Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Geen idee of het een glimlach of ergernis is, maar ik kom blijkbaar van onder een steen gekropen. Ik dacht dat ´sommelier´ een hobby was, ik wist niet dat dat een beroep was.
Als ´alcoholkenner´ een beroep is waarom bestaan er dan geen wietsommeliers?
Krijg vaak telefoon van verschillende gsm-nummers, altijd tussen 17 en 18u. Opnemen, niet opnemen, maakt niet uit. Als ik opneem wordt er niks gezegd en leggen ze na enkele seconden af. Blokkeren helpt niet want volgende keer gebruiken ze een ander (vast gespooft) nummer.
Ik wens die mensen trimethylaminuria toe tot het eind van hun dagen.
Krijg vaak telefoon van verschillende gsm-nummers, altijd tussen 17 en 18u. Opnemen, niet opnemen, maakt niet uit. Als ik opneem wordt er niks gezegd en leggen ze na enkele seconden af. Blokkeren helpt niet want volgende keer gebruiken ze een ander (vast gespooft) nummer.
Een uur lang was er geen trein richting Heist wegens een trein in panne in Booischot.
Na een uur eindelijk een trein richting Heist! Helaas natuurlijk maar 3 wagonnetjes ipv 6. (en het was ook nog ne boemeltrein)
Dus ik denk: fuck it, ik ben toch al een uur later, ik neem de volgende (en rechtstreekse) trein. Ik ga echt niet rechtstaan. Op dat extra kwartier komt het er nu ook niet meer op aan.
De deurkes gaan dicht (ik was zelf niet opgestapt) en iedereen staat bij elkaar gedrumd in die trein als een doos sardientjes.
Maar nu komt het. Met de deuren dicht staat die trein zelf plots ook een klein half uurke in panne aan het station.
Ik had zin om te wuiven naar die mensen die met krampen op recht stonden in de trein die ook heel lang dus niet vertrok.
De volgende trein had gelukkig wel zitplaatsen over en zat niet helemaal nokvol. Mijne gok van die ene trein ook nog te skippen, was aldus zo slecht nog niet. Vermits dat ook ne "rechtstreekse" trein was, was die ook maar 2 minuten later in Heist.
Wat is eigenlijk het nut van random mensen te bellen als ze u toch niet aanspreken? Verdienen ze daar dan iets aan?
Want ik krijg ook van die telefoontjes waarin men niks zegt en gewoon inhaakt. En als je niet opneemt dan spreken ze een muziekbandje in via de voicemail. Maar Proximus rekent daar dus ook 'niets' extra voor aan. Het zijn dus langs mijn zijde ook geen betalende diensten of iets dergelijks.
Wat is eigenlijk het nut van random mensen te bellen als ze u toch niet aanspreken? Verdienen ze daar dan iets aan?
Want ik krijg ook van die telefoontjes waarin men niks zegt en gewoon inhaakt. En als je niet opneemt dan spreken ze een muziekbandje in via de voicemail. Maar Proximus rekent daar dus ook 'niets' extra voor aan.
Ah ja just zo. Maar ik zou er gewoon nooit aan denken zo'n nummer terug te bellen.
Ik ga altijd via voicemail. Dat is toch de logica zelve? (maar voor veel mensen dus blijkbaar dan niet)
Al geprobeerd om terug te bellen gewoon uit “what the hell, eens proberen”-redenering, maar die nemen zelfs niet op. Daarnet nog eens geprobeerd en je krijgt een antwoordapparaatstem in het Nederlands.
Soms willen ze gewoon al weten of uw nummer in gebruik is. Het zou me niet verbazen als ze hopen dat je iets zegt zodat ze je stem kunnen opnemen en voor louche doeleinden gebruiken (bv mensen in je netwerk scammen), of dat dat toch iets is dat in de toekomst met AI stemgeneratie meer zal worden gebruikt.
Want ik krijg ook van die telefoontjes waarin men niks zegt en gewoon inhaakt. En als je niet opneemt dan spreken ze een muziekbandje in via de voicemail. Maar Proximus rekent daar dus ook 'niets' extra voor aan. Het zijn dus langs mijn zijde ook geen betalende diensten of iets dergelijks.
Ah ja just zo. Maar ik zou er gewoon nooit aan denken zo'n nummer terug te bellen.
Ik ga altijd via voicemail. Dat is toch de logica zelve? (maar voor veel mensen dus blijkbaar dan niet)
Al geprobeerd om terug te bellen gewoon uit “what the hell, eens proberen”-redenering, maar die nemen zelfs niet op. Daarnet nog eens geprobeerd en je krijgt een antwoordapparaatstem in het Nederlands.
Soms willen ze gewoon al weten of uw nummer in gebruik is. Het zou me niet verbazen als ze hopen dat je iets zegt zodat ze je stem kunnen opnemen en voor louche doeleinden gebruiken (bv mensen in je netwerk scammen), of dat dat toch iets is dat in de toekomst met AI stemgeneratie meer zal worden gebruikt.
In het vorige gedeelte had ik enkele maanden terug iets gepost over problemen met een mede-eigenaar. Het gedoe gaat verder.
Deze eigenaar (die hier nb zelf niet woont) doet al tijden moeilijk over het gemeenschappelijk gebruik van de garagepoort. Dit zou volgens hen een privaat gebruik/deel zijn (en nog zever uit hun akte waar ik niets van snap). Hij wil dan ook dat diegenen afstandsbedieningen voor de poort teruggeven. Vooral voor mijzelf zou dit een heel groot, praktisch probleem zijn omdat ik die poort gebruik om binnen- en buiten te rijden met mijn fiets. Dat is dan ook het enige vervoersmiddel dat ik heb. Ik rijd geen auto wegens medische redenen. Dit voelt voor mij dan ook echt heel onrechtvaardig en onredelijk aan, maar daar hebben zij lak aan en zien ook het probleem niet om "gewoon" via de inkom binnen te komen met mijn fiets. (Uiteraard moeten zij dit zelf niet doen.)
Fast forward, direct het eerste "leuke" nieuws van deze dag: die eigenaar heeft er intussen zelfs het vredegerecht heeft bij betrokken en... *trommelgeroffel*... geeft ze gelijk. De garagepoort is inderdaad privaat onderdeel en mag niet worden gebruikt door eigenaars zonder staanplaats.
Állemaal omdat dit wettelijk zo is, want ik zou nog altijd niet weten wat nu eigenlijk het probleem van die mensen is. (Op die vraag maken ze trouwens de zéér redelijke vergelijking met een appartement: "dat is alsof ik zomaar bij jou binnenkom, want dat is ook privaat... Neenee, dat is juist hetzelfde!1!1!11" Discussie gesloten. Je kan op je kop gaan staan.)
Wij zullen dus (hoogstwaarschijnlijk) onze afstandsbedieningen mogen inleveren en zoals hierboven al gezegd gaan wij met onze fiets door de gang beneden mogen binnen- en buitengaan. (Mind you: dit is een heel oud gebouw dat allesbehalve een praktische inkom heeft voor fietsen + een hoge dorpel.) Heel praktisch, heel logisch en vooral fijn voor mijn onderburen die een inkom vol fietsbandensporen zullen hebben.
Het is óf dat of een procedure met alle kosten die uiteraard voor iedereen zijn die hier tegen is. (Al zie ik mijn buurman hier nog toe in staat, maar ik heb hier zelf geen geld, laat staan energie voor.)
Mijn dag kan niet meer stuk!
Ik heb echt veel goesting om te verhuizen, maar dit appartement nu te koop zetten gaat nog niet omdat er eerst een paar dingen moeten worden vernieuwd, en dat gaat natuurlijk niet van vandaag op morgen. Ik heb ook nog altijd geen zicht op waar ik juist wil gaan wonen in de toekomst. Geen rijbewijs en De Lijn die ongeloofelijk goed bezig is de laatste tijd ( /s ) helpt ook helemaal niet mee.