Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Flyer in de bus van Pidpa dat het drinkwater in onze wijk vervuild is. Kraantjeswater moeten we nu 5 minuten koken voor consumeren.
Soit, niet erg ik koop wel water in de supermarkt.

In de flyer staat dat we met gezondheidsklachten naar de huisarts moeten gaan.
Ik stuur een mail naar Pidpa met de vraag wat de vervuiling juist inhoudt en wat de gevolgen kunnen zijn. (bacterie of ander schadelijke stof)
Krijg ik een ontwijkend antwoord zonder enige uitleg wat er mis is?? :confused:

Follow up mail gestuurd dat ik een duidelijk antwoord wil met de exacte vervuiling. Drink altijd van de kraan dus wil weten welke vuiligheid ik in mij heb.

Flyer in de bus van Pidpa dat het drinkwater in onze wijk vervuild is. Kraantjeswater moeten we nu 5 minuten koken voor consumeren.
Soit, niet erg ik koop wel water in de supermarkt.

In de flyer staat dat we met gezondheidsklachten naar de huisarts moeten gaan.
Ik stuur een mail naar Pidpa met de vraag wat de vervuiling juist inhoudt en wat de gevolgen kunnen zijn. (bacterie of ander schadelijke stof)
Krijg ik een ontwijkend antwoord zonder enige uitleg wat er mis is?? :confused:

Follow up mail gestuurd dat ik een duidelijk antwoord wil met de exacte vervuiling. Drink altijd van de kraan dus wil weten welke vuiligheid ik in mij heb.
Blijkt straks radium te zijn.

Tot zover de kooktip.

Waarom blijven mensen met dit weer bumperkleven? Op een zonnige dag zijn mensen al amper in staat om deftig te rijden, laat staan in de sneeuw.
Tweede ergernis: stuk in de file gestaan omdat een klojo met kale zomerbanden geen mm vooruit geraakte 😂

Waarom blijven mensen met dit weer bumperkleven? Op een zonnige dag zijn mensen al amper in staat om deftig te rijden, laat staan in de sneeuw.
Tweede ergernis: stuk in de file gestaan omdat een klojo met kale zomerbanden geen mm vooruit geraakte 😂
Exact dit inderdaad.

Kben zelf ook 2 uur ipv 40 minuten onderweg naar huis geweest zojuist. Nuja goed, je vertrekt en je legt je er bij neer dat het lang zal duren. Me daar in opjagen, dat ging niet helpen. Maar de twee bumperklevers onderweg, ja, daar krijg ik wel het vliegend schijt van.

(Het zullen er wel meer dan twee zijn geweest, maar in mijn gat waren het er twee.)

Buurman die zo juist met de auto vertrok, helemaal vol gesneeuwd en enkel zijn voorruit vrijgemaakt. Dus zijruiten nog volledig vol sneeuw.

Al die paniek voor wat sneeuw. Gewoon snelheid aanpassen en verstand gebruiken en je komt er wel. Deze morgen rustig wat eerder naar het werk vertrokken (35 km) en zonder brokken aangekomen, net zoals alle collega's hier.

De school gaat ook een afstandsonderwijs geven, maar gaven al aan dat ze niet voldoende voorbereid waren ...

Dan moet ge zo eens achter een vrachtwagen rijden waar de sneeuw van zijne remorque vliegt en dan chance
hebben dat er geen ijs bijzit . ;)

(en weet het die mannen kunnen daar echt weinig tegen doen . )
Die mannen kunnen daar wel iets aan doen en zijn dat ook wettelijk verplicht. Die moeten gewoon hun vrachtwagen en trailer sneeuw of ijs vrij maken.
Het ridicule aan Belgie is wel weer dat het niet wettelijk verplicht is om het effectief sneeuw en ijsvrij te maken, men moet er gewoon voor zorgen dat het geen gevaar is voor de andere weggebruikers itt tot Duitsland en Nederland waar men je effectief kan beboeten als er nog sneeuw of ijs opligt, in Belgie kan men je beboeten als het eraf valt :sarcastic:

Laatst bewerkt:
Al moeten rondrijden vandaag: de vrachtwagenchauffeur die op 6 minuten tijd ongeveer 30m heeft kunnen rijden omdat hij om de 5m aan het wegschuiven was, zal geen fijne dag hebben...

Komt dat door slechte banden of is daar een andere oorzaak voor?
Het was daar -9 en ofwel niet gestrooid, ofwel te weinig ingereden maar ik slipte daar geen enkele keer aan 30/uur met winterbanden.

Al moeten rondrijden vandaag: de vrachtwagenchauffeur die op 6 minuten tijd ongeveer 30m heeft kunnen rijden omdat hij om de 5m aan het wegschuiven was, zal geen fijne dag hebben...

Komt dat door slechte banden of is daar een andere oorzaak voor?
Het was daar -9 en ofwel niet gestrooid, ofwel te weinig ingereden maar ik slipte daar geen enkele keer aan 30/uur met winterbanden.

Over de staat van de banden van die vrachtwagen kan ik moeilijk oordelen via een forum. Maar statistisch gezien nemen Oost-Europese collega's het minder nauw met de staat van hun banden. De kans dat je een Oost-Europese vrachtwagenchauffeur tegenkomt met kale banden is groter dan bij een Belgische chauffeur, maar dat wil daarom niet zeggen dat elke Oost-Europese chauffeur met kale banden op pad gestuurd wordt.

Wat ook heel belangrijk is is de verdeling van de lading. Hoe beter verdeeld, hoe beter de grip zal zijn. Dan is de druk op alle banden ongeveer gelijk en de grip dus ook (in de veronderstelling dat de niet-aandrijving banden gelijk versleten zijn). Toch zal een ervaren chauffeur zijn lading dicht tegen de cabine willen zetten. Hoe verder het naar achter staat, hoe harder de laadbak kan slingeren. In tijden van sneeuw is dus een gezonde afweging maken tussen verdeling van balast boven de banden om genoeg grip te hebben, en tegelijk toch dicht genoeg bij de cabine om slingeren te vermijden. Dat is geen exacte wetenschap.

“Ik ga 19 januari een pistool vuurwerk een aansteker en papier ik ga iedereen neer schieten en daarna de school op brand zetten wacht maar jullie gaan zien ik heb in totaal 60 kogels.” Gevolgd door een heleboel lachende smileys. Zo luidde het bericht dat in een filmpje op TikTok werd geplaatst.
bron
621.png

Taalgebruik... onbestaande. Jobkansen... tanende...

Deze morgen kwam er hier in de wijk een camionette binnengereden van het bedrijf/instantie die hier al weken in de buurt bezig is met overal digitale meters te installeren. Doorslippende wielen, overal naar toe glijden behalve waar de chauffeur naar toe wou. Ik kan niet verstaan dat er onder zo'n voertuigen waar je hele dagen op de baan mee moet geen winterbanden liggen.

Terug
Bovenaan