Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Vanmorgen een zeer corpulente madam met een erg accentuerende kledingstijl in de supermarkt. Mijn 4-jarige: "Kijk papa, zo'n dikke mevrouw, hoe kan dat zelfs?"
Uit sommige situaties kunt ge u niet redden, dus gewoon mijn pokerface getest. :unsure:

Vanmorgen een zeer corpulente madam met een erg accentuerende kledingstijl in de supermarkt. Mijn 4-jarige: "Kijk papa, zo'n dikke mevrouw, hoe kan dat zelfs?"
Uit sommige situaties kunt ge u niet redden, dus gewoon mijn pokerface getest. :unsure:
Het kon mijn zoon geweest zijn. Plaatsvervangende fierheid overvalt me plots.

Ik bestel iets op ‘Gent Smaakt’:

- “Dat is dan €14”
- “WTF?”
- “Ja, €2 waarborg voor bord”
- “Ok dan”

- “Hoe moet ik dat eten?”
- “Wel, je kan (plastieken) bestek kopen voor €2”
- “WTF?”
- “Je kan het ook met je handen eten”

- “Geef me maar dat plastieken bestek dat je op het vliegtuig krijgt, voor €2”

We worden gewoon bestolen waar we bij staan. Lang geleden dat ik mij nog zo gevoeld hebt. Op deze manier is een gezellige namiddag uitgaan écht niet meer gezellig.

- “Dat is dan €14”
- “WTF?”
- “Ok dan”

- “WTF?”

We worden gewoon bestolen waar we bij staan. Lang geleden dat ik mij nog zo gevoeld hebt. Op deze manier is een gezellige namiddag uitgaan écht niet meer gezellig.
Wat was het?

- “Dat is dan €14”
- “WTF?”
- “Ok dan”

- “WTF?”

gisteren nog eens een festivalleke gedaan. zo'n bandje met QR-code als "bonnekes"
dus ge scant die QR code, kiest de optie 25€, checkt hoeveel erop staat: 24€.
pintje: 3.9€ - borg voor de beker niet inbegrepen
hamburger 11€

weer een pintje: "ha meneer, er staat niet genoeg geld op"
"hoezo, er staat meer dan 8€ op??" - ik toon die pagina op mijn gsm
"ha ja"- kerel gaat pintje halen, komt terug
"ha dat zal geweest zijn omdat er nu dan niet genoeg op staat voor uw vólgende pint"

euh... wtf?

- “Dat is dan €14”
- “WTF?”
- “Ok dan”

- “WTF?”

Al die smaakt en foodtruck en andere eet-festivals zijn duur. Dat weet je op voorhand.
Maar bij al die dat ik al gedaan heb staat alle info al voordien duidelijk op de website. Ook bij Gent Smaakt precies.

Info over waarborg & bestek duidelijk in de FAQ:

Bij alle standjes staat op voorhand welke gerechten + prijs:

En eerlijk gezegd, valt precies nog mee daar. Ostendaise vorig jaar werkte ook met €2 per bord/kommetje en eigen bestek mee te nemen. Bestek dat ze ginder verkochten was €4 of €5...

Argentijns accent. De y van het woord ayudar uit hun strot spaven met een “zh" geluid, alsof 80% van hun tanden uit hun bakkes werden gemept

Argentijns accent. De y van het woord ayudar uit hun strot spaven met een “zh" geluid, alsof 80% van hun tanden uit hun bakkes werden gemept
Het is ook grappig hoe heel de Spaanssprekende wereld Argentijnen arrogant lijkt te vinden.

Toen ik nog Spaanse les volgde zat daar een Nederlander bij met Argentijnse vriendin, dus die kopieerde dat accent en combineerde het met het zijne.

"Zhow sooij ..."

Het is ook grappig hoe heel de Spaanssprekende wereld Argentijnen arrogant lijkt te vinden.

Toen ik nog Spaanse les volgde zat daar een Nederlander bij met Argentijnse vriendin, dus die kopieerde dat accent en combineerde het met het zijne.

"Zhow sooij ..."
Ik spreek het sinds een jaar dagelijks, ik begin de accenten te herkennen. Argentijns en Chileens is echt wel ne mindfuck bij momenten 😆

1000051729.jpg

De cd/LP en filmafdeling van de Mediamarkt . Schrap het dan gewoon in uw afdelingslijst he.

Terug
Bovenaan