Vorige week naar Plopsaland geweest, met mijn twee kinderen van 7 en 4 aan het aanschuiven aan een attractie.
Achter mij komt een gezin toe met vader, moeder en 4 kinderen, plots begint die moeder in het Frans vanalles te zeggen tegen haar dochter van +/- 12 jaar, aan de toon te horen redelijk agressief.
Ik had mijn dochter even opgepakt want ze was moe dus die kon alles goed zien. Ineens greep die haar dochter vast in haar nek, schoot ze in een Franse colère schoot en sloeg 3 x met de platte hand op de achterkant van haar hoofd maar echt waanzinnig hard.
Die vader stond er bij en keek er naar.
Mijn dochter verschoot daar enorm van en begon te huilen, we stonden letterlijk op 2 meter afstand.
Dus ik zeg in mijn beste Frans: "ce n'est pas normal é, vous frappez pas votre enfant"
Begint die te roepen tegen mij, du jamais vu. Had ondertussen mijn dochter op de grond gezet, achter mijn vriendin die naast mij stond.
Ze rook ook vrij hard naar de alcohol en sigaretten.
Stond gemakkelijk 50 man in de wachtrij waarvan zeker de helft Franstalig want al gans de dag hoorde ik niks anders dan Frans en niemand deed iets of zei iets.
Na 10 min kwam er wel security dat koppel uit de rij halen, nadien niet meer tegengekomen.
Was zeker niet de eerste keer want die kinderen waren/keken echt allemaal bang inclusief die vader.