Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik zit weer eens met ontstoken sinussen.
Heb dat nu al een aantal jaren steeds rond de kerstperiode, het lijkt wel de vloek van Kerstmis.

iedereen ziek overal precies, onze kerst is ook gecancelled want ons vader heeft old reliable rona.
we willen het risico niet nemen met grootvader van 94 jaar oud.
alle familieleden melden dan plots dat ze ook iets hebben, gaande van griep tot lage rugpijn.
jama meldt dat dan eerder?

soit, in januari sneeuwt het mss, dan hebben we toch een witte kerst(feest)

Gisteren avond weer 3 ferme knallen in de buurt.
Allicht geen explosies, geen hulpdiensten te horen na de knallen.
Rond een uur of 2 in de namiddag weer een trouwstoet op lachgas.

Sommige mensen... 🙄

Dochter in de buggy en samen naar de bibliotheek (heen en terug was dik 6km volgens mijn stappenteller).
Bejaarde man komt ons tegemoet.
-Aaaah, maar zijde gij niet veel te groot om nog in de buggy te zitten? Zoude gij niet beter stappen?

Dochter negeert hem straal.
Hij besluit in haar wang te porren
- Helaba! Zijde gij niet al te groot daarvoor?

Dochter werpt hem een resting bitchfaceblik toe.

- Gij hebt toch wel chance he, dat gij met de OMA(!!!) op stap moogt?

Ik corrigeer hem vriendelijk dat ze met de mama op stap is.

- De mama? Dan zijde gij der ook wel laat aan begonnen hè!

Jah... Doehoei! 🙄
Ik verwachtte een afsluiting met fatshaming. Een climax die niet kwam.

Om 15u de WC's aan het treinstation --> Gesloten. En het was dringend. Zucht.

De vorige ergernis was dat ze de WC's aan het station vroegtijdig dichtdoen (in de avond is die altijd op slot) wegens diefstal en vandalisme en onvoldoende personeel om het in het oog te houden.

Maar nu denk ik dat ze vergeten waren de deur ooit die dag te openen want 15u is wel erg vroeg.

Er hangt ook nooit een papierke of zo wanneer de openingsuren zijn. Helemaal niks. Geen enkele informatie. Maar dat zijn we al gewend van de spoorwegen he.

iedereen ziek overal precies, onze kerst is ook gecancelled want ons vader heeft old reliable rona.
we willen het risico niet nemen met grootvader van 94 jaar oud.
alle familieleden melden dan plots dat ze ook iets hebben, gaande van griep tot lage rugpijn.
jama meldt dat dan eerder?

soit, in januari sneeuwt het mss, dan hebben we toch een witte kerst(feest)
Vorig jaar was ons moeder zwaar verkouden en was er (alweer) geen kerstfeest.
Gisteren was ik ziekjes maar vandaag voel ik mij terug goed. Dus het gaat zeker door dit jaar.
Allé ja zeg nooit nooit maar momenteel heeft nog niemand zich ziek gemeld en wij vieren straks rond 17u.

Kerstmis is altijd wel zo'n periode waar je wel eens ziek kan zijn.

Motilium was (of is) echt ideaal tegen een slechte maag. Dat werkte altijd heel goed bij mij. Spijtig, maar begrijpelijk, dat het enkel nog op voorschrift te krijgen is.

Mijn ergernis: daarnet nog maar een goeie wandeling gemaakt want vanochtend teveel regen en tijdens de wandeling liet een vogel iets vallen op mijn schouder. En zo te zien had die zijn kerstdiner al op :angry:.

Motilium was (of is) echt ideaal tegen een slechte maag. Dat werkte altijd heel goed bij mij. Spijtig, maar begrijpelijk, dat het enkel nog op voorschrift te krijgen is.

Mijn ergernis: daarnet nog maar een goeie wandeling gemaakt want vanochtend teveel regen en tijdens de wandeling liet een vogel iets vallen op mijn schouder. En zo te zien had die zijn kerstdiner al op :angry:.
Ja dat is wel bescheten.

Deze middag te horen gekregen dat de moeder van 1 van mn vrienden haar tiny house afgekeurd werd. Na enkele maanden uitstel is het eindelijk gebouwd in de tuin van die vriend, wordt het afgekeurd omdat het 30cm te hoog is en waarschijnlijk afgebroken zal moeten worden. Oorzaak van dit alles? Een buurman met een vreselijk slecht karakter en een werkelijk onmens.

Als die vent ooit zelf hulp nodig heeft, hoop ik dat em het nooit krijgt...

Deze middag te horen gekregen dat de moeder van 1 van mn vrienden haar tiny house afgekeurd werd. Na enkele maanden uitstel is het eindelijk gebouwd in de tuin van die vriend, wordt het afgekeurd omdat het 30cm te hoog is en waarschijnlijk afgebroken zal moeten worden. Oorzaak van dit alles? Een buurman met een vreselijk slecht karakter en een werkelijk onmens.

Als die vent ooit zelf hulp nodig heeft, hoop ik dat em het nooit krijgt...
Kerstavond is het ideale moment om te bezinnen over het feit dat de mensheid eigenlijk gewoon slecht is.

Goh, ze hadden ook gewoon de regels kunnen volgen tijdens de bouw ervan.
Deden ze ook. Bouwbedrijf meette het van de vloer tot aan de nok, maar die officiële keuringspipos meetten het vanaf de grond tot aan de nok.

Goh ja, langs de andere kant is het mar 30centimer. Voor wie of wat gaat dat hinder geven.
Die buurman he. Die schept daar plezier in. Echt een zeer nare man.

Tjah, heel erg voor die zorgbehoevende maar ik begrijp die buurman ook wel. Er staat in Vlaanderen al zoveel koterij.

Het zou me trouwens verbazen dat het moet worden afgebroken enkel omdat het 30 cm te hoog is. Normaal kan je in de vergunningsaanvraag beperkt afwijken van dergelijke voorschriften (wel openbaar onderzoek nodig).

Terug
Bovenaan