True (allee, dat het in Pol en Actua thuishoort tochDas allemaal voor pol en actua. En fake news![]()
)Ik ben héél lang geleden in Japan geweest, en het was toen al mijn ding niet, toen bijvoorbeeld hing bij de bordjes die naar de cafeetjes/resto's wezen (die inderdaad dikwijls boven in de gebouwtjes zaten) bij 3/4 ervan een kleine nota "foreigners not allowed".Soit het zit er op zie. Tokio wel kitscherig met king kong en godzilla en al die manga dingen. En de jonge mensen kleden zich dus echt quasi allemaal als ze uit een stripverhaal komenof uit een video game.
En game halls waar zelfs stok oude mensjes zitten te slotten en wat dan ook. Een hal met 200 machines naast elkaar gepropt op luide muziek ... menslief wat een stelletje losers dacht ik bij lezelf.
Ik ga hier wel niet meer terug komen. Teveel trial and error qua cafes. Zoals iemand hier al zei... je moet geluk hebben. Want tis allemaal achter closed doors bijna. En pas nadat je binnen bent weet je wat het gaat kosten en of het er gezellig is.
Dat is dus mijn ding niet.
Ook dit zomer seizoen was geen aanrader. Als ik toch terug kom in de zomer doe ik es saporro hokaido. Das daar nu een aangenamere 24 graden.
Maar die japanse steden, daar heb ik nu wel genoeg van.
Nu nog 10 dagjes gaan feesten in thailand. Na 9 Aziatische landen gedaan te hebben blijft die nog steeds op nr 1 daarvoor.
Ik was er toen voor het werk, en zelfs Japanse collega's kregen ons er dikwijls niet eens binnen (soms wel).
Dit was jaren 90, en veel dingen zijn immens veranderd, maar veel andere zaken zie ik toch wel terugkomen, ook in jouw reisverslagen!
Sinds toen heeft Japan niet meer op mijn wish lijst gestaan, maar de echtgenote wil er eens naartoe, dus 't zal wel van de moetes gaan dan

Als ge over uw hele reis een score zou moeten geven (x/10), waar zou je dan ongeveer zitten?
Dus alles in rekening gebracht, gastvrijheid, kamers, eten, en jup, ook prijs/kwaliteit verhouding?
of uit een video game.