Kan ik zeker volgen. Wij liepen daar in mei inderdaad tegen een uur of 6 's avonds ook helemaal alleen rondVelen hebben hier al goed advies gegeven.
My 2 cents:
Dagen kort? Zijn langer dan in België op dat moment. Vroeger zonsopgang en zelfde tijdsstip zonsondergang (volgens mijn snelle google search)
Tempels & shrines zijn ook maar tot 16 a 17 uur open. Dat is moment dat het donker wordt.
Met sfeerverlichting gaan ze ook hard in Japan.
Hakone:
Zou ik persoonlijk overslaan voor een eerste keer, in december en maar 10 dagen daar te zijn.
Er zijn toffe zaken te doen en mooie vieuws te beleven, maar het is wel een redelijke reis. Het is een echte daguitstap plek voor mensen vanuit Tokyo, dus savonds valt daar ook weinig te beleven, zeker als het om 16:30 al donker is. Ik zat daar in Cherry blossom season en het was toen al doods & dat was in het weekend zelfs. Ik kan me voorstellen dat in winter en rond nieuwjaar nog erger gaat zijn.
. Als je Hakone laat vallen kan je een dag extra Tokio en Osaka of Kioto doen, voor een 10-daagse is dat inderdaad wel een beter plan. Ik zat er een volle maand, dan heb je al wat meer ruimte voor uitstapjes

Voor vrouwlief was één keer genoeg, helaas. En voor mijn portemonnee is het de eerst komende jaren ook geen mogelijkheid vrees ik. Misschien over een jaar of 10 met de kinderen in de paasvakantie ... (in de zomer zie ik het daar niet zitten).Gewoon doen
Ik ga volgend jaar opnieuw, om er een HIke vakantie te maken. Auto huren, veel daghikes doen in natuur.

18 dagen