Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Heel frequent ‘hoera’ mailtjes van De Lijn over hun ‘Hoppin’ concept voor nieuwere en betere mobiliteit. Ik heb in de laatste 365 dagen welgeteld twee maal een bus moeten nemen. Vanaf een locatie waarvan je zou denken dat er minimale kans is op mislukking. De eerste keer kwam hij niet af. De tweede keer was hij 13 minuten te laat, werkte de app niet om een ticket te kopen en werkte het ‘volg live je bus’ ook niet. Tenzij hij effectief 998 haltes had tussen het station van Kortrijk en Marke.
Mijn bussende leerlingen slagen er 6 op de 10 keer niet in om een volle lesweek op tijd op school te raken, en ik ben misschien ouderwets maar ik vind niet dat je van een kind kan vragen dat ze al om zes uur aan de halte staan in de hoop dat er toch één bus stopt en ze om 8u30 op school kunnen zijn. Om thuis te geraken hebben ze meestal de keuze tussen hopen dat ze vijfhonderd meter op 3 seconden kunnen sprinten of aanvaarden dat ze pas tegen half zes gaan thuis zijn.
Pas op, ik weet dat er veel zijn met een ergere commute maar dees gasten vertrekken letterlijk van het station. Niet van in een natte berm tussen twee koeien ergens te lande. Het loopt al mis voor de routes nog maar begonnen zijn.
Hoppin zeggen ze dan, hoppin mad maybe.
In Kortrijk is het al drama van toen ik student was. Aansluiting met treinen? Gelieve drie kwartier te wachten a.u.b.

Klassiek verhaaltje van een overheidsdienst financieel dood te knijpen en dan te zeggen: Ge kunt er niks van, we gaan u privatiseren.

IMG-20231215-093013.jpg

Bestaat er een betaalbaar alternatief voor het Proximuskaske?
Na 2 Google Chromecast kaskes geen goesting nog eens 35 euro uit te geven aan Proximus. 😑

In de Aldi hebben ze goedkope hondenbrokken, of bij de slager kan je ook wel eens gratis botten of ander slachtafval krijgen.
Hij lag deze letterlijk net na zijn ontbijt op te knagen naast zijn nylabone (dacht dat hij daarmee bezig was) en stuk kophuid op zijn mat. 😑

IMG-20231215-093013.jpg

Bestaat er een betaalbaar alternatief voor het Proximuskaske?
Na 2 Google Chromecast kaskes geen goesting nog eens 35 euro uit te geven aan Proximus. 😑
Gebeld en er wordt mij kosteloos een nieuwe opgestuurd! 🥳🥳🥳
Geen ergernis meer dus. 😇
de hond zijn puberstreken natuurlijk wel!

Ik ga het nog eens zeggen: ik was vroeger nooit ziek maar kennelijk was ik gewoon kinderloos, niet speciaal gezond.

Hier was het ook weer prijs afgelopen weekend.
Mijn madam was geopereerd aan haar sinussen en sliep apart (veel opstaan om te spoelen etc ...)
Dochter net voor ik ging slapen alles ondergekotst, in het totaal die nacht 7 keer overgegeven.
Op den duur kwam daar niets meer uit, zo zielig om te zien.
Heel het weekend ziek en nauwelijks gegeten.
Van zondag op maandag had mijn madam het vlaggen, heel de nacht gekotst.
En ik had het gelukkig in lichtere vorm de maandag.

Collectief op ziekte verlof :p
Plezant is anders

Hier was het ook weer prijs afgelopen weekend.
Mijn madam was geopereerd aan haar sinussen en sliep apart (veel opstaan om te spoelen etc ...)
Dochter net voor ik ging slapen alles ondergekotst, in het totaal die nacht 7 keer overgegeven.
Op den duur kwam daar niets meer uit, zo zielig om te zien.
Heel het weekend ziek en nauwelijks gegeten.
Van zondag op maandag had mijn madam het vlaggen, heel de nacht gekotst.
En ik had het gelukkig in lichtere vorm de maandag.

Collectief op ziekte verlof :p
Plezant is anders
Ik kom van de spoed, mijn vrouw heeft een allergische reactie gekregen (waarschijnlijk op Buscopan) en haar tong zwelde gigantisch op. Afwisseling van wacht hier, de dochter en ik zijn net min of meer ok.

*zucht*

Me laten vangen en commentaar gegeven in de lokale FB-groep. Ik zou beter moeten weten. 😒
Ik ken het. Onlangs was er nen hond weggelopen. Alle lokale FB groepen vol en doorheen heel de regio posters aan palen. Hond heette Lilly.
Daar was ene dame die reageerde: 'hond is terecht'. Eigenaar reageerde: 'foute info, mijn hond is niet terecht'.
Antwoord van dame: 'oei, hopelijk snel terecht'.
2de antwoord van dame, dag erop: 'Is LOLLY al gevonden?'

Na 3 dagen die hond nog steeds niet terecht.

In een opwelling even de zelfbeheersing verloren en gepost: 'Ocharme Lolly'.

't Was sterker dan mezelf.

Ik ken het. Onlangs was er nen hond weggelopen. Alle lokale FB groepen vol en doorheen heel de regio posters aan palen. Hond heette Lilly.
Daar was ene dame die reageerde: 'hond is terecht'. Eigenaar reageerde: 'foute info, mijn hond is niet terecht'.
Antwoord van dame: 'oei, hopelijk snel terecht'.
2de antwoord van dame, dag erop: 'Is LOLLY al gevonden?'

Na 3 dagen die hond nog steeds niet terecht.

In een opwelling even de zelfbeheersing verloren en gepost: 'Ocharme Lolly'.

't Was sterker dan mezelf.
Mja, ik was vergeten dat boomers altijd gelijk hebben.

Was commentaar op het nieuwe plan van De Lijn, en meneer vond dat de schuld van de groenen. Heb hem erop gewezen dat er geen groenen in de Vlaamse regering zitten en dat Mobiliteit momenteel bij de liberalen zit (en ervoor N-VA). Blijft volgens hem de schuld van de groenen... :sarcastic:

Was commentaar op het nieuwe plan van De Lijn, en meneer vond dat de schuld van de groenen. Heb hem erop gewezen dat er geen groenen in de Vlaamse regering zitten en dat Mobiliteit momenteel bij de liberalen zit (en ervoor N-VA). Blijft volgens hem de schuld van de groenen... :sarcastic:
Natuurlijk want moesten de groenen nu eens meer stemmen gehaald hebben zaten we niet met de liberalen opgescheept. Al de schuld van de groenen. :unsure:

Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience.

Paar maand geleden wel is iets gezet over ne goeie vriend die al even behoorlijk diep zat (en zit).

Kerel hebben ze blijkbaar al mogen reanimeren en alles na een (bewuste) overdosis.

En dat was niet zo gek lang geleden ne super intelligente, vlotte, sociale, ... mens waarvan ge zou denken tegen dat die 40 is heeft die een schoon vrouw en twee kinderen die allebei topsporter zijn chinees leren en op hoog niveau piano spelen ofzo.

Kerel heeft momenteel geen geld (schulden eerder), contactverbod met ouders, opnames in en uit de laatste tijd, een deftig drugsprobleem, waanbeelden, totaal gebrek aan slaap, behoorlijk gebrek aan eten en drinken, ... . En neigt toch stilaan naar de 30.

Leven kan soms toch raar lopen na één-twee tegenslagen als je dan uwe rug niet recht... .
Zit in den bak voor t moment :unsure: .

Groen, blauw, rood, 't is allemaal ene pot nat.
'T is de schuld van de rotte politiek in dit land.

Het openbaar vervoer in dit apenland trekt al jaren op geen kloten en het word steeds erger en erger.

Groen, blauw, rood, 't is allemaal ene pot nat.
'T is de schuld van de rotte politiek in dit land.

Het openbaar vervoer in dit apenland trekt al jaren op geen kloten en het word steeds erger en erger.
Ah zo ni hé. Da's uitlokking!

Ik laat me geen 2 keer vangen op 2 dagen tijd. Probeer over een paar maand nog maar eens. :unsure:

Terug
Bovenaan