Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik weet niet wat je al dan niet al gedaan hebt voordien en hier niet neergeschreven staat maar ik moest toen ik naar Vietnam verhuisde volgende dingen doen (alhoewel dat ook wel weer anders zal zijn omdat het Nederland is bij jou):
- Uitschrijven in het volksregister in mijn dorp in BE.
- Inschrijven in het consulaat van Vietnam.
Volgens consulaat moet Identiteitskaart zelf niet geupdate worden omdat het met chip werkt...
Ja awel… meer zou het niet moeten zijn he 😅

Ja, zowel ene van alle tanden als een foto van de zone die effectief pijn deed, niks te zien.
Het rare is ook dat die pijnscheuten tot in mijn oren schieten, en dat het ambetante gevoel als de pijn weggaat ook langst van al in mijn oren blijft hangen, maar die heeft de huisarts dan weer bekeken en daar was ook niks te zien.
Ik heb hier ook al mee gezeten. Bij mij was mijn tandvlees een beetje teruggetrokken (we spreken over < 1mm) waardoor het nieuwe, vrijgekomen deeltje tand extreem gevoelig is. Dit is gevoelig doordat het nieuwe stuk microscopisch kleine luchtgaatjes heeft die uiteraard heel gevoelig zijn. Je kan dit aanpakken door een paar keer per dag tandpasta op de gevoelige plekken te wrijven. Mijn tandarts raadde Sensodyne repair and protect aan.

Voorkomen kan je door véél meer te gaan poetsen.

Afin, het is een mogelijkheid he.

Die link had ik ook al gevonden.
Maar waarom een nieuwe kaart aanvragen als ik er al eentje heb?
Ik zou da nu wel doen om terug in orde te zijn met alles hoor, maar dan moeten ZIJ (als in: de mensen van de burgerlijke stand van de gemeente) mij daar over adviseren.
Ik moet dat niet zelf rieken.
Ik vrees dat dit een beetje het klassieke probleem is met ambtenaren van de burgerlijke stand, zeker in kleinere gemeenten. De kwaliteit van de dienstverlening hangt dan heel hard af van wie je voor je hebt en hoe die op de hoogte zijn.

Zelf moest ik een bewijs van echtelijke staat/woonst hebben met een apostille. Boodschap gemeente: "ja, hier is het, voor de apostille moet je in Brussel gaan aanschuiven." Eenmaal daar: "ah...ja ze hebben het verkeerd gedaan dat moest door de burgemeester getekend worden, apropos ze kunnen dat ook gewoon zelf online aanvragen je moet daarvoor naar hier niet komen, ze hebben gewoon geen goesting." En terug bij de gemeente vielen ze uiteraard uit de lucht, tot die namiddag er iemand anders begon te werken, en die zich herinnerde dat ze eens naar een training was geweest daarvoor. En dat dan terplekke voor de eerste keer deed met mij aan de telefoon. :unsure:

Die link had ik ook al gevonden.
Maar waarom een nieuwe kaart aanvragen als ik er al eentje heb?
Ik zou da nu wel doen om terug in orde te zijn met alles hoor, maar dan moeten ZIJ (als in: de mensen van de burgerlijke stand van de gemeente) mij daar over adviseren.
Ik moet dat niet zelf rieken.
Vooral de kwaliteit van de mensen die bij het gemeente werken. Ik ga niet veralgemenen want er zullen goede zijn ook, maar ze zijn zeldzaam. Er zijn er daar toch een pak die daar gezet zijn dankzij wat ellebogen werk van de een of de andere en waar eigenlijk niets met aan te vangen is.
Ik heb door chronische ziekte een rijbewijs dat maar 5 jaar (en binnenkort elke 3 jaar) geldig is en met medisch attest verlengd wordt. Allemaal geen probleem voor mij. Maar die ambtenaren aan de gemeente. Elke keer ik daar toe kom en dat medisch attest bovenhaal zie ik de alarmen afgaan in de ogen van die mens achter zijn loket. En elke keer sta ik daar 45-60min om een simpele datum aan te passen. Pas op, ik wil nog gerust ook de systemen die gewoon te ingewikkeld en totaal niet gebruiksvriendelijk zijn een deel van de schuld geven. En elke keer kom ik buiten en vraag ik mij af: ben ik nu de enige in heel de gemeente van bijna 23000 inwoners waar dat moet gebeuren?

Ik vrees dat dit een beetje het klassieke probleem is met ambtenaren van de burgerlijke stand, zeker in kleinere gemeenten. De kwaliteit van de dienstverlening hangt dan heel hard af van wie je voor je hebt en hoe die op de hoogte zijn.
Een klein jaar geleden beweerde een medewerker van de controledienst voor syndicuszaken bij Fortis Bank dat een syndicuscontract maximaal 1 jaar mag zijn, dat mijn 3 jarig contract daardoor ongeldig was en ik aldus onwettig bezig was (want ik had een verlenging logischer wijze niet voorgelegd op de algemene vergadering).

Zelfs een link doorsturen dat ze ongelijk hadden hielp niet. Ze bleven volharden in de boosheid. Want zij zijn de experts (zo kreeg ik te horen), en zij wisten het beter dan ik. Daarop heb ik gewoon een nieuw document laten ondertekenen door alle eigenaars met de datum geantidateerd. En dat hebben ze dan aanvaard.

Kay-Gell lachte er nog mee toen ik hem de emails doorstuurde. Hij kon zijn ogen ook niet geloven. :tongue:

Er zitten overal wel bedienden die de wet niet goed kennen. Dat is niet alleen bij de gemeente het geval.

---

Even Off topic : Iemand die trouwens weet waar Kay-Gell gebleven is? Hij is al blijkbaar enkele maanden inactief? :unsure:

Laatst bewerkt:
En elke keer kom ik buiten en vraag ik mij af: ben ik nu de enige in heel de gemeente van bijna 23000 inwoners waar dat moet gebeuren?
Herkenbaar. Hier was die apostille om in het buitenland te trouwen. We dachten dat eerst hier te doen, maar toen ik eens ging informeren had iemand van de burgerlijke stand voor mij die er zowat alles aan deed om me te ontmoedigen. Echt zuchten en doen, zeggen dat het heel ingewikkeld was, en moeilijk hoor mijnheer, en ze gaan u controleren of dat huwelijk wel ok is (ik vermoed dat ze doelde op schijnhuwelijk, wat dus niet klopt voor zomaar elk land). Kortom, ik kwam echt buiten met het gevoel of ik een of ander onmogelijk dossier ging opstarten omdat mijn vriendin uit het buitenland kwam. Dus zijn we daar getrouwd, en alles vlot verlopen. Achteraf gehoord dat die vrouw die me had "geholpen" ook gewoon gekend was als iemand die bij alles problemen maakt.
Er zitten overal wel bedienden die de wet niet goed kennen. Dat is niet alleen bij de gemeente het geval.
Ongetwijfeld, maar in zo'n eerder kleine gemeente denk ik wel dat de kans groter is dat het die namiddag net een of andere minder capabele persoon is die van dienst is.

Voor iets anders en veel complexer had ik bijvoorbeeld een collega van de vrouw hierboven voor me, en die heeft ons echt goed geholpen.

Doet mij er aan denken dat ik die hier lang niet heb gezien? Verdwenen van het forum?
Hij vond het hier niet tof meer.

Gvdoeme zeg, nu is mijn linkerzijspiegelplaatje erafgevallen. Eerst mijn rechter, nu de linker. Vergeet vaak die verwarming af te zetten maar zou toch nie mogen. Wel ambetant rijden zo :wallbash:

Zaterdag Call of Duty Vanguard gekocht. Stond al even op mijn to have list maar wegens tijdsgebrek nooit omgeweest. Nu kunnen kopen aan 31 euro via den Dreamland.

Gisteren wou ik eigenlijk effe gamen dus besloot van te installeren in de ochtend. Een half uurke ongeveer voor den disc op mijn playstation te kwakken. En dan nog 5u updates binnentrekken.

Gisterenavond kom ik thuis, check de status: alles installed! jeeeej, tomorrow night you are mine nazi scum!

Ik zet hier de playstation op because effe Q-time voor mij vanavond, start Vanguard, unable to connect. Ik moet dus online zijn in PS network.
Paswoord vergeten dus effe resetten, wachten op de mail voor bevestiging. Eindelijk mail daar. Paswoord opnieuw ingesteld, aangemeld, Vanguard opgestart en Activision account ingesteld.

Eindelijk kan ik spelen!

Campaign locked.. why is campaign locked???

Eerst nog Campaign packs 1 en 2 downloaden voor ik kan beginnen, nog es 25gb binnentrekken vanavond (4u remaining)

317e39409202f794c61d89a966f87ea5.jpg

Wie verzint het?? Een disc van een game aanbieden zonder de singleplayer erop???

@recipe4hate

Even nagevraagd bij een kennis die naar NL verhuisd is met Belgische ID.

Bij je huidige ID zou er “verhuisd naar buitenland” moeten komen te staan.

Eens je een nieuwe ID aanvraagt zal die in de ambassade van Den Haag uitgegeven worden en dan heb je als straat “Nederland” met postcode en gemeente “Den Haag”.

Om 19:40 naar een medisch onderzoek. En nuchter.

Honger :(

pffff dat is peanuts... smorgens operatie, dus na 24 uur mocht ik niets meer eten. Na de operatie wordt er mij gezegd dat de volgende operatie overmorgen is en dat ik sewwes (tegen 17h) iets te eten krijg. Om 18h, ze waren aan hun ronde bezig, vraag ik of ik nog iets krijg, ah neen meneer uw operatie is verhuisd naar morgenvroeg en dat ik terug op mijn kin moest kloppen. De dag erop was morgenvroeg eigenlijk 13h+ geworden. En ging de operatie door. Ik kwam terug rond 20h en vroeg of ik iets te eten kreeg. Ah neen meneer er is niets meer, morgenvroeg kunnen we u nog iets voorzien. Ik maak nog wat meer misbaar dat ik nu toch langzaamaan honger heb en men blijft volharden. Die volgende morgen zie ik mijn buur zijn ontbijt krijgen, dus ik zet mij recht met veel moeite. En ik zie die verpleegster gewoon straal langs mij voorbij lopen. Ik zeg even dat ze mij is vergeten en krijg als antwoord ah neen meneer men heeft u weer ingepast voor een vervolgoperatie. Dit zou beter zijn met uw complicatie. Ik begin inwendig te vloeken... terwijl op dat moment de dokter binnenkomt en zich diep verontschuldigt om het zo in te plannen maar dat dit het beste is wat hij kan doen om het probleem aan te pakken. En dat ik zo snel als mogelijk aan de beurt kom. Tegen 18h ga ik onder het mes en narcose. En ik word die nacht wakker met een grote buis gestoken waar de zon niet schijnt om operatievocht etc te laten draineren. Waarbij ze mij enorme morfine aan het geven zijn.

En ik uit miserie van de pijn zelfs geen goesting heb om te denken aan eten of iets binnenkrijg. Maar ook niet echt iets voorgeschoteld krijg.
Die morgen kreeg ik een beschuit. Dat was de beste beschuit in heel mijn leven... en zat ik te vloeken omdat mijn maag gewoon niet meer verdroeg terwijl mijn buur spaghetti zat te eten. Fricking spaghetti terwijl het tot dan toe en eigenlijk de rest van de week als ik nu terugkijk altijd iets van een ragout (kalfs, kip, vegetarisch...) met gestoomde groentjes en aardappeltjes was of een vorm van vis...

Ik heb gezondigd toen ik na 5 weken uit het ziekenhuis kwam... En gevloekt dat er voor de rest van die resterende weken het zelfs niet 1 keer nog eens spaghetti is geweest...

Ja awel… meer zou het niet moeten zijn he 😅
Dat is Belgie voor iedereen die iets buiten de norm valt. Totale incompetentie en inefficiënte van onze ambetenaren op welk ook niveau.

Mijn kinderen hebben Britse Nationaliteit, dat is ff inloggen op de website. Wizard doorlopen, papieren digitaal en/of manueel doorsturen en bij de opties aanvinken verzekerd verzenden, online betalen. Et voila wat je ook wilt alles binnen de 2 weken toegestuurd, inclusief passports en al.

Belgie, mag je al 2 weken van her en der bollen en bellen om 1 ambetenaar te vinden waar het licht een beetje aanspringt.

Af en toe neem ik een vroegere trein naar het werk. Elke keer weer heeft die dan zoveel vertraging dat ik later toekom dan met mijn gewoonlijke trein -_-

Af en toe neem ik een vroegere trein naar het werk. Elke keer weer heeft die dan zoveel vertraging dat ik later toekom dan met mijn gewoonlijke trein -_-
Haha, gelijkaardige situatie hier. Vanaf het moment dat ik eens een andere trein (later of vroeger maakt niet uit zelfs) neem als diegene die ik normaal neem, is het miserie.

Terug
Bovenaan