Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Maar dat is toch logisch.

Je hebt een leasewagen. Je weet wel zo'n salarisbak. Die medewerker die het vaststel op straat geeft dit door aan zijn administratie. Die neemt contact met de eigenaar van de wagen zijnde Leaseplan.
Leaseplan op zijn eigen gaat zagen bij uw werkgever voor die boete aangezien zij een contract hebben met U.
Uw werkgever moet u dit officieel laten weten.

Maar het zou inderdaad beter zijn als we al die salariswagens eindelijk eens afschaffen. Zodanig dat de eigenaar van de wagen de persoon is die de fout maakt. Veel simpeler allemaal.
Ik kan mij ook inbeelden dat als men die nummerplaat verifieert, dat die niet direct op uw naam uitkomt (je weet wel GDPR) maar op naam van Leaseplan waardoor men ook geen link heeft gemaakt, zoals men anders zou doen voor uw eigen wagen, dat die vrijgesteld is.

Kortom dit is UW fout met uw salariswagen fetisj :p. (om te grappen hé...)

Je hebt gelijk hoor. Mijn post was ook mede een aanklacht tegen onze salariswagens en bij uitbreiding de ganse santeboetiek en fake economie die daarrond wordt gecreëerd en bij uitbreiding ook een aanklacht tegen alle andere vormen van extra-legale voordelen.

Op de schop ermee.

Het is gebeurd, een of ander marketingpersoon wou zó hip zijn dat het bericht uit 1940 lijkt te komen. Allez ook niet helemaal want die Engelse leenwoorden passen niet.
Duits had toepasselijker geweest dan. Dat deed toen na 22 jaar afwezigheid zijn herintreding in onze contreien.

Allez, das ist von horen sagen von meinem bompa.

Afgelopen weekend een feestje geweest en net telefoon gekregen dat de gastheer & vrouw in bed liggen met Corona

1. Wie test zich daar nog op?
En 2. Moet ik nu in quarantaine?

Ik dacht van niet, maar kan het nog eens navragen.
Protip: gewoon even melding doen bij de gemeente/politie. Dan komt de wijkagent alleszins al officieel vaststellen dat Persoon X niet gedomicilieerd is op adres Y. Dan hebt ge al een papieren bewijs om u wat in te dekken, de wijkagent hier heeft dat ooit in ene trek meegedaan toen hij ons domicilie kwam vaststellen. Daar kwam ook de ene aanmaning na de andere toe voor de vorige huurder dus toen we vroegen wat we daar best mee deden heeft hij al meteen die vaststelling gedaan en geregistreerd

Faillissement van Grand Optical. Eind verleden jaar 2 nieuwe brillen gekocht.
Nu ging ik langsgaan voor ballistische glazen (airsoft).
Failliet dus, probleem rond airsoft intussen wel opgelost, maar toch de vraag hoe zo een goede keten ondergegaan is.

Afgelopen weekend een feestje geweest en net telefoon gekregen dat de gastheer & vrouw in bed liggen met Corona

Gewoon speekseltestje halen. Nu je niet meer in uw neus moet zitten koteren valt dat wel mee.
Quarantaine viel eigenlijk ook wel opvallend goed mee. Ik had covid maar geen symptomen en dan mag je precies quasi alles nog doen.
Gewoon mondmasker aandoen rond volk.

Eigenlijk is het beetje zoals de griep nu I guess.

1. Geen idee
2. Nee is niet verplicht, maar wel vriendelijk voor uw medemens om wat contact te mijden voor een week. Ook als uw test negatief is.

Er is een wet gestemd die elke paal in EU zal verplichten een betaalkaart te aanvaarden.

Geduld...
Geldt dit ook voor parkeerautomaten? Want de parkeerautomaten in het Alexandrium shopping center (Rotterdam) aanvaarden geen Belgische kaarten (noch bank- / noch kredietkaart) en deze automaten aanvaarden ook geen cash geld.
(Laatste update: Halverwege 2023)

Dat probleem is al jaren het geval en ook geweten en toch doet de beheerder van de parking van dat shoppingcenter helemaal "niets".
Ik vraag me dus af of de beheerder wel wettig bezig is. Volgens mij is dat niet zo maar zolang een "lastige" Buitenlander dit niet in proces trekt gebeurt er niets mee

Je bent alvast gewaarschuwd moest jij daar ooit eens naartoe rijden :frown: Tegenwoordig parkeer ik in een parking net naast dat shoppingcenter. Daar weigeren ze ook al mijn kaarten maar daar staat nog wel een automaat die cash aanvaardt.

Laatst bewerkt:
Geldt dit ook voor parkeerautomaten? Want de parkeerautomaten in het Alexandrium shopping center (Rotterdam) aanvaarden geen Belgische kaarten (noch bank- / noch kredietkaart) en deze automaten aanvaarden ook geen cash geld.
(Laatste update: Halverwege 2023)

Dat probleem is al jaren het geval en ook geweten en toch doet de beheerder van de parking van dat shoppingcenter helemaal "niets".
Ik vraag me dus af of de beheerder wel wettig bezig is. Volgens mij is dat niet zo maar zolang een "lastige" Buitenlander dit niet in proces trekt gebeurt er niets mee

Je bent alvast gewaarschuwd moest jij daar ooit eens naartoe rijden :frown: Tegenwoordig parkeer ik in een parking net naast dat shoppingcenter. Daar weigeren ze ook al mijn kaarten maar daar staat nog wel een automaat die cash aanvaardt.
Heeft te maken met dat België overgestapt is van bancontact op visa debit. Maestro is dan weggevallen. En Nederland kan daar niet mee overweg, want die hebben de overstap (nog) moet gemaakt.

Heeft te maken met dat België overgestapt is van bancontact op visa debit. Maestro is dan weggevallen. En Nederland kan daar niet mee overweg, want die hebben de overstap (nog) moet gemaakt.
Dat heeft er niets mee te maken hoor. Mijn argentakaarten zijn nog altijd Maestro-debetkaarten. Deze worden pas deze maand vervangen.
(Dat staat zo ook op de website van Argenta)

Onderstaande is een gerucht. Of dit echt klopt weet ik niet maar ik schrik tegenwoordig van niets meer -->
Ik heb gehoord via via dat ze eigenlijk de oude parkeerautomaten jaren geleden moesten vervangen en ze dan dit laten doen hebben door de goedkoopste aanbieder. Achteraf bleek dan dat die automaten alleen 'kaarten uitgegeven in Nederland' aanvaarden. (dat is namelijk goedkoper dan dit internationaal openstellen). Ze weten dit goed genoeg maar ze hebben geen zin de automaten opnieuw te vervangen (wat weer geld kost). Eigenlijk een ferme flater aldus die men vertikt te corrigeren.

Maar goed misschien dat die nieuwe kaarten wél gaan werken aan die parkeerautomaten wie weet. Ik zal het nog eens uittesten als ik nog eens naar daar rijd.

In de winkels van dat shoppingcenter werken mijn kaarten trouwens wel allemaal. Alleen in de parking dus niet. (geen enkele van de 5 stuks)
Op de vraag of een Nederlander dan wel kan betalen als ik even daarop wacht en die mens zijn kaart gebruikt? Yup, dat lukt dan 'probleemloos'.

Laatst bewerkt:
Gemeente heeft een nieuw logo nadat een ander voorstel terecht werd afgekraakt.

Oud logo:

https%3A%2F%2Fstatic.gva.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2024%2F02%2F05%2F258e1fd1-4f09-4108-9fca-ae3f81e43904.png

Nieuw logo:

https%3A%2F%2Fstatic.gva.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2024%2F02%2F05%2F6cc1760d-4176-409e-b6c0-c97c4227a9d8.jpg

Ander lettertype, kruisjes die een flauw doen denken aan een swastika -ongetwijfeld om Tommeke Van Grieken te plezieren, een woordje weggelaten en voila... Nieuw logo.
Enige jammere is dat ze al 64K verprutst hebben aan het oude nieuwe logo:

d665ac15-0ba9-11ee-91d7-02b7b76bf47f.jpg

Gisteren loonsimulatie ontvangen plus de voordelen. Dit in combinatie met de functie echt een no-brainer dus akkoord gegaan. Nu nog met een klein hartje mijn ontslag indienen.
Nice succes al vast op nieuwe job.

Hier ben ik ook wel benieuwd naar de loon die ze daar gaan aanbieden. Gisteren nog gecontacteerd geweest door een tekenbureau die mij is wouden spreken, geen idee waar die mijn informatie hebben gevonden maar percies dat die wisten dat ik iets anders zocht. :clap:

Hier gaat het ontslag indienen toch ook met een ambetant gevoel zijn.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan