Je ergernissen van vandaag - Deel 2

nog eens lichtfestival gedaan. na de sleepstraat wou ik links van het parkours gaan, want ik was rond, ik moest heel die straat door, en als je op het parkours blijft gaat dat eigenlijk niet (je wordt daar met een omheining een loods binnen gestuurd, wat een hele omweg is voor waar ik moest zijn)

staat daar iemand van de organisatie om mij tegen te houden. ik zeg hem dat ik niet meer op het lichtfestival moet zijn, maar "dat heeft niks met het festival te maken". ja, waarom mag ik dan niet door? haalt hij er de politie bij... ook gevraagd waarom ik niet door mag: "daarom!".
en dan was ik "een onsympathieke mens".

dan maar het parkours gevolgd. aan die bocht in die loods stond ook politie, die aangesproken, die hebben mij vriendelijk door gelaten.
een half uur later moest ik terug, ben ik via die weg gegaan die ik "daarom" niet mocht nemen, was het geen probleem...

maar ik ben dus onsympathiek omdat ik meer uitleg wil dan "daarom" als ik een weg niet mag nemen die ik anders wel mag nemen.

nog eens lichtfestival gedaan. na de sleepstraat wou ik links van het parkours gaan, want ik was rond, ik moest heel die straat door, en als je op het parkours blijft gaat dat eigenlijk niet (je wordt daar met een omheining een loods binnen gestuurd, wat een hele omweg is voor waar ik moest zijn)

staat daar iemand van de organisatie om mij tegen te houden. ik zeg hem dat ik niet meer op het lichtfestival moet zijn, maar "dat heeft niks met het festival te maken". ja, waarom mag ik dan niet door? haalt hij er de politie bij... ook gevraagd waarom ik niet door mag: "daarom!".
en dan was ik "een onsympathieke mens".

dan maar het parkours gevolgd. aan die bocht in die loods stond ook politie, die aangesproken, die hebben mij vriendelijk door gelaten.
een half uur later moest ik terug, ben ik via die weg gegaan die ik "daarom" niet mocht nemen, was het geen probleem...

maar ik ben dus onsympathiek omdat ik meer uitleg wil dan "daarom" als ik een weg niet mag nemen die ik anders wel mag nemen.
Hebben het juist gedaan. Veel bewaking langs parcours.. Viel wel op.

Voor de rest was het wel ok

ja, er is veel politie aanwezig, wat ik wel kan appreciëren. de meesten zijn ook wel vriendelijk.
gewoon deze éne, was wa dwaas. ik ben voor lastig door zijn "daarom", en zijn sarcastische "wa ne sympatieke mens"

allez ja, 't is een route die ik al heel 't festival neem (ik laat mijn vrienden, of in dit geval mijn broer, aan de P+R voorbij de Muide parkeren), en nu halverwege de laatste avond (ik was eerder vandaag dus al langs daar gegaan), was dat blijkbaar "daarom" verboden, en werden er meteen die gast bij gehaald omdat ik durfde vragen waarom ik niet door mocht.

Last van een enorm onaangenaam gevoel van zenuwen / stress, en geen idee waar dit vandaan komt.
Geen onderliggende factor?
Hier de laatste maanden ook, maar dit ligt meer aan een slechte afwisseling tussen periodes van extreme stress naar periodes van extreme rust waar ik heel slecht mee om kan.

Offtopic: die nieuwe Pluxee (wat een naam) toestand, krijg je dan ook een nieuwe kaart? Want ik heb net een storting ontvangen maar nog altijd mijn oude Sodexo kaart.

Iemand tips om wat te kopen met 400 euro aan ecocheques? Ze zijn een half uur geleden begonnen met hier een houten poort te plaatsen dus dat heb ik al niet meer nodig :unsure:

ja, er is veel politie aanwezig, wat ik wel kan appreciëren. de meesten zijn ook wel vriendelijk.
gewoon deze éne, was wa dwaas. ik ben voor lastig door zijn "daarom", en zijn sarcastische "wa ne sympatieke mens"

allez ja, 't is een route die ik al heel 't festival neem (ik laat mijn vrienden, of in dit geval mijn broer, aan de P+R voorbij de Muide parkeren), en nu halverwege de laatste avond (ik was eerder vandaag dus al langs daar gegaan), was dat blijkbaar "daarom" verboden, en werden er meteen die gast bij gehaald omdat ik durfde vragen waarom ik niet door mocht.
Van de gemiddelde flik verwachten ze ook niet dat die weet waarom die iets doet. Gewoon ja knikken en uitvoeren.

Ken je dat leuk gevoel wanneer alle puzzelstukjes samenvallen? Ik ook niet.

Doodle voor hét weekend van het jaar met de vrienden, zonder vrouw en zonder kinderen. Het soort weekends waar je heel het jaar door naar uitkijkt en naar snakt. De zuurstof voor uw leven.

Doodle met minstens 10 datums. Met 7 man.
6/7 vult de doodle snel in, waaronder ikzelf. Ik kon nog vrij veel datums aanduiden. Met de groep van 6/7 schieten dan nog slechts 2 datums over, namelijk datum x en datum y. Spannend zeg. De laatste persoon laat echter lang op zich wachten:
Dag 1: Niets
Dag 2: Niets
...
Dag 13: Niets
Dag 14: Niets
Dag 15: Iemand anders uit mijn omgeving laat weten dat een ander langverwacht evenement waar we al maanden op een datum wachten, uitgerekend op datum x doorgaat. Ik zag iets passeren maar druk in de weer met de kindjes, whatsapp even genegeerd.
Dag 16: Nog geen 24 uur later vult de 7de persoon de Doodle in: datum y lukt niet voor hem, het wordt... datum x! Euforie in de groep, we hebben een datum! We hebben een datum!

Great.
Alsof het allemaal afgesproken is.

Laatst bewerkt:
Iemand tips om wat te kopen met 400 euro aan ecocheques? Ze zijn een half uur geleden begonnen met hier een houten poort te plaatsen dus dat heb ik al niet meer nodig :unsure:
Alles van 'Delhaize Bio' kan je met ecocheques betalen. Alsook wasmiddel, toiletpapier, keukenpapier, ... van 'Delhaize Eco'. Geen idee hoe dat bij andere supermarkten zit.

Tickets/abonnementen voor ZOO Planckendael/Antwerpen kan je er ook mee betalen. Of kijk eens rond op kudzu.be.

frigo besteld bij bol, leveringsdatum kunnen kiezen vandaag tussen 8u en 22u.
mail vandaag van dynalogic, morgen wordt je frigo geleverd.
seconde daarna mail van bol, uiterlijk vandaag wordt je frigo geleverd.
wait...what?
morgen ben ik in het buitenland, dus moet ik iemand zoeken om dat te ontvangen (nu niet het kleinste pakket)

Het 'ik wil niet dat het weekend gedaan is en morgen opnieuw moet werken'-gevoel.
Ik heb dat zo goed als nooit. De maandag heeft ook z'n charmes.

Den TV in onze slaapkamer heb ik gekocht met eco-cheques.

Den TV in onze slaapkamer heb ik gekocht met eco-cheques.
In de kringloopwinkel aanvaarden ze ook eco-cheques en met wat geluk vindt ge daar soms ook toffe dingen. Maar voor 400 euro kunt ge daar meestal de hele winkel leegkopen :unsure:

Ik betaal er ook altijd het onderhoud van mijn fiets mee, als er iets serieus vervangen moet worden, stijgt die prijs ook wel snel.

Bij mijn plaatselijke stamcafé kost een pint nu 2,10 euro i.p.v. 2 euro. Op zich maakt die 10 cent niet veel uit, maar dat ronde getal maakte het wel gemakkelijk om te betalen. Nu zit ge met dat kleingeld te taffelen.

Bij mijn plaatselijke stamcafé kost een pint nu 2,10 euro i.p.v. 2 euro. Op zich maakt die 10 cent niet veel uit, maar dat ronde getal maakte het wel gemakkelijk om te betalen. Nu zit ge met dat kleingeld te taffelen.
Consumeren in veelvouden van 100. :unsure:

Terug
Bovenaan