Japan

met de yen die goedkoop staat, hoeveel ben je kwijt voor een 3 weken met 2 personen? niet te zot doen, maar ook niet de zwerver gaan uithangen in hostels :p

voor 3 weken thailand waren wij een 4000 euro kwijt all in inc vlieger. Japan schat ik rond de 6k?
Hier zaten we afgelopen maart aan een 5K voor 2 personen, 2 weken.
Vluchten waren iets van 1.700 euro
Hotels 110 per nacht gemiddeld dus een 1500 euro

Rest (een kleine 2K) aan eten, activiteiten, huurauto voor een week,...

6K op 3 weken is zeker te doen. Wij keken nu niet echt op de yen dus kan zeker goedkoper. Je hebt bijv. ook al degelijke hotels aan 70 euro per nacht voor 2.

@Kennaah @Racing_Genk

ongeveer wat ik dacht. bedankt! :p vriendin bevalt deze maand, dus het zal niet voor direct zijn. 16 uur vliegen met een baby is niet echt iets dat ik anderen wil aandoen haha. hoop er binnnen dit en5 jaar wel EINDELIJK eens te geraken.... staat al sinds ik puber was op mijn to do.

Als ik me niet vergis, zijn jullie niet single?
Is dat een aanrader om een groepsreis te doen als koppel? (tenzij het jullie eerste keer is :) )

Heb je dan achteraf nog contact met sommige medereizigers?
Ik ben niet single, maar ga wel alleen op groepsreis (derde keer nu). Nog niet meegemaakt dat er een koppel in voorbije groepen zat maar wel al mensen die elkaar kenden. Lijkt me zeker goed te doen als koppel hoor.

Na de reis is er altijd een reüniemoment. Hangt af van de groep hoe lang het contact nadien nog duurt. Persoonlijk heb ik niet de nood om nog actief contact te houden maar passief volg ik er nog wel via Instagram.

Ik heb daar effectief wel een vriendin aan over gehouden, effectief dan nog op de groepsreis Japan.
Erna nog andere groepsreizen samen gedaan ook

Ik heb in België heel veel last van hooikoorts tijdens de maand juni (grassen).

Ik zou graag volgend jaar in de lente naar Japan gaan, maar ik kan echt niet het risico lopen daar zoveel last te hebben als ik hier heb in die 3 weken dat de grassen bloeien. Medicatie helpt niet voldoende en dus zou de reis weggesmeten geld zijn.

Als ik research doe dan lees ik overal dat er zeer veel hooikoorts is in Japan, maar vooral door de ceders. Ik lees weinig van grassen en wanneer deze bloeien.

Iemand ervaring met dit heel specifiek probleem? :p

Het najaar is ook een optie, maar de lente lijkt me leuker.

Ik heb in België heel veel last van hooikoorts tijdens de maand juni (grassen).

Ik zou graag volgend jaar in de lente naar Japan gaan, maar ik kan echt niet het risico lopen daar zoveel last te hebben als ik hier heb in die 3 weken dat de grassen bloeien. Medicatie helpt niet voldoende en dus zou de reis weggesmeten geld zijn.

Als ik research doe dan lees ik overal dat er zeer veel hooikoorts is in Japan, maar vooral door de ceders. Ik lees weinig van grassen en wanneer deze bloeien.

Iemand ervaring met dit heel specifiek probleem? :p

Het najaar is ook een optie, maar de lente lijkt me leuker.
Ik zit nu in Japan en het is deze tijd ook supertof hoor!

In 2015 ook rond deze tijd naar Japan geweest en ik vond het perfect. Aangename temperaturen en heel mooie herfstkleuren. Ik zou het niet in de zomer willen doen en de lente zal wel mooi zijn met sakura maar wel heel druk.

Ben toen alleen geweest en dat was perfect doenbaar.

Ik zit nu ook in Japan en zo goed vind ik het weer niet. Na 6 dagen al 3 dagen gehad met hele dag veel regen (tokyo).
Herfstkleuren zijn er ook amper, zelfs in Nikko. Er ligt zelfs nog geen sneeuw op Fuji.

Al paar dagen terug uit Japan maar nog aan het afzien van de jetlag + zware verkoudheid. Fantastische reis, zal wel eens een overzicht schrijven later op het jaar.

Volgend jaar terug naar land van reizende zon.
Plan nu auto huren en wat dag hikes in bergen proberen te doen.

Iemand goeie hikes gedaan in Japan?

Plan is nu vanuit nagoya te vertrekken. Via MIE, Wakayama naar shikoku te rijden. Daar een "snelle tour" te doen.
Dan richting Matsue -> tottori -> Fukui terug naar nagoya te gaan.

Wij hebben een stuk van de Kumano Kodo gedaan, en dat was dik de moeite. Zou dat graag eens uitgebreider willen doen.
Ja lijkt me awesome om die inderdaad van begin tot einde eens te doen :)
Waarschijnlijk ga ik die bewaren voor dan of mss maar 1 etape doen, die met de reuzen tori poort :D

Volgend jaar terug naar land van reizende zon.
Plan nu auto huren en wat dag hikes in bergen proberen te doen.

Iemand goeie hikes gedaan in Japan?

Plan is nu vanuit nagoya te vertrekken. Via MIE, Wakayama naar shikoku te rijden. Daar een "snelle tour" te doen.
Dan richting Matsue -> tottori -> Fukui terug naar nagoya te gaan.
Nakasendo Trail is ook de moeite.

Terug
Bovenaan