Je ergernissen van vandaag - Deel 2

En dan nu net nog bericht dat de papa van één van mijn leerlingen gisteren overleden is. Tis een dag waar je emotioneel harnas toch een laag of drie dikker had mogen zijn. 😭

Paar maand geleden wel is iets gezet over ne goeie vriend die al even behoorlijk diep zat (en zit).

Kerel hebben ze blijkbaar al mogen reanimeren en alles na een (bewuste) overdosis.

En dat was niet zo gek lang geleden ne super intelligente, vlotte, sociale, ... mens waarvan ge zou denken tegen dat die 40 is heeft die een schoon vrouw en twee kinderen die allebei topsporter zijn chinees leren en op hoog niveau piano spelen ofzo.

Kerel heeft momenteel geen geld (schulden eerder), contactverbod met ouders, opnames in en uit de laatste tijd, een deftig drugsprobleem, waanbeelden, totaal gebrek aan slaap, behoorlijk gebrek aan eten en drinken, ... . En neigt toch stilaan naar de 30.

Leven kan soms toch raar lopen na één-twee tegenslagen als je dan uwe rug niet recht... .

Printers en Windows. Echte iedere f*cking keer dat je in een halfjaar eens iets moet printen, zijn het problemen. Heb een Brother inkjet en die zit elke week te reinigen of onderhoud te doen of weet ik veel wat. Nog geen zak geprint met die kleur en nu zijn er dus 2 kleurencartridges van leeg. De zwarte is nog volledig vol en wil dus iets printen in zwart maar dat gaat niet want 'toner of inkt is op' zegt Windows.

Bestand even op mijn pc met Linux geopend, naar printer gestuurd en 5 seconden later is het geprint.

giphy.gif

De klote mentaliteit van de interimers.
Vorige week iemand gekomen die deze week moest komen en die stuurt vandaag z'n kat... en das niet de eerste
Zulke personen zouden moeten geweigerd worden van de dop... werkweigering

Datumnotaties, zelf ben ik wel fan van yyyy-mm-dd zeker naar classificatie toe van bestanden is dat gewoon de meest logische notatie. Ik kan ook wel leven met de in België gebruikelijke dd-mm-yyyy aangezien dat de meest natuurlijke weergave is.

Maar dan heb je die klojo's met mm-dd-yyyy wat werkelijk nergens op slaat. En dan heb je op een bepaald moment datums waar zowel maand als dag 12 of lager is en dan begint het spelletje hè. Is het nu 12 november of 11 december. Knettergek word ik van zoiets :wallbash:

de Primark-experience als man.
ik moest er zijn, omdat een collega die grinch-tas wou, en ze die enkel nog hadden in Primark Gent.
Van de gelegenheid gebruik gemaakt om een broek te kopen.

Ik ga naar de -1, wat vroeger de mannen- en kinderen afdeling is. komt daar beneden: BH's en andere vrouwenondergoed. de mannen-afdeling is daar nu weggemoffeld in een uithoekje.

Uiteindelijk broeken gevonden, op naar de paskamer: gesloten op die verdieping. dus terug naar boven, een andere uithoek van die winkel. wilt ge daar binnen lopen, wordt ge tegengehouden door zo'n medewerkster, want ge moet zo'n ding meenemen om te zeggen hoeveel stuks ge hebt (why even?).
goed, die broeken te lang, dus, na alweer tegengehouden te worden om dat ding én die niet-passende broeken af te geven, weer naar de mannen-afdeling, rap een broek gepakt die een maat kleiner is, op naar de kassa. (onderweg die tas mee gepakt)

óók gesloten op de mannen-afdeling. dus gaan aanschuiven in die lange queue bij de vrouwen. kunnen ze niet één van die 10 medewerkers daar missen voor één kassa te openen bij de mannen?

Uiteindelijk krijgt ge daar als man het gevoel dat ge enkel nog welkom zijt om geld uit te geven aan uw vrouw.

Schoonpa die bij ons de voetbal wou komen kijken

Heeft gedurende die 15 minuten zijn klep nog geen seconde gehouden. Ga dan op café en laat mij op mijn rust
Was vorige week Brugge op mijn gemak aan 't kijken op 't werk op zondagavond. Komt daar ineens een collega bij zitten en die heeft zelden zijn klep dichtgehouden. Bij elke actie continue aan het praten dat het gene naam heeft. Gelukkig was ik zijn meerdere en heb ik hem na verloop van tijd werk gegeven. Kwas het kotsbeu. :laugh:

Onze quasi gedwongen wegwerpmaatschapmij dat ons uiteindelijk hooked maakt aan werken, geld verdienen, terug spenderen, amper rondkomen.

De bomma is onlangs verhuisd naar een rusthuis vanwege dementie, en bij dementie wordt er aangeraden om zoveel mogelijk aankleding van thuis mee te nemen. Maar haar favoriete nachtlamp en radio zijn met een oude stekker en passen niet in het RH.

Die dingen zijn dus allebei +60 jaar oud, en zonder enige kennis kan ik die op enkele minuten gewoon openvijzen, nieuwe bedrading er in, nieuwe schakelaar en stopcontact erop. Letterlijk 15 minuten werk elk. En nu kunnen die weer 60 mee. En als je dat dan nog eens doet weer 60 jaar.

En terwijl dat ik dat aan het doen was begon m´n Ikea lamp te flikkeren. Led. Dus hele armatuur de vuilbak in. En 20 euro uitgeven aan een nachtlampje dat weeral maar eens 3/4 jaar mee gaat. En zo blijven we consumeren.

Paar maand geleden wel is iets gezet over ne goeie vriend die al even behoorlijk diep zat (en zit).

Kerel hebben ze blijkbaar al mogen reanimeren en alles na een (bewuste) overdosis.

En dat was niet zo gek lang geleden ne super intelligente, vlotte, sociale, ... mens waarvan ge zou denken tegen dat die 40 is heeft die een schoon vrouw en twee kinderen die allebei topsporter zijn chinees leren en op hoog niveau piano spelen ofzo.

Kerel heeft momenteel geen geld (schulden eerder), contactverbod met ouders, opnames in en uit de laatste tijd, een deftig drugsprobleem, waanbeelden, totaal gebrek aan slaap, behoorlijk gebrek aan eten en drinken, ... . En neigt toch stilaan naar de 30.

Leven kan soms toch raar lopen na één-twee tegenslagen als je dan uwe rug niet recht... .
Als je een paar cruciale stappen verkeerd zet kan het snel gaan in het leven, een drugsprobleem kan veel kapot maken.

Gevallen met de fiets zaterdag door m'n eigen domme fout en boy, wat kunnen schaafwonden pijnlijk zijn en kneuzingen :angry:

ik begin écht te falen soms.

ik sta mij een koffieke te maken en heb laatste capsuleke vast. Ik wil dus naar de berging gaan achter een nieuwe doos en opeens sta ik in het toilet. What the hell ben ik hier aan het doen? Bon, terug naar de berging en terugkeren met capsulekes

koffieke doorgelopen, ik wil er wa melk bijdoen en loop richting frigo. Loop die los voorbij en sta opeens WEER in het toilet, te denken: wat moest ik hier weeral komen doen? fuck ja, die melk.

:help:

ik sta mij een koffieke te maken en heb laatste capsuleke vast. Ik wil dus naar de berging gaan achter een nieuwe doos en opeens sta ik in het toilet. What the hell ben ik hier aan het doen? Bon, terug naar de berging en terugkeren met capsulekes

koffieke doorgelopen, ik wil er wa melk bijdoen en loop richting frigo. Loop die los voorbij en sta opeens WEER in het toilet, te denken: wat moest ik hier weeral komen doen? fuck ja, die melk.

Jong dementie?

Maar ja ik heb dat soms ook. Zo van: Ik moet de vuile kledij in het wasmachine steken. Ik ga richting de keuken en ik denk: Wat moest ik hier alweer doen?
Of ik wil een betaling doen. Vrouwlief heeft mij even nodig. Weet ik daarna dus niet meer wat ik moest doen.

Allé na een tijdje schiet dat terug te binnen he maar soms sta ik daar dan te apegapen (figuurlijk).

Dringend tijd om een BG winterBBQ te houden. Wij zullen dan gezamenlijk uw situatie bekijken en raad geven om dit probleem op te lossen.

Ik heb te luid staan roepen dat 'Mondial Relay echt wel goed was, nog nóóit problemen mee gehad'.
Laatste twee weken even veel problemen met mijn pakjes, als in de laatste 5 jaar ofzo! Waaronder echt alles wat je leest in de slechte reviews: pakket 20 dagen MIA, duikt dan opeens op als afgeleverd... bij de verzender.
Mijn adreslabel op totaal ander pakket geplakt, als ik dat eraf peuter blijkt dat over originele label geplakt voor ontvanger in Frankrijk. Die mens heeft nu mijn mooie handschoenen en ik sta hier met een mannenvest waar ik niks mee ben.
Nog een pakket verzwolgen in een zwart gat onderweg van Barcelona naar...?

Ja, ik bestel te veel pakjes, maar dat is voor in het verslavingenforum :oi22:

Ik heb te luid staan roepen dat 'Mondial Relay echt wel goed was, nog nóóit problemen mee gehad'.
Laatste twee weken even veel problemen met mijn pakjes, als in de laatste 5 jaar ofzo! Waaronder echt alles wat je leest in de slechte reviews: pakket 20 dagen MIA, duikt dan opeens op als afgeleverd... bij de verzender.
Mijn adreslabel op totaal ander pakket geplakt, als ik dat eraf peuter blijkt dat over originele label geplakt voor ontvanger in Frankrijk. Die mens heeft nu mijn mooie handschoenen en ik sta hier met een mannenvest waar ik niks mee ben.
Nog een pakket verzwolgen in een zwart gat onderweg van Barcelona naar...?

Ja, ik bestel te veel pakjes, maar dat is voor in het verslavingenforum :oi22:
Ik heb na jaren niets van problemen dit jaar toch al een portie miserie gehad met verschillende bezorgdiensten.

Maar ja ik heb dat soms ook. Zo van: Ik moet de vuile kledij in het wasmachine steken. Ik ga richting de keuken en ik denk: Wat moest ik hier alweer doen?
Of ik wil een betaling doen. Vrouwlief heeft mij even nodig. Weet ik daarna dus niet meer wat ik moest doen.

Allé na een tijdje schiet dat terug te binnen he maar soms sta ik daar dan te apegapen (figuurlijk).
Herkenbaar.
Dikwijls (niet altijd) helpt het om terug te gaan naar de plek vanwaar je kwam.

Dat is een dagelijkse standaard hier. :confused2:

Edit: net nadat ik dit typte: ik zit in de trein, doe papiertje van een koek open, haal koek eruit, smijt koek in vuilbak en steekt papiertje in m'n mond .

Terug
Bovenaan