Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Avonturen met de helpdesk. Het blijft toch iets speciaals. Deze week heb ik naar de helpdesk van een bekend pc merk moeten bellen voor een kapotte kabel van de laptop.

Het eerste gesprek start na 20 minuten muziek. Het is een telefoontje is met een meneer die duidelijk van Aziatische afkomst is en een heel zwaar accent heeft. Hierdoor begrijp ik hem minder goed en hij mij...

Ik leg hem de situatie uit en hij vraagt naar het serienummer.

Ik : T15
Hij : P14?
Ik : Eh. Neenee : T 15!
Hij : P14?
Ik : Neenee. T15 met de T van Tango
Hij : aah : T14!
Ik : Neenee. T één vijf !
Hij : T15!

Oef. Helaas waren er nog eens 9 nummers en letters, dus het heeft nog EFKES geduurd.

Hij : Dat is niet voor ons meneer. U moet naar de zakelijke lijn bellen.
Ik : Kan u mij doorverbinden?
Hij : Nee meneer. Zelfs al zou ik willen, ik kan het niet!
Ik : ...Ok.... Dank u.

2e telefoon naar het zakelijke nummer. Hier wordt onmiddellijk opgenomen door een dame met een Nederlands accent (oef). Na 1 minuut is ze volledig mee en zal de kabel opsturen. Ze vraagt mijn adres.

Ik : bla bla, Hoogstraat in Roosdaal
Zij : Dat adres bestaat niet meneer
Ik : Eh ... De laptop is hier nochtans toegekomen, u kijkt toch in België? Ik spel ook nog eens alles.
Zij : Ja meneer, maar dat adres bestaat niet. Ik vind er zelfs niets van terug in Google.

Ik check het en vind direct mijn straat terug. Echt maf.

Ik : En nu?
Zij : Kan u online een ticket openen?
Ik : OK. Dank u!

Ik open een ticket. 15 minuten later krijg ik een foto om te checken dat het wel die kabel is en direct bingo. Nog eens 15 minuten later krijg ik de track and trace van UPS.

Een uur verscheten voor een stomme kabel.
south-park-customer-service.gif

Mensen die ge nen dag op voorhand moet opbellen om te checken of een afspraak nog doorgaat en zich er met een flauw excuus vanaf maken dat het druk is 🤷‍♂️ Grow up en zeg het gewoon af als het niet gaat. Zo kan ik mijn reservaties ook annuleren.

Ergernis van vrijdag-zaterdag, een echt schijtverhaal.
Een week aan de andere kant van de oceaan voor het werk. Ondanks allerhande fancy maaltijden er deze keer wel in geslaagd reizigersdiarree te krijgen (vorige keer met heel wat minder fancy eetplaatsen dus niet), en dat net op tijd voor de terugvlucht. Dus vol immodium naar de luchthaven. Aldaar een vlucht naar Frankfurt mogen nemen samen met jeugdteams gewichtheffen van Slovakije, Polen, Armenië, en Egypte. Die laatsten waren volgens mij recht van hun wedstijd naar de luchthaven gekomen want mijn god wat een verschikkelijke zweetstank. Ik zag mezelf al naast zo'n geurverspreider zitten, maar ik zit zat gelukkig naast een rustig, klein meisje van het team van Armenië (die wel een indrukwekkend lichaam had voor een pubermeisje).
Soit, naar het einde toe van de 11u-durende vlucht toch het toilet enkele keren moeten opzoeken, nog wat meer immodium, ondertussen daarvan buikpijn. Uiteindelijk geland met vertraging en nog moeten lopen voor de vlucht naar Brussel, wat niet zo vlot ging aangezien ik me nogal flauw voelde. Mijn oprechte excuses aan het poetspersoneel van de toiletten aan gate A20, maar ik kon maar zoveel doen met wc-papier. Vlucht toch gehaald, op de vlucht zelf zowat tussen wakker en slaap gezeten, en tegen dat ik mijn bagage mocht ophalen kreeg ik echt een klop van de hamer. Mijn wagen stond geparkeerd in Zaventem, dus nog naar huis gereden. Gemerkt dat ik bij een bepaalde bocht die ik zowat dagelijks neem bijna de borduur meehad, en eenmaal thuis toch eens mijn temperatuur gemeten. 38.5 °C. Miserabel mijn bed ingekropen en na 12 uur slapen was ik weer een beetje mens.
We zijn bijna een week later en van de weerslag heb ik nu griep of COVID. 39.4 graden koorts, een wrak ben ik.

Morgen en zondag madam gaan werken en ik alleen met de dochter.

Licht ziekjes uit bed gekropen...
Dag verlof, maar wou eigenlijk toch een paar uurtjes werken want deadline.
Paar uur later zowat op alle vlakken slechter en exact géén koorts (37.9° C), dus fuck it, 6h lang terug bed in gekropen en nu is 't al donker en ben ik nog niet beter...

Licht ziekjes uit bed gekropen...
Dag verlof, maar wou eigenlijk toch een paar uurtjes werken want deadline.
Paar uur later zowat op alle vlakken slechter en exact géén koorts (37.9° C), dus fuck it, 6h lang terug bed in gekropen en nu is 't al donker en ben ik nog niet beter...
Gisteren had ik hetzelfde, moe opgestaan maar "ik zal maar gaan werken" want dag ervoor eerste training in een dikke week dus wat spierpijn kan wel.

Ik denk dat ik zonet onbewust aandelen gekocht heb :unsure:

Grote schotel mix, grote kebab en een Gini
"33€ aub cash of kaart?"

Volgens mij een stukje kebabzaak gekocht 😂

Vier euro voor ne Gini, vindt gij da normaal? Ik nie ze
Meh, vraag aan mijn grootouders of 100 BEF voor een friet normaal is en ze kijken u eens raar aan en vertellen nog eens dat zij dat destijds kochten voor 1 BEF. En dat was 2.5€. Iets wat ik perfect normaal achtte de laatste 10 jaar. Nu zit je al vlot aan 3.5 - 4€ ervoor.

Ik blijf het dan ook raar vinden om zo'n opmerking te maken, wanneer je perfect weet en begrijpt wat inflatie is. En dat we normaliter richten op een inflatie van 2 - 3% als zijnde gezond.

Mja, gewoon de pleuro invoeren die de gini 2 pleuro maakt. iedereen happy :p.

Meh, vraag aan mijn grootouders of 100 BEF voor een friet normaal is en ze kijken u eens raar aan en vertellen nog eens dat zij dat destijds kochten voor 1 BEF. En dat was 2.5€. Iets wat ik perfect normaal achtte de laatste 10 jaar. Nu zit je al vlot aan 3.5 - 4€ ervoor.

Ik blijf het dan ook raar vinden om zo'n opmerking te maken, wanneer je perfect weet en begrijpt wat inflatie is. En dat we normaliter richten op een inflatie van 2 - 3% als zijnde gezond.

Colruyt online is 0,69€ voor een blikje hè

Volgens de brochure die ik nog had liggen is het 9€ voor n grote kebab, 13,5€ schotel mix en 1,80€ voor n frisdrank.

En ik woon hier pas 4jaar geen 25..

???????
Een Gini van vier euro heeft niks met inflatie te maken. Ik betaal in de frituur geen drie euro voor een Gini. Of is de inflatie lokaal???

Colruyt online is 0,69€ voor een blikje hè

Volgens de brochure die ik nog had liggen is het 9€ voor n grote kebab, 13,5€ schotel mix en 1,80€ voor n frisdrank.

En ik woon hier pas 4jaar geen 25..

Dat doet er toch niet toe ? Ik heb 9€ voor een grote kebab en 14,5€ voor een schotel mix en 2.5€ voor een frisdrank gezien 4 jaar geleden. Afhankelijk van waar je binnenging en of die zijn halve euro/ euro of zo opslag deed na x jaar kon dar dan iets lager of hoger zijn.
De inflatie was 9% in 2021 en 12% in 2022 dacht ik. Dat is samen grofweg 21%... of dus 10.89, 17.545 en 3.025. En dan dek je gewoon de inflatie op basis van een gemiddelde prijsstijging. NIET van een expliciete prijsstijging. (opnieuw : kan ook zijn dat het 6% en 10% is - maar opnieuw principe)

Ik heb op dit moment professioneel prijzen zien verdubbelen en verdrievoudigen zonder discussie. Natuurlijk niet voor alles, maar wel voor bepaalde onderdelen.
En dan is dat niet omdat ze graaien.

Mijn voorbeeld was gewoon een voorbeeld. Om het kader te duiden.
Net zoals dat vroeger er ook jaren geweest zijn met inflatie https://www.inflation.eu/nl/inflatiecijfers/belgie/historische-inflatie/cpi-inflatie-belgie.aspx die aan de grond liggen van dat verschil van 1 -> 100 in BEF zoals ik had vermeld.

Kijk gewoon in mijn link even naar 1971 tot 1983. Wij komen gewoon uit een enorm lange tijd van beperkte inflatie die dit raar doet overkomen, maar zo raar is dat nu ook niet.

Voor de rest is het niet echt eerlijk om even de kost te pakken van het blikje van de supermarkt. Om dan er raar over te doen. Jij doet alsof het loon van die mensen niet mag meestijgen met de inflatie. Maar vindt het wel logisch en normaal dat uw loon moet stijgen (index, prestatiegerelateerd,anciënniteit)... maar voor die friturist of bediende niet.
Opnieuw, ik begrijp die mentaliteit echt niet.

???????
Een Gini van vier euro heeft niks met inflatie te maken. Ik betaal in de frituur geen drie euro voor een Gini. Of is de inflatie lokaal???
Was een voorbeeld hé. Kan zijn dat die op 3€ staat... maar dan spreken we over 32€ ipv 33. Of dat de grote kebab toen 10€ stond voor de stijging.

Zullen er mensen bij zijn die zeggen van, meh ze betalen het dus dat is mijn prijs. Ja... net zoals dat vroeger ook het geval was. Maar inflatie is een belangrijke bijdrage erin.

Mag ik het gewoon veel vinden?

Het is betaald, geen bonnetje gevraagd voor den detail, pas thuis dat ik dacht amai goed doorgerekend toch wel.

Inflatie goed en wel, maar uit drank aankoopprijs x5 verkopen is wat erover hè

Perchanche is het goeie kebab 😄 en de zaak zit stampvol + afhaal + leveren dus er zit nog marge op voor mensen wegblijven denk ik

Mag ik het gewoon veel vinden?

Het is betaald, geen bonnetje gevraagd voor den detail, pas thuis dat ik dacht amai goed doorgerekend toch wel.

Inflatie goed en wel, maar uit drank aankoopprijs x5 verkopen is wat erover hè

Perchanche is het goeie kebab 😄 en de zaak zit stampvol + afhaal + leveren dus er zit nog marge op voor mensen wegblijven denk ik
Welke zaak is het?

Terug
Bovenaan