbak gesmeten.

...

Ergernis vandaag, een verkommerde buurt weliswaar, maar toch.
Vuilnis zo ver je kon kijken, hele zakken vol met afval in de graskant en het perkje voor het gebouw (ik gok sociale woningen).
Lege buggy's en véél zakken van action & lidl. Aan de glasbol lag het voetpad bezaaid met scherven.

Wat is dat toch met marginalen en vuilnis? :(
Hier in de buurt ook een huis dat sinds een jaar door nieuwe bewoners gehuurd wordt: daar liggen constant tientallen lege blikken en plastic flessen op de oprit, in de goot,... En dat is dan nog voor het huis waar ze zelf wonen.

Verplicht mee gaan kleren shoppen met madam. De hel. Winkel in winkel uit. Passen passen passen. Boooooooring. Maar happy wife happy life so keep calm and carry on.

Wat is dat toch met marginalen en vuilnis? :(
Hier in de buurt ook een huis dat sinds een jaar door nieuwe bewoners gehuurd wordt: daar liggen constant tientallen lege blikken en plastic flessen op de oprit, in de goot,... En dat is dan nog voor het huis waar ze zelf wonen.
Vuiniszakken zijn duur: 22eur voor een rol van 10 vuiniszakken. Mensen die het al niet breed hebben zien dat als geldverspilling waardoor ze op andere manieren van hun vuilnis willen afgeraken.

Vuiniszakken zijn duur: 22eur voor een rol van 10 vuiniszakken. Mensen die het al niet breed hebben zien dat als geldverspilling waardoor ze op andere manieren van hun vuilnis willen afgeraken.
Nee hoor. Vuilniszakken zijn inderdaad duur, dat ga ik niet tegenspreken. Maar wat moet er tegenwoordig nog in een vuilniszak? Sinds alle plastiek in de PMD mag geraken wij (met 4) met moeite aan een kleine volle vuilniszak. Ze komen hier ook maar 1x om de 2 weken erom en ik moet geregeld naar wat oude brol zitten zoeken de avond ervoor om toch een volledig gevulde zak buiten te kunnen zetten.
De grond hiernaast ons (ze zijn er intussen gelukkig aan het bouwen) maar in de 10 jaar dat ik er woon heb ik er toch wel een aantal bakken bier aan statiegeld kunnen oprapen. Zelfde met blikken en papier. En dat is niet alleen op die grond zo, maar overal waar je komt: of het nu het plaatselijke skatepark is, het bos, de kant van de weg. Het ligt vol met vuilnis. Toch zijn we als we de cijfers mogen geloven bij de beste van de klas als het op sorteren en afvalverwerking aankomt. Lijkt mij eerder een probleem van mentaliteit van sommigen.

Nee hoor. Vuilniszakken zijn inderdaad duur, dat ga ik niet tegenspreken. Maar wat moet er tegenwoordig nog in een vuilniszak? Sinds alle plastiek in de PMD mag geraken wij (met 4) met moeite aan een kleine volle vuilniszak. Ze komen hier ook maar 1x om de 2 weken erom en ik moet geregeld naar wat oude brol zitten zoeken de avond ervoor om toch een volledig gevulde zak buiten te kunnen zetten.
De grond hiernaast ons (ze zijn er intussen gelukkig aan het bouwen) maar in de 10 jaar dat ik er woon heb ik er toch wel een aantal bakken bier aan statiegeld kunnen oprapen. Zelfde met blikken en papier. En dat is niet alleen op die grond zo, maar overal waar je komt: of het nu het plaatselijke skatepark is, het bos, de kant van de weg. Het ligt vol met vuilnis. Toch zijn we als we de cijfers mogen geloven bij de beste van de klas als het op sorteren en afvalverwerking aankomt. Lijkt mij eerder een probleem van mentaliteit van sommigen.
Mentaliteit en ook gewoon weinig nadenken volgens mij.

Dat "vuilzakken zijn duur" argument heb ik al vaak gehoord, en ik vind dat net zoals jij goed meevallen. Anderzijds zullen er nog wel mensen zijn die niet beter weten en gewoon alles bij het restafval gooien.

Deze voormiddag mosselen gekocht. Ik had het moeten weten, want het waren de laatste 2 pakken in de winkel.

Ik deed ze open en een niet zo lekkere geur kwam me tegemoet. Ik twijfelde, aangezien mosselen sowieso een onaangename geur hebben.
Maar m'n vrouw kwam vanuit de living af: *sniff* *sniff* "Wat stinkt er hier zo?".

Voor de zekerheid die mosselen toch maar in de vuilbak gesmeten.
De reden dat ik altijd mijn ticketje van de winkel bij mij houd. Ik ga dan met die mosselen terug naar de winkel en dan krijg ik mijn geld terug.

Terug
Bovenaan