Je ergernissen van vandaag - Deel 2

+Artikel maar bevestigt nog eens dat de dalende kwaliteit van onze kleren geen subjectieve hersenkronkel is.

die staat normaal wél op de pomp
Ja, maar dan moet je al tot aan de pomp zelf rijden, je kan de prijs niet gewoon snel even zien in het voorbijrijden, om snel even te vergelijken.

En bij veel tankstations heb je 1 venstertje met de literprijs en daarin staat de literprijs van de brandstof die laatst (door de persoon voor je) aan die pomp getankt werd. Je kan dan de literprijs van de brandstof die jij wilt pas zien op de moment dat je begint met tanken, te laat dus.

+Artikel maar bevestigt nog eens dat de dalende kwaliteit van onze kleren geen subjectieve hersenkronkel is.
Als je nog kwaliteit zoekt, van die outdoormerken.
Jack wolfskin & north face etc.

Wel niet bepaald de goedkoopste.

(Hebben ook casual kleding.)

Nog ééntje van gisteren dat hier misschien wel past ivm leerlingen en studenten..

Mensen mochten naar de radio bellen ivm een school/straf verhaal.
Moeder belt, maar eigenlijk voor de dochter die op het moment zelf in strafstudie zit.

Mijn dochter zit momenteel in strafstudie tot 15u
- En wat is hiervoor de reden?
Goh, een aantal keer te laat komen en gsm niet willen afzetten/wegleggen
- En wat is jou mening hiervan als ouder? Is die strafstudie terecht?
De school is wel te streng op laatkomen, na 3x al strafstudie. Allè kom maar eens elke dag op tijd als je met de bus moet gaan
...
- En van dat gsmgebruik?
Tja dat is de jeugd hè zeker

Mijn ouders zouden zeggen pakt een vroeger bus mja..
De bussen tegenwoordig zijn op veel plekken alles behalve betrouwbaar.
die in onze wijk rijdt regelmatig maar vaak valt voor dat er 1 of 2 op een uur wegvallen.
In volle spits wilt dat dan zeggen dat die bomvol zitten.
Zo al vaak een bus later toch nog moeten laten gaan en dubbel zo veel vertraging dus.
Het OV is echt om te wenen

Een echte ergernis is het niet, maar hier ben ik even niet goed van. Ik heb het programma met een half oog gevolgd, net omdat het zo hard is, maar toch komt dit binnen. :frown:

Ook traantje voor gelaten. Zo verschrikkelijk triest. Ik ga mijn zoontje nog eens goed vastpakken.

die in onze wijk rijdt regelmatig maar vaak valt voor dat er 1 of 2 op een uur wegvallen.
Zo al vaak een bus later toch nog moeten laten gaan en dubbel zo veel vertraging dus.

Nieuwe dienstregeling voor de bus van mijn petekind.
De bus die hij neemt is nu 5 minuten later. In principe is hij dan nét op tijd op school. Maar bij de vorige dienstregeling was hij ook al 1 à 2 keer te laat op school per week omdat de bus quasi altijd vertraging heeft. Deze week was hij dus al 3 keer te laat op school.
De vroegere bus hebben ze nog eens 10 minuten vroeger gezet. Dat is dan opstaan om 5:45 om om 7:10 aan school te zijn, met lessen die beginnen om 8:20...

Over een half jaar is hij er van af maar als je met kinderen zit in het eerste middelbaar moet dat toch echt vloeken zijn. En dan heeft hij nog het geluk van 'ver' van school te wonen, want de meeste dagen rijdt de bus gewoon de haltes dichter bij de school voorbij omdat er toch geen plaats meer is.

Maar alles gaat goed hoor. Er zijn enkel geen opvangplaatsen in de creches, lotingen om je te mogen inschrijven in de scholen, en steeds minder openbaar vervoer om daar te geraken. Wat we zelf verneuken verneuken we beter.

Het openbaar vervoer was al geen kloten waard, is de afgelopen decennia alleen maar slechter geworden en bij de laatste aanpassingen deze maand is het voor heel veel mensen helemaal naar de klote.
Op een zeldzame plaatselijke verbetering voor een kleine groep mensen is het nu echt wel heel erg geworden.

Sinds enkele maanden gigabit internet via Orange en nu heb ik eens opgelet hoeveel downloadspeed ik effectief haal op Steam als ik een 40gig game download.

Ik zie dat het capped net onder de 600mbit/s ongeacht tijdstip van de dag. Natuurlijk nog heel deftig, maar men desktop zit op een Unifi AP met de kabel en het AP is wired aangesloten op UDR op nieuwe Orange modem. Feitelijk zou ik dan nog iets meer verwachten van de snelheid.

Iets doet me denken dat ofwel de utp die hier getrokken is doorheen men appartement cat 5e met slijt erop is of dat onze coax-aansluiting buiten een beetje te wensen over laat.

2 jaar geleden ingetrokken in dit appartement en het is duidelijk dat qua bekabeling/afwerking/elektrische installatie er echt geen deftig werk geleverd is.(ongeacht het feit dat deze gekeurd werd). Een gekeurde installatie waarbij na een jaar wonen *plots* de kabel tussen zekeringkast en meter moet vervangen worden omdat deze waarschijnlijk niet deftig afgeschermd werd aangelegd. €1500 kosten voor de werken en nieuwe kabel. :sop:

Ik zou eigenlijk onze elektricien eens moeten vragen of die utp deftig in buizen gelegd is en of er makkelijk nieuwe kabels getrokken kunnen worden, maar vrees dat we dan opnieuw gaan uitkomen op een knoeiboeltje.

Onwetendheid op zoveel vlakken, veel vragen zonder duidelijk antwoord.
Geduld dat constant op de proef gesteld wordt.

Terug
Bovenaan