Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik heb last van mijn rechteroor. Ik kreeg plots last van gehoorverlies (als ik wakker word hoor ik al sinds vrijdag niks meer en moet ik even aan mijn binnenoor trekken en dan hoor ik terug voor+- 50% en hoe later op de dag hoe meer ik opnieuw hoor door dat oor. Ik heb tevens ook evenwichtsproblemen en oorsuizingen. Pijn heb ik wel niet.

Er zit geen oorprop in mijn oor (vrouwlief heeft eens met een zaklamp gekeken) maar ik voel dat het oor vanbinnen héél hard plakt. Het gevoel dat ik heb is dat er veel te veel oorsmeer in het oor zit. Ik zal morgen naar de huisarts gaan want hier kan ik niet mee blijven rondlopen. (omdat het niet superdringend is geraak ik in het weekend dus nergens binnen hier in de buurt).

Ik moet ook continue corrigeren om in evenwicht te blijven of ik val om naar rechts. Dus een ergernis is het wel.
Uw buis van eustachius zit wsl dicht.
Dat plaksel zit vanbinnen tegen uw evenwichtsorgaan.
Dat vocht kan niet weglopen nu.
Je kan uw oren eens proberen te klaren.
Als die buis niet te vast zit, opent die.
Wel eerst zien dat uw neus vrij is van snot.
Wsl een verkoudheid of allergische reactie.
Ook op het andere oor slapen, want zo kan het vocht 's nachts ook niet weglopen.

Laatst bewerkt:
Ik heb last van mijn rechteroor. Ik kreeg plots last van gehoorverlies (als ik wakker word hoor ik al sinds vrijdag niks meer en moet ik even aan mijn binnenoor trekken en dan hoor ik terug voor+- 50% en hoe later op de dag hoe meer ik opnieuw hoor door dat oor. Ik heb tevens ook evenwichtsproblemen en oorsuizingen. Pijn heb ik wel niet.

Er zit geen oorprop in mijn oor (vrouwlief heeft eens met een zaklamp gekeken) maar ik voel dat het oor vanbinnen héél hard plakt. Het gevoel dat ik heb is dat er veel te veel oorsmeer in het oor zit. Ik zal morgen naar de huisarts gaan want hier kan ik niet mee blijven rondlopen. (omdat het niet superdringend is geraak ik in het weekend dus nergens binnen hier in de buurt).

Ik moet ook continue corrigeren om in evenwicht te blijven of ik val om naar rechts. Dus een ergernis is het wel.
Dat van gehoorverlies heb ik ook enkele weken gehad en was enorm vervelend. Dat kwam door vocht aan binnenkant dat moest opdrogen langs verbinding met neus die vrij(er) moest komen. Maar ik had er geen evenwichtsproblemen mee (tenzij bij overmatig alcoholgebruik) dus bij jou lijkt me toch nog wat ernstiger 😬

Ik heb een tijd geleden precies een hol geluid gehad als ik bvb iets krokant aan het eten was. (in before leeghoofd jokes). Kwam ook door mijn oor die dicht zat. Ik heb dan zelf in de douche eens wat lauw water in mijn oor laten lopen en er dan weer uit, een paar keer en het was opgelost.

We zouden daarvoor uw Engels es moeten horen... :unsure:

Ik ken ken iemand die na al die jaren nog altijd Raasj against de machien zegt.
Die dingen zijn heel wispelturig. Onze Shield bv. aanvaardt enkel posh English.
Kerstmarkt in Brussel, akkoord veel volk.
Maar de mensen kijken naar niets als je met buggy wil passeren.

Het moet precies ook altijd chiquer qua eten en drank. Wat is er mis met een pint en hamburger of hotdog? Nee, Omer in glas en croques of broodje met zalm.
Ik kan u zeggen dat dat ook plastic glazen zijn dit jaar.

Laatst bewerkt:
Kerstmarkt in Brussel, akkoord veel volk.
Maar de mensen kijken naar niets als je met buggy wil passeren.
Onbeleefd volk heb je overal, maar in mijn ervaring valt dat best mee.
Al kan ik mij voorstellen dat dat op zo'n overvolle kerstmarkt niet altijd evident is.

Deze middag vraagt men madam of we niets eens tot bij haar ouders gaan. 4uurtje
Mij goed, maar ik zeg al "we gaan tot bij hun, nie weer van gaan we iets eten of gaan we iets drinken, tis druk genoeg geweest en komende weken is ook druk"

Dus ik pak geen jas mee, gewoon trainingsvest aan, haren nie gedaan. Gewoon klaar voor een luie zondag voor de houtkachel

Een uur daar, hare pa "Seg ik heb verlof morgen, willen we naar de kerstmark gaan"

Ffs gast neen. En dan ben ik de ambetante omdat ik naar huis ga 🙄

En ergernis 2: "Jaja alles is dicht gemaakt nu, de hond kan nergens meer uit"
2 minuten de hond alleen buiten en weg is ie. Konde weer rondcrossen en zoeken.

Omstreeks 22u30 vindt Waelvis het nog wat te vroeg om al te gaan slapen en zijn oog valt toevallig op de "doompile" aan ongesorteerde kousen. (2 bijna volledig wasmanden).

Dus zet hij iets tof op op de TV dat hersenloos maar toch interessant genoeg is (Over de oceaan, seizoen 2) en begint eraan. De te kapotte kousen (oudste zoon heeft een adhd-trek om de draadjes van kousen los te trekken tot er bijna geen kous meer overschiet) vliegen onherroepelijk de vuilbak in en alle paren worden vrolijk samengeplooid.
Op een bepaald punt blijven er nog een 20-tal enkelingen over. Zij belanden in de reservemand in de hoop dat hun partnerkous nog ergens boven water komt.

Waelvis ploft in de zetel en geniet even van het heroïsche gevoel van de (letterlijke) berg die hij verzet heeft.
Net op dat moment is er een aflevering gedaan en werpt hij een blik op de klok.
Daarop ziet hij tot zijn verbazing dat het al 1u00 gepasseerd is.

En ipv te gaan slapen zit ik deze veel te lange post te typen 😅 :ROFLMAO: :wallbash:

Ik besef nu ook wel dat ik terug in de oude gewoonte van "revenge bedtime procrastination" aan het verzeilen ben.

Gelukkig is het morgen een thuiswerkdag en is de jongste zoon ziek. Hierdoor kan ik toch wat langer slapen.
Kantoordag is om 5:30 opstaan en als ik de jongste naar school breng is het om 7u.
Nu maakt het op zich niet veel uit. Ik mag beginnen wanneer ik wil, ik moet dan gewoon wat langer werken in de namiddag.

Omstreeks 22u30 vindt Waelvis het nog wat te vroeg om al te gaan slapen en zijn oog valt toevallig op de "doompile" aan ongesorteerde kousen. (2 bijna volledig wasmanden).

Dus zet hij iets tof op op de TV dat hersenloos maar toch interessant genoeg is (Over de oceaan, seizoen 2) en begint eraan. De te kapotte kousen (oudste zoon heeft een adhd-trek om de draadjes van kousen los te trekken tot er bijna geen kous meer overschiet) vliegen onherroepelijk de vuilbak in en alle paren worden vrolijk samengeplooid.
Op een bepaald punt blijven er nog een 20-tal enkelingen over. Zij belanden in de reservemand in de hoop dat hun partnerkous nog ergens boven water komt.

Waelvis ploft in de zetel en geniet even van het heroïsche gevoel van de (letterlijke) berg die hij verzet heeft.
Net op dat moment is er een aflevering gedaan en werpt hij een blik op de klok.
Daarop ziet hij tot zijn verbazing dat het al 1u00 gepasseerd is.

En ipv te gaan slapen zit ik deze veel te lange post te typen 😅 :ROFLMAO: :wallbash:

Ik besef nu ook wel dat ik terug in de oude gewoonte van "revenge bedtime procrastination" aan het verzeilen ben.

Gelukkig is het morgen een thuiswerkdag en is de jongste zoon ziek. Hierdoor kan ik toch wat langer slapen.
Kantoordag is om 5:30 opstaan en als ik de jongste naar school breng is het om 7u.
Nu maakt het op zich niet veel uit. Ik mag beginnen wanneer ik wil, ik moet dan gewoon wat langer werken in de namiddag.
Is het dan niet beter voor je slaapritme om toch om 5:30 op te staan, ook al ben je nog moe? Anders heb je de volgende avond weer het probleem dat je niet op tijd in slaap geraakt.

Is het dan niet beter voor je slaapritme om toch om 5:30 op te staan, ook al ben je nog moe? Anders heb je de volgende avond weer het probleem dat je niet op tijd in slaap geraakt.

Ik heb niet echt een slaapritme. Alleszinds al beter dan toen ik in ploegen werkte uiteraard.

Als ik naar het werk moet sta ik ergens tussen 5:30 en 6:30 op, afhankelijk van welke trein ik neem.
Als ik thuiswerk en de jongste naar school moet voeren sta ik om 6:45 op (en werk ik een uurtje voor ik hem wegvoer)
Als ik thuiswerk en niemand moet voeren sta ik om 7:30 op.
In het weekend sta ik tussen 9u en 10u op.

Weten in welk lokaal je examen hebt, is toch het absolute minimum (nog voor er ook voor studeren) zou je denken? Maar neen, loopt hier een jongmens alle deuren af te kloppen 'op zoek naar'. Nochtans al zes weken dat men overal doorgeeft, mailt en aanplakt dat vele klassen gesplitst zijn. Het is niet ideaal, maar het is nu wel zo. En ze zitten niet (logischerwijs?) gewoon in lokaal 1 en dan lokaal 2 er naast. Jongmens was behoorlijk zenuwachtig.

Je kan zo tijdskrediet aanvragen via de website van de RVA om een opleiding te volgen. Wanneer je de aanvraag indient krijg je echter (al een week lang trouwens) een interne server error gereturned van hun website. Na contact met de helpdesk: "Ahja, je neemt best contact op met de RVA". Wacht, zijn jullie dat niet???

Je kan enkel telefonisch (waar je de helft van de tijd geen antwoord krijgt) een afspraak maken en enkel maar voor 3 dagen per week tussen 8u en 12u in de voormiddag in een kantoor dat totaal niet praktisch is om te bereiken voor je. Wie verzint die shit?

Echt waar, fix uwen online shit eens :angry:

Wat een verschrikkelijke overheidsdienst.

Wat. Een. Grap.

Laatst bewerkt:

Niet een ergenis maar toch een zucht eerder. Elke BV in dit land moet precies van zijn boekhouder wel een "kledingslijn" opstarten. Ga toch eens bij mijn boekhouder dit navragen? (iedereen naar mijn kledingslijn bij de Massimo Duti dan he!!)

Ik kom van de spoed, mijn vrouw heeft een allergische reactie gekregen (waarschijnlijk op Buscopan) en haar tong zwelde gigantisch op. Afwisseling van wacht hier, de dochter en ik zijn net min of meer ok.
Bon, ik denk/hoop dat we door de moeilijkheden zijn en alles terug wat kan kalmeren.

Vrouw vrijdagmorgend naar de spoed gebracht, uiteindelijk pas zaterdagavond naar huis omdat ze haar daar nog heel snel een baxter hebben gegeven waardoor ze daarop slecht reageerde (de angst voor een allergische reactie zal wel meespelen).

Gisteren was dan de doop van de dochter, samen met kerstmis de 2de reden waarom mijn schoonfamilie ons komt bezoeken. 16 man over de vloer, merendeel roepende Mexicanen. Mijn vrouw voelt zich nog wat suf, zit ook nog aan de antihistaminica en cortisone dus niet abnormaal, dus ze blijft thuis bij ons terwijl heel de groep Parijs bezoekt (origineel plan was dat ik hier bleef met de dochter, het kind heeft al genoeg chaos meegemaakt de laatste dagen).

Mijn schoonbroer is gisteren 1u voor de doop gearriveerd uit Mexico, dus we zijn compleet. Hij slaapt in de zetel, een schoonzus met man in de kamer van de dochter, dochter bij ons op de kamer, en nog een koppel met twee kinderen op zolder. Gelukkig heeft het laatste koppel voor een hotel gekozen.

Morgen arriveert de hele bende terug uit Parijs. :crazy:

Je kan zo tijdskrediet aanvragen via de website van de RVA om een opleiding te volgen. Wanneer je de aanvraag indient krijg je echter (al een week lang trouwens) een interne server error gereturned van hun website. Na contact met de helpdesk: "Ahja, je neemt best contact op met de RVA". Wacht, zijn jullie dat niet???
Hun tool om te berekenen hoeveel ouderschapsverlof je nog hebt is ook zo'n grap. Je moet inloggen met eID/itsme/... dus je zou verwachten dat dat gepersonaliseerd is, maar nee, je geeft in dat ding uw kinderen in (je moet inloggen maar t is blijkbaar te lastig om die info uit het rijksregister te halen) en dan zegt dat ding op hoeveel maanden je in totaal recht hebt en zoek verder maar zelf uit hoeveel maanden je al dan niet al hebt opgenomen, want ja, de RVA weet dat wel maar de RVA tool niet hé. Heldere info op de website? Astemblieft, paginalange tekst in ambtenarentaal.

Het kan niet anders of er moet daar in hun backoffice nog gigantisch veel manueel gebeuren.

Terug
Bovenaan