Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Kun je eens exact aantonen waar ik zeg dat iedere hond kinderen hun gezicht afbijt? Dat niemand de stront opkuist? Enzovoort?

Mij eerst dingen in de mond leggen om me vervolgens geforceerd in het belachelijke te kunnen trekken omwille van nooit-gezegde zaken. Maar het resultaat is altijd hetzelfde: een zoveelste circle-jerk tegen mac-bc.
En grappig dat we zijn. En like'jes scoren. En maar populair willen zijn op een anoniem internetforum op kap van een ander.
Zeg Mac het is maar om te zeveren hé.
Je mag gerust ook op mijn kap zitten. 😘

Humor is om de ergernissen te relativeren.

Kun je eens exact aantonen waar ik zeg dat iedere hond kinderen hun gezicht afbijt? Dat niemand de stront opkuist? Enzovoort?

Mij eerst dingen in de mond leggen om me vervolgens geforceerd in het belachelijke te kunnen trekken omwille van nooit-gezegde zaken. Maar het resultaat is altijd hetzelfde: een zoveelste circle-jerk tegen mac-bc.
En grappig dat we zijn. En like'jes scoren. En maar populair willen zijn op een anoniem internetforum op kap van een ander.
Honden. Die +1 miljoen carnivoren in dit land vreten zonder schroom meer vlees op dan wat alle vegetarische inspanningen samen ooit kunnen opleveren, schijten het vervolgens massaal uit over onze voetpaden en graskanten waardoor brave (hondenloze) burgers uren spenderen aan het uitpeuteren van degoutante stinkende kak uit schoenzolen en buggybanden. Ze blaffen onschuldige mensen wakker, nachten aan een stuk. Ze doen onschuldige mensen de angst van hun leven beleven, terwijl die zich gewoon op openbaar terrein begeven en niets verkeerd doen. Ze jagen wild op. En ze bijten af en toe eens een vinger af en bijten een onschuldig kindje in het gezicht.
Ik zie u toch ook nergens de nuance maken.
Maar het punt van @Str8_6 is (volgens mij) dat het niet altijd nodig om om zwaar in hyperbolen te praten om uw punt te maken.
Trouwens ook een ergernis van mij, je haalt altijd erg valabele punten aan maar verknalt het dan door over the top te gaan praten. Je kan ook uw mening brengen zonder overdrijving.

Zucht, zucht, zucht. Voor een werksamenvatting een schermopname gemaakt om die achteraf in het geheel te verwerken. Blijkt dat ik enkel een zwart scherm zie. DRM-beveiliging :rolleyes:

Ik had vorige maand twee bestellingen betaald via Zalando. Ik betaal via Zalando altijd achteraf. Nu was ik de rekeningen een eerste maal vergeten te betalen, dus kreeg ik een herinnering. Nu heb ik voor het weekend beide bestellingen betaald en krijg ik vandaag een tweede herinnering voor één bestelling van hun en voor de andere niet. Een tweede herinnering is 5 euro extra. Vervolgens krijg ik een mail dat voor één van beide het saldo is bijgewerkt (er schiet dus 5 euro over). :unsure:

Iemand dit al meegemaakt? Lijkt me dat ze een foutje hebben gemaakt of zo, anders zou dat toch ten eerste al voor beide bestellingen moeten zijn en ten tweede ik heb beide rekeningen gewoon voor de deadline betaald. Contact opnemen I guess?

Los daarvan had ik uiteraard gewoon beide bestellingen op tijd moeten betalen, nog voor de eerste herinnering. Dus vooral een ergernis voor mezelf.

Dochterlief (2j3m) begint het echt wel leuk te vinden om voorgelezen te worden uit strips van Jommeke en bladert er ook graag zelf in. Besef dat ik ze zelf ook graag lees en denk terug aan de zomers bij mijn grootouders.

Gelukkig zijn de strips makkelijk tweedehands te vinden.
Ik ben duidelijk opgegroeid met de Pokémon-mentaliteit - Gotta catch'em all. 🙈

Dochterlief zal zo'n 200 strips hebben -- Vinted is veel te verslavend. 😭

Ik ben duidelijk opgegroeid met de Pokémon-mentaliteit - Gotta catch'em all. 🙈

Dochterlief zal zo'n 200 strips hebben -- Vinted is veel te verslavend. 😭
Ik heb alle kiekeboes :). Gespaard sinds mijn studententijd en ondertussen vervolledigd. Kinderen lezen er nu regelmatig in, dus goeie investering :)

Ik heb alle kiekeboes :). Gespaard sinds mijn studententijd en ondertussen vervolledigd. Kinderen lezen er nu regelmatig in, dus goeie investering :)
Van Kiekeboe heb ik heb tot nr 119, en de collectie gekocht een paar maand geleden. Dus dat kriebelt nu ook om die reeks in gewone vorm compleet te maken, maar ik ga mezelf proberen in te houden.

Ik ga er ook van uit dat ze nog heel lang met die Jommekes kan doen en dat ik niet alles in 1 keer moet uitstallen.

De Lijn.
drukste avond van het jaar, en dus feestaanbod. lees: ipv 1 tram om het kwartier, 1 bus (en dus veel minder plaatsen) om het half uur. die dan nog enkel naar de korenmarkt rijden.
daar sta je dan, om 22u20 aan het St Pietersstation, niet om te gaan feesten, maar om gewoon naar huis te gaan na je werkdag. samen met nog 200 mensen die al ge-pré-feest hebben en duidelijk al in een volledig andere sfeer zitten.
bvb die dame die haar mannellijk gezelschap zat af te kafferen dat ze hel niet kende, dat hij niet wou zeggen wat zijn job was, maar er wel achter liep als hij er genoeg van had en het afbolde

ik ben het dan maar te voet afgebold. echt erbarmelijke promotie van het openbaar vervoer, dit.
Zolang staatsgesubsidieerden afgeven op andere staatsgesubsidieerden, is er nog hoop voor de mensheid.

Maar, het kan alleen maar beter worden:

Ergernis, het wit-geel kruis.
Niet de verpleegsters die doen hun werk heel goed. Maar wat er daar op de bureau zit...
Er was eind vorig jaar een voorschrift van de dokter nodig voor een bepaalde verzorging van mijn vader (windels aan de voeten). Het feit dat ze zo een zaken niet gewoon rechtstreeks aanvragen is al ronduit belachelijk.
Ik laat dat voorschrift maken wanneer ik bij de dokter kom, dat word daarna aan de verpleegster die langskomt meegegeven. Een tijdje later krijgen we, via de verpleegster, te horen dat het geen goed voorschrift is (zou voor wondverzorging zijn iov voor windels), dat klopte niet, want ik had het voorschrift zelf nog nagelezen en dat was wel juist.
Verpleegster geeft dat door en bleek dat het toch on orde was.
Vandaag liet de verpleegster dan opnieuw weten dat er volgens de bureau toch iets niet klopte met dat voorschrift.

Ergernis, het wit-geel kruis.
Niet de verpleegsters die doen hun werk heel goed. Maar wat er daar op de bureau zit...
Er was eind vorig jaar een voorschrift van de dokter nodig voor een bepaalde verzorging van mijn vader (windels aan de voeten). Het feit dat ze zo een zaken niet gewoon rechtstreeks aanvragen is al ronduit belachelijk.
Ik laat dat voorschrift maken wanneer ik bij de dokter kom, dat word daarna aan de verpleegster die langskomt meegegeven. Een tijdje later krijgen we, via de verpleegster, te horen dat het geen goed voorschrift is (zou voor wondverzorging zijn iov voor windels), dat klopte niet, want ik had het voorschrift zelf nog nagelezen en dat was wel juist.
Verpleegster geeft dat door en bleek dat het toch on orde was.
Vandaag liet de verpleegster dan opnieuw weten dat er volgens de bureau toch iets niet klopte met dat voorschrift.
Mijn ergernis is dat die witte autootjes in de binnenwegen rijden zoals halve zotten. Ze gaan wel onder tijdsdruk staan, maar ben toch al vaak eens geschrokken met de fiets en het is nu niet dat ze daar 5 minuten mee gaan winnen.
Het positieve is dat er natuurlijk direct een verpleegster ter plaatse is als ze me toch omver kegelen.

“Jaja, geen probleem om op vrijdagen op ons kleinkind te passen!”

“We komen om 7u en om 15u vertrekken we terug”.

Mijn kind slaapt ‘s morgens tot 8u en ik werk tot 16u, ik ben om 17u pas thuis.
Als het niet past, zeg het mij dan zodat ik een oplossing kan zoeken maar met een halve babysit ben ik niets.

DHL, levering was voorzien voor morgen. Komen ze vandaag al leveren, uiteraard niemand thuis.
Nu een service point gepakt, hopelijk leveren ze morgen dan wel daar.

Ik verhuur mijn appartement via een sociaal verhuurkantoor. Reden hiervoor was wat dubbel, enerzijds wou ik er zelf niet veel tijd insteken, anderzijds gaat het om een 1-kamerappartement waar in de zolder een 2de kamer is gemaakt. Volgens de immo zou dat op de private markt niet zo duur kunnen verhuurd worden wegens kleine leefruimte, volgens sociale verhuur is dat een appartement met 2 kamer + mag ik de garage gewoon houden want hun publiek heeft dat niet nodig.

En dat ging allemaal wel vrij ok. Eens een huurder met dochter die plots nog een vrouw en twee extra kinderen vond, en zijn vrouw zwanger maakte, dus plots 6 bewoners in plaats van twee. Maar op zich brave mensen die niet echt voor schade zorgden (moesten er wel uit voor brandveiligheid). Wat grappig is, want ze zijn ook eens een pot op het vuur vergeten, waarna de politie+brandweer daar de deur hebben ingetrapt. Nu goed, het volk is wat het is, ik heb er weinig last van, krijg elke maand mijn geld (of er nu iemand woont of niet), en een korting op de onroerende voorheffing. Ik ga ook naar de hemel.

Maar dan begon het: de afrekening na een jaar (individuele waterteller voor blokcontract). Eerste keer geen probleem, gewoon terugbetaald gekregen. 2de jaar gaf het SVK niet thuis. Na 5 mails ofzo mijn "contactpersoon" gebeld en die zei dat het door de overgang naar grotere woonmaatschappijen kwam: de boekhouder was weg en werd niet vervangen omdat ze toch gingen opgaan in zo'n grotere organisatie. Maar het ging wel in orde komen.

Allez, ik heb ze wat tijd gegeven, en nu geeft die grote woonmaatschappij niet thuis natuurlijk. Bellen: na een keuzemenu blijft dat gewoon bellen zonder dat iemand opneemt. Ik zal volgende week nog eens proberen zeker, want ondanks ze "aan het werk zijn", valt de telefoon opnemen daar kennelijk niet onder.

Terug
Bovenaan