Japan

Das allemaal voor pol en actua. En fake news :p
True (allee, dat het in Pol en Actua thuishoort toch :oi22: )

Soit het zit er op zie. Tokio wel kitscherig met king kong en godzilla en al die manga dingen. En de jonge mensen kleden zich dus echt quasi allemaal als ze uit een stripverhaal komen :rofl: of uit een video game.
En game halls waar zelfs stok oude mensjes zitten te slotten en wat dan ook. Een hal met 200 machines naast elkaar gepropt op luide muziek ... menslief wat een stelletje losers dacht ik bij lezelf.

Ik ga hier wel niet meer terug komen. Teveel trial and error qua cafes. Zoals iemand hier al zei... je moet geluk hebben. Want tis allemaal achter closed doors bijna. En pas nadat je binnen bent weet je wat het gaat kosten en of het er gezellig is.
Dat is dus mijn ding niet.

Ook dit zomer seizoen was geen aanrader. Als ik toch terug kom in de zomer doe ik es saporro hokaido. Das daar nu een aangenamere 24 graden.
Maar die japanse steden, daar heb ik nu wel genoeg van.
Nu nog 10 dagjes gaan feesten in thailand. Na 9 Aziatische landen gedaan te hebben blijft die nog steeds op nr 1 daarvoor.
Ik ben héél lang geleden in Japan geweest, en het was toen al mijn ding niet, toen bijvoorbeeld hing bij de bordjes die naar de cafeetjes/resto's wezen (die inderdaad dikwijls boven in de gebouwtjes zaten) bij 3/4 ervan een kleine nota "foreigners not allowed".
Ik was er toen voor het werk, en zelfs Japanse collega's kregen ons er dikwijls niet eens binnen (soms wel).

Dit was jaren 90, en veel dingen zijn immens veranderd, maar veel andere zaken zie ik toch wel terugkomen, ook in jouw reisverslagen!
Sinds toen heeft Japan niet meer op mijn wish lijst gestaan, maar de echtgenote wil er eens naartoe, dus 't zal wel van de moetes gaan dan 😂

Als ge over uw hele reis een score zou moeten geven (x/10), waar zou je dan ongeveer zitten?
Dus alles in rekening gebracht, gastvrijheid, kamers, eten, en jup, ook prijs/kwaliteit verhouding?

Ik ben héél lang geleden in Japan geweest, en
Als ge over uw hele reis een score zou moeten geven (x/10), waar zou je dan ongeveer zitten?
Dus alles in rekening gebracht, gastvrijheid, kamers, eten, en jup, ook prijs/kwaliteit verhouding?
hmm ik deel het op.

Kamers 9/10

Echt top. Natuurlijk zijn ze klein. Maar das normaal in japan.
Maar alles lijkt gloednieuw. Geruisloze aircos . Badkuipen in elke badkamer. Tandenborstels tandpastas zelfs scheermesjes en slippers en kamerjasen... een spa quasi overal.
En we kozen dan nog vrij basic kamers he. 3 sterren. Iets van 65 euro per nacht.

Eten 5/10
Tja veel vettig vlees en noodles. Is zowiezo mijn ding niet. Maar dat is hier nu eenmaal zo.

Gastvrijheid 7/10
Tja zowat elke mens in hotel en winkel groet je vriendelijk met een oprechte lach. Ze zitten hier ook ni zo je geld op te eisen zoals ze elders toch wel doen.
Maar ja die cafescène ... das een ramp. Is echt trial en error. En dan vaak nog es 10 procent extra service charge of 20 procent extra als je met kaart betaalt lol.
Ook veel jonge meisjes op straat die geronselt worden door obscure bars met all you can drink voor 3000 yen of 15 euro. En eens je binnen bent ben je gesjareld. Dikke entree zit geld, en verplichte dure lady drinks.
Maar je mag er niet aankomen.
Ze hebben BJ tenten in tokyo, pinsaros, maar westerse mannen mogen er nie binnen. Enkel aziaten.

Prijs kwaliteit was osaka en kyoto super.
In tokio alles bijna dubbel zo duur .
Dusja moeilijk te raten zo :)

Laatst bewerkt:
Nog 1 iets.. de japanse vrouwen moeten niets van ons weten precies.

Ze lopen je straal voorbij. Gunnen je geen blik. Ook moeilijk natuurlijk met hun ogen bijna in hun mondmasker, of onder de klep van hun pet.

Op ganse reis misschien 5 gemengde koppels gezien. In thailand bv kom je er 5 per minuut tegen :rofl:

Niet dat ze zo mn smaak zijn. Zwarte gelakte schoenen of boots. Korte rokjes en hoge sokken tot net onder de knie, beiden met kantwerk. En dan volledig wit geshminkt gelijk een dode, en oranje ogen gelijk finding nemo.
Tis iets cartoonish. Precies de movie beetlejuice of family addams came alive.

Laatst bewerkt:
Ik snap je nickname nu wel meer. Net als de doornsee amerikaan weiger je iets te begrijpen van het land waar je op bezoek gaat.

@TRUMP, had je op voorhand onderzoek gedaan naar wat voor land Japan eigenlijk is? Had je toen al niet kunnen besluiten dat het eigenlijk uw ding niet was?

Alé, lijkt me dat idd Thailand en jaarlijks een week of 2 Benidorm precies meer uw ding zal zijn?

Denk inderdaad dat je de juiste verwachtingen moet hebben.

Japan blijft voor mij 1 van de all-time favoriete bestemmingen waar ik nog geregeld zal terugkomen, net zoals Thailand trouwens. Maar je gaat er wel met complete verschillende verwachtingen naar toe.

Terug
Bovenaan