Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Heeft die van alle tanden een foto gemaakt?
(zo'n volledige foto waarbij je in een röntgenmachine moet gaan staan?)

Eens weinig water in uw mond laten rondgaan,tot je de pijnspot vindt, mocht er toch een gaatje zijn.
Ja, zowel ene van alle tanden als een foto van de zone die effectief pijn deed, niks te zien.
Het rare is ook dat die pijnscheuten tot in mijn oren schieten, en dat het ambetante gevoel als de pijn weggaat ook langst van al in mijn oren blijft hangen, maar die heeft de huisarts dan weer bekeken en daar was ook niks te zien.

Gisterenavond is een van de spiegelkastjes in de badkamer op Hollywood-esque wijze naar beneden gevallen.

Nog net kunnen opvangen zodat de spiegel niet brak maar toen viel de bodem uit het ding gevolgd door alle glazen schapjes en mijn parfum. :unsure:

Plezant om net voor het slapen dat boeltje op te ruimen.
Gelukkig is dochterlief door al dat lawaai heen blijven slapen. o_O

De vorige eigenaar kun hier echt niets te goed doen in dit huis.

De hele bovenverdieping ruikt nog steeds naar 100 EUR Acqua Di Gio :cry: (flacon van 200ml waar nog heel wat in zat).

Ik heb me ook eens gewaagd aan een van die subscription boxes uit Japan. 10/1 besteld, 14/1 shipped en ondertussen is tracking niet meer verplaatst sinds 22/1 'flight arrival NL'

Ergens verwachtte ik wel dat het niet onmiddellijk zou arriveren, maar anderzijds had ik gehoopt dat het in 2024 iets vlotter zou gaan. Waarschijnlijk stop ik ermee op de eerste vervaldatum. Het is zo een box met snacks dus ik hoop dat ik hier niet met vervallen prul zit binnen een week. :unsure:

Jammer genoeg is de kans op nieuwe inzichten en effectief eens een nieuwe inkijk of verduidelijking van het probleem vakkundig de nek omgewrongen na zo'n passage.
Da's ook niet waar, hè. Kunt gerust gewoon verder gaan. We moeten het ook niet overdramatiseren.

Da's ook niet waar, hè. Kunt gerust gewoon verder gaan. We moeten het ook niet overdramatiseren.
Sorry maar ik geloof er niet meer in. Als je de laatste topics bekijkt die ook maar enige betrekking hebben met politiek zakt de zin om ook nog maar iets posten mij in de schoenen.

Ik heb me ook eens gewaagd aan een van die subscription boxes uit Japan. 10/1 besteld, 14/1 shipped en ondertussen is tracking niet meer verplaatst sinds 22/1 'flight arrival NL'

Ergens verwachtte ik wel dat het niet onmiddellijk zou arriveren, maar anderzijds had ik gehoopt dat het in 2024 iets vlotter zou gaan. Waarschijnlijk stop ik ermee op de eerste vervaldatum. Het is zo een box met snacks dus ik hoop dat ik hier niet met vervallen prul zit binnen een week. :unsure:

Zit ongetwijfeld bij de douane. Binnenkort de betalingsuitnodiging van bpost in je bus: €3.21 importkosten en €17.5 administratiekosten...

Da’s gewoon omdat customs daar mu tussen steekt.

Ik ben echt woedend.
Ik ben enkele maanden geleden verhuisd van België naar Nederland.

Destijds alles netjes geregeld op beide gemeentes en ook de nodige getekende documentatie gehad.

Aangezien ik gewoon Belg blijf, is in feite voor België mijn identiteitskaart gewoon geldig tot verval.

Vandaag had ik een afspraak in een Fortis kantoor om ook daar nog de adresgegevens aan te passen.
50min erheen moeten rijden, 2min kaart inlezen en 50min terug.

Maar dan begint de pret:
Mijn voor-en na gegevens zijn hetzelfde. Dus het uitlezen van de id-kaart heeft niks veranderd.
Blijkt dus dat mijn oud adres gewoon nog op die kaart staat.
Ik ben heel mijn voormiddag bezig geweest… voor niks.

But wait, there’s more…
Ik bel dus naar de gemeente in België waar ik voordien woonde en die zeggen dus dat het gewoonweg niet mogelijk is om een buitenlands adres op mijn id-kaart te zetten.

Dus… een OFFICIEEL document dat mijn IDENTITEIT en NATIONALITEIT bewijst, heeft vanaf nu tot eeuwig een ONGELDIG ADRES.
Hoe dan? Dit kan toch gewoonweg niet?

Ik zei ook aan de telefoon (ik was beleefd tegen het madammetje hoor):
Ik: “dat is toch echt een verwrongen situatie, er wonen toch meer Belgen in het buitenland?!”
Zij: “Ah ja, nu ge het zegt”
Ik: “En nu kan ik dus eigenlijk niks met die chip want die is foutief”
Zij: “Ja maar ze kunnen u wel opzoeken in de kruispuntbank”

Jama, da vraag ik nie. Iemand die dus mijn gegevens van mij chip inleest, komt een geldig adres tegen. Dus gaat NOOIT (zonder dat ik het vermeld) dan nog eens via een online portaal kijken of ik niet toevallig ergens anders woon.
What. The. Fuck.

Oh en terzijde: nog eens in België moeten rijden. Wat zijn onze wegen toch écht slecht en rijden we collectief als volk toch écht egoïstisch, dom en gevaarlijk.

Zit ongetwijfeld bij de douane. Binnenkort de betalingsuitnodiging van bpost in je bus: €3.21 importkosten en €17.5 administratiekosten...

Zou goed kunnen. :p T&T is al in Bpost app zichtbaar sinds 14/1, maar nog steeds "in voorbereiding"
Da’s gewoon omdat customs daar mu tussen steekt.
NL customs die men koekjes en peppermint Kitkat's zijn aant opvretten. :'(

Ik ben echt woedend.

Destijds alles netjes geregeld op beide gemeentes en ook de nodige getekende documentatie gehad.

Aangezien ik gewoon Belg blijf, is in feite voor België mijn identiteitskaart gewoon geldig tot verval.

Vandaag had ik een afspraak in een Fortis kantoor om ook daar nog de adresgegevens aan te passen.

Maar dan begint de pret:
Mijn voor-en na gegevens zijn hetzelfde. Dus het uitlezen van de id-kaart heeft niks veranderd.

But wait, there’s more…
Ik bel dus naar de gemeente in België waar ik voordien woonde en die zeggen dus dat het gewoonweg niet mogelijk is om een buitenlands adres op mijn id-kaart te zetten.

Dus… een OFFICIEEL document dat mijn IDENTITEIT en NATIONALITEIT bewijst, heeft vanaf nu tot eeuwig een ONGELDIG ADRES.

Ik: “dat is toch echt een verwrongen situatie, er wonen toch meer Belgen in het buitenland?!”

Jama, da vraag ik nie. Iemand die dus mijn gegevens van mij chip inleest, komt een geldig adres tegen. Dus gaat NOOIT (zonder dat ik het vermeld) dan nog eens via een online portaal kijken of ik niet toevallig ergens anders woon.
What. The. Fuck.

Oh en terzijde: nog eens in België moeten rijden. Wat zijn onze wegen toch écht slecht en rijden we collectief als volk toch écht egoïstisch, dom en gevaarlijk.

Voor je verhuis had je je adres op identiteitskaart al moeten laten aanpassen naar je Nederlands adres. Dat dat zogezegd niet zou kunnen is inderdaad onzin, maar jij bent er ook te laat mee.

Voor je verhuis had je je adres op identiteitskaart al moeten laten aanpassen naar je Nederlands adres. Dat dat zogezegd niet zou kunnen is inderdaad onzin, maar jij bent er ook te laat mee.
Lees even terug: ik ben daar geweest, op afspraak, om alles correct om te zetten. Ze hebben ook mijn adres (dat staat op mijn afvloeingsdocument).
Ik heb er 60-80 min gezeten met iemand van de burgerlijke dienst.

Dat zij dan mijn id-kaart niet hebben aangepast, is toch wel hun fout zeker?
Moet ik achteraf expliciet gaan controleren of ze het wel dan niet hebben gedaan?

Ik ben echt woedend.

Maar dan begint de pret:

But wait, there’s more…

What. The. Fuck.

Ik weet niet wat je al dan niet al gedaan hebt voordien en hier niet neergeschreven staat maar ik moest toen ik naar Vietnam verhuisde volgende dingen doen (alhoewel dat ook wel weer anders zal zijn omdat het Nederland is bij jou):
- Uitschrijven in het volksregister in mijn dorp in BE.
- Inschrijven in het consulaat van Vietnam.
Volgens consulaat moet Identiteitskaart zelf niet geupdate worden omdat het met chip werkt...

Terug
Bovenaan