Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Anders gezegd: je betaalt opdat andere mensen langer moeten wachten.
Mss kunnen we in het verkeer ook technologie installeren: voor enkele tienduizend euro per jaar heb je overal direct groen licht. Goed, want de overheid kan dat gebruiken om vernieuwingen aan het wegdek te doen, dat ze anders in de gewone weegbelasting moeten verrekenen.

In Moskou had je vroeger een gelijkaardig systeem: voor $10.000 per jaar mocht je gebruik maken van een extra middenvak dat 's morgens richting het stadscentrum ging en 's avonds het centrum uit. Kapitalisme ten top.

In Moskou had je vroeger een gelijkaardig systeem: voor $10.000 per jaar mocht je gebruik maken van een extra middenvak dat 's morgens richting het stadscentrum ging en 's avonds het centrum uit. Kapitalisme ten top.
Dat bestaat ook in de VS, en loopt nog steeds. HOV-lanes, of Diamond lanes, die tijdens bepaalde uren (de spitsuren) alleen mogen gebruikt worden als je carpoolt. Maar je kunt ook een Diamond Pass kopen, waarmee je gewoon alleen ook in die lane mag. En de tolwegen van veel landen werken precies zo, toch?

Dat bestaat ook in de VS, en loopt nog steeds. HOV-lanes, of Diamond lanes, die tijdens bepaalde uren (de spitsuren) alleen mogen gebruikt worden als je carpoolt. Maar je kunt ook een Diamond Pass kopen, waarmee je gewoon alleen ook in die lane mag. En de tolwegen van veel landen werken precies zo, toch?

Interessant, die carpool lanes kende ik maar ik wist niet dat je daar als single rider ook gewoon voor kon betalen.

Interessant, die carpool lanes kende ik maar ik wist niet dat je daar als single rider ook gewoon voor kon betalen.
In Florida hing dat overal. Wij zaten met 4 in de wagen dus konden die sowieso nemen maar indien je een sunpass had en je nam die als single rider werd dat gewoon aangerekend. In sommige staten telt een zwangere vrouw alleen in haar auto trouwens als een carpool 😅

Nu in theorie is een boete zonder enige andere straf (dus ook niet als recidivist) ook niet meer dan betalen om een overtreding te mogen maken he.

Zoonlief gaat naar nieuwe school. Vandaag op voetbalkamp voor een weekje en hij heeft al vriendjes gemaakt die daar naar school gaan.

Eerste dat de kinderen zeggen is dat er ook een hele groot pestkop rondloopt..

Dan begint mijn hart al te kloppen he. Vorige school deed er letterlijk NIKS aan behalve gesprekken hebben met ons en onze zoon. Lekker hulpzaam

Grmbl...

Grootmoeder die al een paar keer gevallen is. We hebben zo'n telefoon voorzien waardoor ze op 1 knop moet duwen en dat die dan belt naar de volgende. Maar met het feit dat het antwoordapparaat opneemt... pakt die niet de volgende in de lijst. Die ziet het feit dat het antwoordapparaat opneemt als zijnde een beantwoording van de telefoon.

Al vanalles zitten opzoeken om iets te vinden maar ik vind niet direct een alternatief. Ik heb ook al zitten zoeken naar een mogelijkheid om indien een bepaald telefoonnummer belt de voicemail te deactiveren.
Maar vind daar niet direct info over terug...

Anders was ik aan het kijken naar iets gelijk dit : https://www.bol.com/be/nl/p/mijnsos...M2rXOX4zEd3nw8tNbm3uSG6ezD29FyqAaAi06EALw_wcB

Want met die gewone telefoon is die batterij toch niet opgeladen wanneer het nodig is.

Enige wat ik eventueel mij kan inbeelden is dat je naar een dual sim kaart gaat en voor de 2de simkaart met aparte telefoonnummer dan de voicemail uitzet. Dat kan namelijk.
Maar werd niet aanvaard... want geen dual sim kaart telefoons...

Nu kijken of ik geen oplossing heb hiervoor of kan vinden met een e-sim... of anders gezegd een gevirtualiseerde simkaart.
Maar dat lijkt ook niet te werken, aangezien die er maar 1 actief kan hebben.

Grmbl...

Voor mijn hulpbehoevende moeder heb ik destijds via de thuiszorgwinkel zo een polsbandje gehuurd dat gekoppeld is aan de vaste telefoon.
Als je op de knop van het bandje drukt, neemt iemand van hun centrale contact op via het luidsprekersysteem. Als er niemand antwoordt, bellen ze de familieleden op 1 voor 1 tot er iemand op neemt.
Ik geloof dat dat iets van een 10 euro per maand kostte.

Refused again voor een huurwoning.

Geen flauw idee meer wat wij fout doen.
2400 + 2900 als loon + 300 huurinkomsten.
Zij werkt bij Apple, ik heb een stabiel werkverleden en werk nu sinds enkele maanden in een fabriek.

Zouden de 2 katten de dooddoener zijn? Hemeltje seg
Ge wilt in de buurt van ons dorp blijven?

Zoonlief gaat naar nieuwe school. Vandaag op voetbalkamp voor een weekje en hij heeft al vriendjes gemaakt die daar naar school gaan.

Eerste dat de kinderen zeggen is dat er ook een hele groot pestkop rondloopt..

Dan begint mijn hart al te kloppen he. Vorige school deed er letterlijk NIKS aan behalve gesprekken hebben met ons en onze zoon. Lekker hulpzaam
Hoe oud is hij?
Was dat een school hier ergens?

Kwestie dat ik voorbereid ben, aangezien men dochter in februari voor het eerst hier naar school gaat

Ge wilt in de buurt van ons dorp blijven?
Hoe oud is hij?
Was dat een school hier ergens?
Kwestie dat ik voorbereid ben, aangezien men dochter in februari voor het eerst hier naar school gaat
Nene, kanten van Heist-op-den-berg.
School aan die kanten ook.

De scholen bij ons zijn wel oké als ik het zo hoor.

Nene, kanten van Heist-op-den-berg.
School aan die kanten ook.

De scholen bij ons zijn wel oké als ik het zo hoor.
Ik ga mijn zoon leren dat als hij gepest wordt, hij er van mij op mag kloppen. Mits geprovoceerd uiteraard. Da's, helaas, het enige dat zo gasten verstaan. Gesprekken werden in mijn/onze tijd ook gedaan en hielpen toen niet en nu ook nog altijd niet.

OT: Ik verkoop iets van 10 euro op Facebook. Is er een vrouw die er om wilt komen. Prima! Dan vraagt die ineens of dat ver rijden is van bij haar. Zoek dat zelf op he mens! Soit, ik was benieuwd dus ik zoek het op. Blijkt dat die 80 km enkel van mij woont. Die zou dus 15 euro benzine grofweg oprijden om iets van 10 euro op te halen. Ik heb gezegd dat ze niet moet afkomen ze.

Alternatieve oplossing

"I'll come back and butt-f*ck your father with your mum's headless corpse right on this god damn lawn"

OT: Ik verkoop iets van 10 euro op Facebook. Is er een vrouw die er om wilt komen. Prima! Dan vraagt die ineens of dat ver rijden is van bij haar. Zoek dat zelf op he mens! Soit, ik was benieuwd dus ik zoek het op. Blijkt dat die 80 km enkel van mij woont. Die zou dus 15 euro benzine grofweg oprijden om iets van 10 euro op te halen. Ik heb gezegd dat ze niet moet afkomen ze.
Ik blijf me er quasi dagelijks over verbazen hoeveel gatachterlijke mensen er op deze planeet wonen.
(algemene ergernis, niet enkel van vandaag)

Ik ga mijn zoon leren dat als hij gepest wordt, hij er van mij op mag kloppen. Mits geprovoceerd uiteraard. Da's, helaas, het enige dat zo gasten verstaan. Gesprekken werden in mijn/onze tijd ook gedaan en hielpen toen niet en nu ook nog altijd niet.

Goh, mss heeft die een bedrijfswagen.

En bovenal, voor het klimaat is het toch al te laat 🥹

Het ongeduld van PostNL.

Ik had iets besteld dat vandaag zou geleverd worden. Ik woon in een apartementsgebouw. De bel gaat, ik laat via intercom weten dat ik kom (maar de intercom werkt helft van de tijd niet blijkbaar), in minder dan 2 minuten sta ik beneden en ik zie die gast in zijn voiture stappen en wegrijden. Ik roep hem nog na maar geen reactie, rijdt gewoon weg.

En nee, mijn bestelling ligt nergens in de inkomhal. Ik zweer het, als ik seffens via mail ne update krijg dat mijn bestelling geleverd is, krijg ik het in mijn botten.

Echt is het zo lastig om 2 minuten te wachten???

EDIT: Ja godverdomse klootzak had het lef het als "bezorgd" te noteren. Klacht komt eraan.

Het ongeduld van PostNL.

Ik had iets besteld dat vandaag zou geleverd worden. Ik woon in een apartementsgebouw. De bel gaat, ik laat via intercom weten dat ik kom (maar de intercom werkt helft van de tijd niet blijkbaar), in minder dan 2 minuten sta ik beneden en ik zie die gast in zijn voiture stappen en wegrijden. Ik roep hem nog na maar geen reactie, rijdt gewoon weg.

En nee, mijn bestelling ligt nergens in de inkomhal. Ik zweer het, als ik seffens via mail ne update krijg dat mijn bestelling geleverd is, krijg ik het in mijn botten.

EDIT: Ja godverdomse klootzak had het lef het als "bezorgd" te noteren. Klacht komt eraan.
Die hebben geen personeel enkel onderaannemers die ze uitbuiten.

Die hebben geen personeel enkel onderaannemers die ze uitbuiten.
Ik was idd effe al de heisa vorig jaar vergeten. Ik heb nog 1 ander pakje dat ook door hen geleverd zal worden, en is voor morgen. Durf te wedden dat hetzelfde verhaal zal afspelen. Volgende keer, als ik geen afhaalpunt kan selecteren kijk ik dan maar naar een andere winkel.

En volgens de klachtendienst van PostNL moet ik 2 dagen wachten en die van Bol zelfs 4 vooraleer verdere stappen gezet kunnen worden. :angry:

"We zien vaak dat het alsnog geleverd wordt in de volgende 2 dagen" ja mijn bruin gat

Het ongeduld van PostNL.

Ah, PostNL hommeles?

@Visenya go wild 😆
Hier moest normaalgezien vrijdag een pakje na 20u15 met PostNl toegekomen zijn. Staan ze hier aan de deur om 18u30 en is er niemand thuis. Geen erg, normaal zetten ze dat gewoon aan de deur (geen drukke straat). Deze keer niet dus. En die stomme tracker past zich constant aan, en nog geen pakje gezien => gaat naar een PostNL-punt.

Zou voor vandaag zijn, da's niet ver maar sluit om 18u en het is er volgens de tracker nog niet. Morgen is het punt gesloten dus ten vroegste zal ik het vrijdagochtend hebben. 🤦🏻‍♀️

Ik was idd effe al de heisa vorig jaar vergeten. Ik heb nog 1 ander pakje dat ook door hen geleverd zal worden, en is voor morgen. Durf te wedden dat hetzelfde verhaal zal afspelen. Volgende keer, als ik geen afhaalpunt kan selecteren kijk ik dan maar naar een andere winkel.

En volgens de klachtendienst van PostNL moet ik 2 dagen wachten en die van Bol zelfs 4 vooraleer verdere stappen gezet kunnen worden. :angry:

"We zien vaak dat het alsnog geleverd wordt in de volgende 2 dagen" ja mijn bruin gat
Hier kon een pakje niet geleverd worden want mijn adres was niet gekend. Zelfde adres als de honderden bestellingen ervoor en ook enkele erna. Het ging dus retour gestuurd worden.

Dan een dag erna bericht dat het bij mijn buren lag...in Nederland, naast de afzender.

Terug
Bovenaan