Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Een kleinwtf-moment.
Familiebezoek bij de schoonfamilie...of toch de bomma.
We komen toe: schoonbroer en schoonmoeder zijn bij de bomma. We zijn er nog geen 5 min en zegt de rest (die er al 45min was, maar het was de bedoeling om in "shiften" te gaan zodat er ni teveel volk zou zijn) "wij gaan door zodat Gumball en uw kleindochter nog effe met u kunnen babbelen.
Die bomma tegen mn partner "ga ook al maar weg, dan kan ik nog uitrusten voor ik sebiet op restaurant ga" :rofl::oink:

Nu al 2 nachten op rij dat ik totaal niet in slaap geraak.

Na een rustige oudejaarsavond thuis rond 2u in m'n bed gekropen en pas om 5u30 in slaap geraakt. Dan geslapen tot 11u.
Dan gisteren (daarnet dus) om 23u30 erin gekropen en ik lig hier klaarwakker, totaal niet moe.

Op zich niet echt een probleem, maar morgen (woensdag) begin ik terug te werken na 1,5 week verlof. En dan moet ik er om 6u uit. Dus ik vrees een beetje dat dat zal pieken.

Een kleinwtf-moment.
Familiebezoek bij de schoonfamilie...of toch de bomma.
We komen toe: schoonbroer en schoonmoeder zijn bij de bomma. We zijn er nog geen 5 min en zegt de rest (die er al 45min was, maar het was de bedoeling om in "shiften" te gaan zodat er ni teveel volk zou zijn) "wij gaan door zodat Gumball en uw kleindochter nog effe met u kunnen babbelen.
Die bomma tegen mn partner "ga ook al maar weg, dan kan ik nog uitrusten voor ik sebiet op restaurant ga" :rofl::oink:

Niets van aantrekken. Mijn grootmoeder (90+) zegt dat de laatste 3 jaar altijd al als ik langsga. Zodra ik binnen ben is het van, jamaar vertrek al maar dan kan ik nog wat rusten en dan ben jij op tijd veilig thuis.
Vroeger toen het haar nog goed ging, kon het niet lang genoeg duren. Je moet daar niet meer achter zoeken. Gewoon proberen ervoor te zorgen dat je volgende keer de eerste in de rotatie bent ;).

Ja, er bestaat natuurlijk maar 1 soort hond. Degene die altijd iedereen wakker blaft, een stad volschijt zonder dat de baas het opruimt en die gezichten van kinderen afbijt.
Neen, je moet lezen wat er staat.
Er bestaan in dit land meer dan 1 miljoen honden. En die honden veroorzaken de overlast waarvan sprake.

Al de zever dat je hier nu weer uitbraakt heeft niks te maken met de hond, maar met de opvoeding en verantwoordelijkheid van de baas. Of zijn alle mensen ook verkrachters, moordenaars, pedofielen,... omdat er een minderheid van zijn?

Het klassieke antwoord: "het is niet de hond, het is het baasje!".
Wat verwacht je nu dat ik zeg? -> "Ah, dan is het geen probleem dat ze de stoep volschijten"?!

Wat kan mij het schelen? Baasje van de hond, de hond zelf, ... Vecht jullie interne vete onderling uit. Wil je per se de arrogantie van de hondenbaasjes er ook bij betrekken, mij goed hoor.

In de 15u per week dat ik ga fietsen, wandelen kom ik dat op een jaar misschien 4x tegen en jij gaat 1 keer en heel je pad was bezaaid ervan. Dat moet nu toch wel eens lukken dat dat nu weer juist bij jou weeral eens het geval is.

Dat moet nu toch weer lukken dat dat bij jou zo zeldzaam is.

Laat ons zeggen dat van heel je verhaal misschien enkel het deel van de 2 spelende honden waar is en dat je de rest er weer bij zit te zeveren om wat extra drama toe te voegen.
Ik vraag me soms echt af of je gewoon geen troll bent.

Beschuldig je mij nu van leugens? :wtf: Op basis van wat?

Vermoedelijk is zelfs dat verhaal van die spelende honden overdreven. Ik haat het ook wanneer honden niet aan de leiband lopen, gewoon gevaarlijk. Maar gelukkig is dat een kleine minderheid. Natuurlijk als hij gaat joggen, lopen ze allemaal zonder leiband en liggen alle wegen bezaaid met kak.

Ik vrees dat hij gewoon een totaal verzuurd persoon is, zo van die typische mensen die graag nog eens een schepje bovenop doen, ipv een troll.

Ik vrees dat jij (ook) moeilijk kan lezen wat er staat.

Je hebt enerzijds mijn ervaring waarbij, ik herhaal, letterlijk ELKE hond onaangelijnd was. Ik weet niet waarom jullie dat niet geloven? Helpt het als ik zeg dat het in een bosrijk gebied was? 0,0 sociale controle. Weinig passage, ergo: "je m'en fous". Wellicht ligt dat mee aan de basis.

Niet dat dat iets goedpraat trouwens, want onderschat niet welke impact loslopende honden hebben op het wild. De zogezegde dierenliefhebbers "want ik zie mijn hondje zo graag", maar dan wel al het wild gaan opjagen in het bos met hun loslopende hond. 🤡

Daarnaast, volledig los van bovenstaande ervaring maar evenzeer een hondenprobleem, heb je de veelvuldige hondenkak en pis in stedelijk gebied.

Dat is dan mijn dank, omdat ik anderen hun overlast constant moet verdragen. Geen bedankje. Geen nieuwe schoenen. Geen wekelijkse gratis poetsbeurt voor mijn schoenen en buggywielen. Neen, je krijgt verwijten naar je kop dat je "verzuurd" bent.
Een ander leeft de wetgeving niet na (honden aan de leiband). Er is al geen enkele handhaving. En daarbovenop mag niemand er iets van zeggen of je bent "verzuurd". De omgekeerde wereld.
Maar als die mensen daar zo over denken: geen probleem. Ik heb ook een hobby: raven. Liefst tot kot in de nacht aan 110 dB. Ik ben zeker bereid om eens mijn hobby te beoefenen naast die verdraagzame hondenmensen hun gezellig slaapkamerbedje. Stuur me gerust een PM en stuur uw adres door.

Neen, je moet lezen wat er staat.
Er bestaan in dit land meer dan 1 miljoen honden. En die honden veroorzaken de overlast waarvan sprake.

Het klassieke antwoord: "het is niet de hond, het is het baasje!".
Wat verwacht je nu dat ik zeg? -> "Ah, dan is het geen probleem dat ze de stoep volschijten"?!

Wat kan mij het schelen? Baasje van de hond, de hond zelf, ... Vecht jullie interne vete onderling uit. Wil je per se de arrogantie van de hondenbaasjes er ook bij betrekken, mij goed hoor.

Dat moet nu toch weer lukken dat dat bij jou zo zeldzaam is.

Beschuldig je mij nu van leugens? :wtf: Op basis van wat?
- ik lees wat er staat en je bevestigd het gewoon. Van die 1 miljoen honden zijn er misschien 10% die zo zijn zoals jij ze beschrijft. Maar in jouw wereld zijn ze allemaal zo.

- Als ze de stoep volschijten en de baas ruimt het op. Dan is er toch geen probleem?

- Ik beschuldig je van zodanig kortzichtig te zijn dat je geen klaar meer ziet. En daardoor niet kan inzien dat die minderheid verre van de standaard is. En dat is iedere keer zo bij jou in iedere discussie.

- ik lees wat er staat en je bevestigd het gewoon. Van die 1 miljoen honden zijn er misschien 10% die zo zijn zoals jij ze beschrijft. Maar in jouw wereld zijn ze allemaal zo.

Dat zijn dan 100 000 beesten die nog steeds voor veel te veel overlast veroorzaken.

Vanaf welk percentage of absoluut aantal mag ik dan een ergernis posten?

- Als ze de stoep volschijten en de baas ruimt het op. Dan is er toch geen probleem?

Uiteraard. Ik klaag over kak op de stoep (en in de graskanten). Als er geen kak ligt, dan is het probleem ook weg.

- Ik beschuldig je van zodanig kortzichtig te zijn dat je geen klaar meer ziet. En daardoor niet kan inzien dat die minderheid verre van de standaard is. En dat is iedere keer zo bij jou in iedere discussie.

Nogmaals: die +1 miljoen honden veroorzaken samen een groot pakket aan overlast. Allemaal individueel even veel? Neen.

Insert: woke-discussie op het niveau van de hond die zich geviseerd voelt.

Dat zijn dan 100 000 beesten die nog steeds voor veel te veel overlast veroorzaken.

Vanaf welk percentage mag ik dan een ergernis posten?

Uiteraard. Ik klaag over kak op de stoep (en in de graskanten). Als er geen kak ligt, dan is het probleem ook weg.

Nogmaals: die +1 miljoen honden veroorzaken samen een groot pakket aan overlast. Allemaal individueel even veel? Neen.

Insert: woke-discussie op het niveau van de hond die zich geviseerd voelt.
Het gaat hier niet over je ergernis. Dat loslopende honden een ergernis zijn dat begrijpt iedereen hier. Het gaat erom dat je doet alsof iedere hond kinderen hun gezicht afbijt, dat niemand het stront opkuist,...

Post gewoon je ergernis dat er een paar honden los liepen maar ga dan niet helemaal in overdrive zoals in de rest van je post en iedereen gaat je ergernis begrijpen.

2kg bijgekomen na de feesten en elke dag zeggen tegen mezelf én morgen begin ik terug met op mijn eten te letten.
En dan is er nog taart op werk..

Er worden PV’s sneller verticaal geklasseerd dan de inspecteurs ze kunnen uittypen….

Bij ons op het bedrijf was een kleine trailer gestolen vol met elektrokabel, (waarde 5-6K)
Beelden erbij en alles, Binnen de week bericht dat het geklasseerd werd. (Wijkagent was razend, parket lacht daar gewoon eens mee)

Je mag trouwens als nepaannemer mensen oplichten zoveel je wil, (voorschotten)word niets mee gedaan.
Je mag dan wel nooit ergens effectief iets uitvoeren, of een btw nr hebben, want dan is het btw fraude en komen ze wel achter je aan..
Belgie…

Het gaat hier niet over je ergernis. Dat loslopende honden een ergernis zijn dat begrijpt iedereen hier. Het gaat erom dat je doet alsof iedere hond kinderen hun gezicht afbijt, dat niemand het stront opkuist,...

Post gewoon je ergernis dat er een paar honden los liepen maar ga dan niet helemaal in overdrive zoals in de rest van je post en iedereen gaat je ergernis begrijpen.

Kun je eens exact aantonen waar ik zeg dat iedere hond kinderen hun gezicht afbijt? Dat niemand de stront opkuist? Enzovoort?

Mij eerst dingen in de mond leggen om me vervolgens geforceerd in het belachelijke te kunnen trekken omwille van nooit-gezegde zaken. Maar het resultaat is altijd hetzelfde: een zoveelste circle-jerk tegen mac-bc.
En grappig dat we zijn. En like'jes scoren. En maar populair willen zijn op een anoniem internetforum op kap van een ander.

Terug
Bovenaan