Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Wat is dat tegenwoordig toch met asociale mensen?
  • M'n vriendin gisteren met de kinderen naar de markt. Het is maand van de markt en ter ere daarvan stond onze burgemeester wafels te bakken. Blijkbaar constant mensen die proberen voor te kruipen voor eerste ne wafel te hebben.
  • Vrouw die op een zebrapad parkeert. Ik maak een opmerking en krijg "ge kunt toch achter den auto oversteken".
  • Dezelfde vrouw die een oudere vrouw letterlijk nen duw geeft om eerst bij den bakker binnen te gaan.
  • Hondenstront overal. Fuck, ruimt de kak van uwen hond op. Als ooit te weten komt wie het laat liggen: ik gaan een maand alle kak verzamelen en ik kom het in uw brievenbus dumpen.
  • Aan de kassa in de Okay staat een rekje met fruit waar de kinderen ééntje van mogen meepakken. Nen oude man die na het betalen daar ongegeneerd 3 appels uit pakt. Normaal zou ik daar ook iets van zeggen maar de kassier stond daar op te kijken. Dus wie ben ik dan om te zeggen dat het ni mag.
  • Terwijl ik aan de kassa sta, zie ik iemand buiten zijn net aangekocht pakje koeken optrekken en de verpakking op straat gooien. Ffs, daar staat ne vuilbak vlak bij.

En sinds kort is hier een asielcentrum. Enorme veel mensen op hun achterste poten want de gemeente zou om zeep gaan. Nog altijd niks van gemerkt. Er zat genen enkele asielzoeker tussen bij de lijst hierboven.

Blij dat ik een mini home gym heb, nooit last van zo types.

En die asociale types laat ik gewoon doen, ben zo moe van mij druk te maken wat een ander doet.
Heeft toch geen zin voor je daar in op te jagen, en al zeker geen discussie mee te starten.

Zoals het spreekwoord zegt.
Ga nooit in discussie met een idioot. Ze trekken je naar hun niveau en verslaan je vervolgens met ervaring.

Al die snijbonen met zo'n lifting belt, echt een plaag. Nu met de paasvakantie moet ik mij ook echt een weg banen tussen alle statiefkes. Ook al die rommel dat al die mannen meepakken en dat ligt daar dan allemaal gesmeten bij hun toestel. Alsof er geen lockers bestaan :sop:
Ik ging destijds naar zo'n echte old school gym. Al die zever had je daar niet, maar dat is wel al 9 jaar geleden. Sinds de kinderen er zijn train ik thuis. Er is een nieuwe gym in Kortrijk met een heel schoon interieur, die is blijkbaar ook al overspoeld met instagrammers. Maar als ik het zo hoor zetten ze daar ook op in.

In den boks ook al meegemaakt en dat was snel gedaan. De coach riep voor heel de zaal: 'en? gaat ge straks beter sparren door fotootjes te nemen?'

Ik ging destijds naar zo'n echte old school gym. Al die zever had je daar niet, maar dat is wel al 9 jaar geleden. Sinds de kinderen er zijn train ik thuis. Er is een nieuwe gym in Kortrijk met een heel schoon interieur, die is blijkbaar ook al overspoeld met instagrammers. Maar als ik het zo hoor zetten ze daar ook op in.

In den boks ook al meegemaakt en dat was snel gedaan. De coach riep voor heel de zaal: 'en? gaat ge straks beter sparren door fotootjes te nemen?'
Ik ging 10 jaar geleden naar Oxygen en daar viel dat toen ook best wel mee.
Maar nu met heel die manosphere fitfluencer TikTok bullshit... Basic-Fit is ook veel te goedkoop, zeker als iemand gratis mee kan.

Sommige dingen zullen wel werken maar ook zo gewichten aan kettingen hangen en dan rond hun middel en...
Of zo zware kettingen rond de nek, voor extra gewicht. Dat zijn dan mannekes van 60 kilo ofzo.
Wat sommige vrouwen ook uitsteken met die bankjes... Twee banken op elkaar en dan daar op gaan zitten en aan zo'n pulley trekken :unsure:

Sommige dingen zullen wel werken maar ook zo gewichten aan kettingen hangen en dan rond hun middel en...
Of zo zware kettingen rond de nek, voor extra gewicht. Dat zijn dan mannekes van 60 kilo ofzo.
Andere irritante zaken terzijde, dit zijn toch redelijk standaard manieren om extra gewicht toe te voegen aan oefeningen zoals pull ups en dips? Het zijn dan juist die lichtere mannekes die dat extra gewicht wel kunnen gebruiken om die oefeningen effectiever te maken.

Andere irritante zaken terzijde, dit zijn toch redelijk standaard manieren om extra gewicht toe te voegen aan oefeningen zoals pull ups en dips? Het zijn dan juist die lichtere mannekes die dat extra gewicht wel kunnen gebruiken om die oefeningen effectiever te maken.
Zoals ik zei, het zal waarschijnlijk wel werken maar heel die boel ligt daar dan op de grond gesmeten als ze iets anders doen. Gewichten pakken daarvoor en niet terug leggen. Rommelig allemaal.

Ik ging 10 jaar geleden naar Oxygen en daar viel dat toen ook best wel mee.
Maar nu met heel die manosphere fitfluencer TikTok bullshit... Basic-Fit is ook veel te goedkoop, zeker als iemand gratis mee kan.

Wat sommige vrouwen ook uitsteken met die bankjes... Twee banken op elkaar en dan daar op gaan zitten en aan zo'n pulley trekken
Het probleem is de "fanciness factor" ook denk ik. Zelfs zonder moderne manosphere-invloeden is heel die (social media) wereld van fitness en gezondheid een waar men altijd het warme water opnieuw wil uitvinden.

Iedereen die sterk of gespierd wil worden zou gebaat zijn bij enkele jaren progressive overload in de absolute basisoefeningen (compounds zoals squats). In de plaats daarvan gaat men dan voor in het beste geval van die brosplits die bodybuilders vol doping gebruiken, of voor fringe-oefeningen die een nieuwe "fitfluencer" wil lanceren. Daar komt dan ook een hoop rommel bij kijken zoals uitrusting en supplementen die de gewone sporter helemaal niet nodig heeft. En dan krijg je makkelijk beïnvloedbare tieners/twintigers die een bak geld hebben uitgegeven aan de perfecte outfit en een hoop poedertjes die een of andere geavanceerde circusact komen doen, terwijl ze nog geen lege bar kunnen squatten met een aanvaardbare techniek.

Het probleem is de "fanciness factor" ook denk ik. Zelfs zonder moderne manosphere-invloeden is heel die (social media) wereld van fitness en gezondheid een waar men altijd het warme water opnieuw wil uitvinden.

Iedereen die sterk of gespierd wil worden zou gebaat zijn bij enkele jaren progressive overload in de absolute basisoefeningen (compounds zoals squats). In de plaats daarvan gaat men dan voor in het beste geval van die brosplits die bodybuilders vol doping gebruiken, of voor fringe-oefeningen die een nieuwe "fitfluencer" wil lanceren. Daar komt dan ook een hoop rommel bij kijken zoals uitrusting en supplementen die de gewone sporter helemaal niet nodig heeft. En dan krijg je makkelijk beïnvloedbare tieners/twintigers die een bak geld hebben uitgegeven aan de perfecte outfit en een hoop poedertjes die een of andere geavanceerde circusact komen doen, terwijl ze nog geen lege bar kunnen squatten met een aanvaardbare techniek.
Inderdaad, dat was kind of my point met die kettingen en andere zooi. Zie gewoon eerst dat ge die oefeningen normaal kunt doen en wat mass kweekt voor ge denkt aan die dingen. Maar weet ge, iedereen mag daar imo doen wat hij/zij wil want die betalen evenveel als ik, maar gewoon dat asociale gedrag alsof het daar allemaal van hen is.

Nog zo'n fenomeen, die lockers. 80% heeft geen slotje bij dus dan moet ge daar als een onnozel kieken 20 lockers staan open trekken om eentje te vinden dat leeg is. Ander fenomeen, mensen die hun materiaal in zo'n locker laten zitten als ze weg gaan. Dus die steken hun drinkbus en hun handdoek in zo'n locker, doen die op slot en gaan dan weg :unsure: Wild allemaal.

Het kan dat radioactief goedje zijn dat ze maandag hebben ingespoten, maar is heel deze discussie 3 weken geleden ook al niet aan bod gekomen? :unsure:

Nog zo'n fenomeen, die lockers. 80% heeft geen slotje bij dus dan moet ge daar als een onnozel kieken 20 lockers staan open trekken om eentje te vinden dat leeg is. Ander fenomeen, mensen die hun materiaal in zo'n locker laten zitten als ze weg gaan. Dus die steken hun drinkbus en hun handdoek in zo'n locker, doen die op slot en gaan dan weg :unsure: Wild allemaal.
Ah lol omg, heb mij al dikwijls afgevraagd waarom er in mijn fitness vaak veel lockers in gebruik zijn (wel met slotje), terwijl er soms maar 1 of 2 man aanwezig is. Ik dacht altijd dat die lockers mss kapot waren, maar is dus gwn volk dat hun bazaar daar permanent in laat zitten :lol:

Is zo'n Basic Fit ook niet goedkoop en bijna altijd open? Dan zal er niet veel beheer zijn vermoed ik.
geen idee of die goedkoper zijn dan een lokale. laatste keer dat ik in een gym geweest ben is 30 jaar geleden. Toen waren die eigenlijk duurder dan de lokale waar ik daarvoor ging (aan de glasfabriek in Boom), maar die Basic Fit was minstens 4x zo groot en idd. langer open.

Maar ik wil maar zeggen: maak gewoon de regel: alle kastjes die op sluitingsuur nog dicht zijn daar wordt het slot van opengeknipt en het materiaal in een grote mand gesmeten of zelfs gewoon verwijderd en 't is opgelost.

Mensen die te lui zijn om gewichten terug te plaatsen => 1 of 2 x een verwittiging en daarna mogen ze hun boeltje pakken. Verlies je zo klanten? Ja, maar als de rotte appels blijven, verlies je er waarschijnlijk ook omdat het niet meer aangenaam is.
Maar ja, zo'n basic fit is waarschijnlijk te groot of te onverschillen en die moeten het misschien zelfs hebben van die 'influencers' die een jaartje komen in de hoop voor likes op hun instagram. Vraag me af wat de percentages zijn van volk dat er jaren traint en roterend volk die maar efkes komen, bijv. door hun reclamecampagnes.

Die reddings actie voor die walvisachtige beest.
Omg.. wat een media stunt!
Voor een beest die er al 2 weken ligt. Ten dode opgeschreven!

Zouden ze dat geld nie beter spenderen aan een blauwe kruis ofzo?
Kunnen ze wellicht 500 katten en honden mee redden.

geen idee of die goedkoper zijn dan een lokale. laatste keer dat ik in een gym geweest ben is 30 jaar geleden. Toen waren die eigenlijk duurder dan de lokale waar ik daarvoor ging (aan de glasfabriek in Boom), maar die Basic Fit was minstens 4x zo groot en idd. langer open.

Maar ik wil maar zeggen: maak gewoon de regel: alle kastjes die op sluitingsuur nog dicht zijn daar wordt het slot van opengeknipt en het materiaal in een grote mand gesmeten of zelfs gewoon verwijderd en 't is opgelost.

Mensen die te lui zijn om gewichten terug te plaatsen => 1 of 2 x een verwittiging en daarna mogen ze hun boeltje pakken. Verlies je zo klanten? Ja, maar als de rotte appels blijven, verlies je er waarschijnlijk ook omdat het niet meer aangenaam is.
Maar ja, zo'n basic fit is waarschijnlijk te groot of te onverschillen en die moeten het misschien zelfs hebben van die 'influencers' die een jaartje komen in de hoop voor likes op hun instagram. Vraag me af wat de percentages zijn van volk dat er jaren traint en roterend volk die maar efkes komen, bijv. door hun reclamecampagnes.
Ik denk ook dat je die mensen net wil, omdat je van de typische modelclient alleen niet kan leven.

Ik kan nu niet spreken over andere Basic Fits maar in die waar ik ga, dat personeel geeft echt geen ruk over hoe het er aan toe gaat he. Die zitten gewoon de hele tijd achter hun bureauke op hun gsm. Lopen soms eens een rondje om wat dingen goed te hangen. Handje klap doen met de gymbro’s als ze binnen komen.

Can’t blame them, wat een zielloze job ook.

Terug
Bovenaan