Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Dikke middevinger naar Kinepolis Hasselt (+stad Hasselt)

Als ge 14 of 15€ durft aanrekenen voor een filmticket zorg dan op zijn minst dat uw parking deftig begaanbaar is

4 dagen na de "zware" sneeuwval en niks op gestrooid, parkeervakken vol hoge sneeuw en onzichtbaar. En de wegen ertussen 0,0 op gestrooid. De trap naar het gebouw was +-1,5m breed sneeuwvrij gemaakt, al de rest mag er bij zoals afgelopen woensdag.

Enige wat echt open was was de inrit naar de McDrive en daarachter was het "trek uw plan"

Ik heb me altijd afgevraagd hoe het komt dat 80% van de mensen in regelrechte idioten veranderen eens ze aan de beurt zijn aan de kassa. 1) ze slaan rustig een praatje met de kassierster 2) da gepingel met muntstukken 3) of zoals vandaag, doorvragen aan de kassierster "dat ze wel degelijk recht hebben op 0,50 EUR korting en over het waarom dit niet in verrekening werd genomen". Wat is er mis tegenwoordig om gewoon met kaart te betalen zonder gezeik om vervolgens direct op te rotten?
Mensen, zoals zelfstandigen, hebben nu eenmaal soms cash op zak 🤷‍♂️?

Het is opvallend. Zoals dan nog eens stoppen voor de ingang want de partner is het karretje gaan wegzetten en anders moet die wel tien meter terug naar de auto hé. Nee kom we zullen dat spel hier even blokkeren, ik ben toch de enige zonder tijd.

Nu goed dat zet zich verder in de winkel waar de beste plek voor een gesprek of de analyse van de beste tomatenpuree ook het smalste punt is.
Gisteren in de Albert Heijn in Dendermonde even serieus op mijn tong moeten bijten.

Ik draai een gang in, en daar staat een koppel marginale boomers naar iets in de rekken te zoeken, hun kar naast hen waardoor de volledige doorgang geblokkeerd werd. De moment dat ik indraai maak ik oogcontact met de man, maar die reageert niet en kijkt terug richting rekken.
Ik kom dichter en kuch eens, geen reactie. Ik vraag dan "Excuseer, mag ik passeren alstublieft?" waarop die man heel kortaf reageert: "ziet ge niet dat wij hier aan het kijken zijn misschien?" en de vrouw geeft mij een blik dat ik de asociale idioot ben.
Khad geen zin om het te doen escaleren, dus ik heb me maar omgedraaid en ben door een andere gang gegaan.

Update over de rotte buren met boom in tuin die op het punt staat te knakken:

Eindelijk deed er iemand open. De zure buurvrouw in peignoir. Ik legde de situatie uit, en ik heb de indruk dat mevrouw al maanden niet meer in haar eigen tuin is geweest. Duurde al even voordat ze wist over welke boom ik het had.

´Ja die boom helemaal achteraan, achter uw tuinhuis, naast ons kot´. ´Hoe, een boom achter ons tuinhuis? Huh?'.

Ze maakte vooral heel duidelijk dat ze er niet verantwoordelijk voor waren ´want het kan niet dat die bomen op 3 jaar tijd zo gegroeid zijn.´ En dat ze nu niet kon gaan kijken want er ligt sneeuw in de tuin, en dan geraakte ze niet vanachter (standaard tuin van 40 meter diep).

Ik vraag me oprecht af of sommige mensen nu gewoon echt zo simpel/passief zijn of dat ze doen alsof. Denk bij dit geval eerder het tweede.

En om even in de klaagstroom te blijven: mijn (schuin) overburen. Allebei 'ambtenaren' bij de politie.
Redelijk typisch beeld van buurtstasi die als eerste klaarstaan om te bellen als er iemand in de straat 5 cm op de stoep geparkeerd staat ipv volledig op de rijbaan (ook al is dit veiliger). Verder maakt hij wel geen bedenkingen bij zijn zoon die hier uit verveling op zondag toertjes in de tuin zit te rijden met z'n brommerke, en meneer die elke dag met veel sier de moto moet laten warmdraaien. Onlangs heeft er iemand nog klacht ingediend tegen meneer omdat hij nogal redelijk wat regelgeving overtrad met zijn drone (boven anderen hun tuinen gaan filmen etc.).
Redelijk standaard beeld van personen met een dubbele moraal.

Nu ben ik hier aan het werken aan mijn bureau met zicht op zijn huis. Meneer staat het plat dak van zijn garage sneeuwvrij te maken met een aftrekker, en in de mate van het mogelijke ook al de sneeuw van zijn schuin dak aan het halen.

Iemand moet diene mens toch is duidelijk maken dat sneeuw bestaat uit water en dus van zichzelf weg gaat. Weet op heel veel momenten precies geen blijf met zichzelf en ipv dit te ventileren op een openbaar forum zoals ik nu doe gaat meneer maar wat op zijn dak dansen.

Wacht tot in de zomer, dan is het 2 maal per week uitgebreide kuis van meneer zijn Audi SUV (naast zijn BMW GS, offcourse. Dé midlife motor bij uitstek).

EDIT: nu zit hij in zijn dakgoot, op een besneeuwd schuin dak, met een aftrekker in zijn handen. Zo absurd dat ik er een foto van zou moeten posten. Fucking privacy.

Nu ben ik hier aan het werken aan mijn bureau met zicht op zijn huis. Meneer staat het plat dak van zijn garage sneeuwvrij te maken met een aftrekker, en in de mate van het mogelijke ook al de sneeuw van zijn schuin dak aan het halen.

Iemand moet diene mens toch is duidelijk maken dat sneeuw bestaat uit water en dus van zichzelf weg gaat. Weet op heel veel momenten precies geen blijf met zichzelf en ipv dit te ventileren op een openbaar forum zoals ik nu doe gaat meneer maar wat op zijn dak dansen.
wij worden hier anders wel allemaal aangeraden om de sneeuw van de daken te verwijderen, zeker als die nat begint te worden.

wij worden hier anders wel allemaal aangeraden om de sneeuw van de daken te verwijderen, zeker als die nat begint te worden.
Hier ligt nog een cm of 10 op sommige stukken (zo te zien heeft meneer ofwel een zeer goed geisoleerd dak, ofwel een zeer koud huis). Vandaag en de komende dagen smurft/speelt/wordt het hier overdag tot 9 graden en s´ nachts niet kouder dan 3. Binnen welgeteld 24 uur is al die sneeuw zowiezo weg.

Hier ligt nog een cm of 10 op sommige stukken (zo te zien heeft meneer ofwel een zeer goed geisoleerd dak, ofwel een zeer koud huis). Vandaag en de komende dagen smurft/speelt/wordt het hier overdag tot 9 graden en s´ nachts niet kouder dan 3. Binnen welgeteld 24 uur is al die sneeuw zowiezo weg.
Dit zou ook wel het moment zijn om de sneeuw van het dak te halen. Als ik het gewoon laat smelten hebben we water binnen. Gelukkig is het hier beperkt gebleven met de sneeuw.

Om de zoveel tijd vergeet ik wat voor een overpriced en niet eens middelmatig voer ze produceren in de Ellis burger en bestel ik er. Weer een veel te duur kakske in wording.

Update 3 over de boom:

Buurvrouw is net komen aanbellen dat ze (vermoedelijk voor het eerst in maanden) nog eens in haar tuin is gaan zien en heeft ingezien dat er iets moet gebeuren. Volgende week kwam er iemand langs om een offerte te maken.

Enige jammere is dat de kans zeer groot is dat tegen dan de boom al op mijn houtschuur ligt. :unsure:
Bon, ze begon zelf wel over haar brandverzekering etc, dus zal hopelijk wel in orde komen.

Stadsmensch, inspecteer uwen hof!
Haar man ging er ook eens naar kijken, maar hopelijk is die slim genoeg om daar niet zelf aan te beginnen want anders is de kans groot dat ik hier een obese Griek van onder een boomstronk moet halen.

Op resto geweest met vrienden en ik had niet zo veel honger dus heb een kindermenu besteld. Die meneer neemt de bestelling af zonder opmerking en komt af met een bord met grote portie en zegt dat ze geen kindermenu serveren aan volwassenen…Toen wist ik al dat ik nooit meer zou gaan naar die resto. Daarna tijdens de checkout te horen krijgen dat ze enkel cash accepteren, waardoor ik een wandeling mag maken naar de dichtstbijzijnde bank. Zucht.
Belachelijk toch.
Nee meneer, wij verspillen graag voedsel…
Mijn vrouw vraagt soms ook voor een kleinere portie en wil zelfs gewoon het vooropgestelde bedrag betalen… en totnogtoe altijd rekening mee gehouden.

Met al die verdwijnende bankautomaten ... kan je in zo'n neutraal automatenkantoor ook de pin van je mastercard wijzigen? Bij online bestellingen moet ik die nooit gebruiken, maar ik ben de pincode vergeten en zou die wel eens kunnen nodig hebben bij betalingen aan de kassa.

Haar man ging er ook eens naar kijken, maar hopelijk is die slim genoeg om daar niet zelf aan te beginnen want anders is de kans groot dat ik hier een obese Griek van onder een boomstronk moet halen.
Geen idee hoe haalbaar dat op het 1e gezicht is, maar de kans lijkt mij groot.
In het programma 'Vrederechters' was er ook eens een offerte voor 1 populier : 8.000€ !
Voor dat bedrag wil ik wel eens overwegen om het zelf (liefst met wat hulp) te doen.

Met al die verdwijnende bankautomaten ... kan je in zo'n neutraal automatenkantoor ook de pin van je mastercard wijzigen? Bij online bestellingen moet ik die nooit gebruiken, maar ik ben de pincode vergeten en zou die wel eens kunnen nodig hebben bij betalingen aan de kassa.
Voor uw pincode te wijzigen moet ge toch altijd uw oude pincode eerst ingeven?

Voor uw pincode te wijzigen moet ge toch altijd uw oude pincode eerst ingeven?
Nee, bij KBC kan je dat aan een automaat. Eerst iets via de app aanvinken en daarna binnen 4 uur naar een KBC-automaat gaan om een nieuwe in te stellen. Ik vrees dat ik enkele dorpen verder moet gaan zoeken naar een KBC-automaat.

Volgens hun website (https://batopin.be/nl/hoe-ziet-een-bancontact-cash-punt-eruit-en-welke-zijn-de-mogelijkheden) kan je er ook je PIN-code wijzigen.

edit: te snel geweest. Ik zie ook net dat je eerst in de app iets moet doen.

Terug
Bovenaan