Japan

zelf zou ik volgend jaar deze rondreis gaan doen.
lijkt me alvast een goede prijs en perfect als eerste kennismaking met Japan.

Is dat een affiliate van Beyond Gaming waar ik nog niet van gehoord had? :lol:

Ziet er wel een mooi programma uit.

Is dat een affiliate van Beyond Gaming waar ik nog niet van gehoord had? :laugh:

ik vertrek binnen enkele dagen met dezelfde organisatie naar Ijsland voor een rondreis.
ze hebben wel heel wat interessante en mooie reizen in hun aanbod.

wordt mijn eerste groepsreis dus eens afwachten hoe dat meevalt :)

Ik vond Japan in de herfst belachelijk mooi en dan is de luchtvochtigheid nog draaglijk. Japan in juli is zweten, zweten, zweten. Mooi programma wel!

Gaat wel een speedrun worden door alles, maar mooi programma.

Prijs hangt beetje af wat er allemaal inbegrepen is.
Joker is de 17 dagen reis iets goedkoper, maar daar zitten bijvoorbeeld geen overnachtingen in.
Groepsreizen zijn altijd wel wat duurder dan alles zelf te regelen.

Hier alweer geboekt voor volgend jaar maart.

Dit jaar lag focus op Tokyo, Fuji regio en Izu Peninsula.

Volgend jaar gaan we wat meer richting het Zuiden. De klassiekers Kyoto, Osaka, Himeji, Hiroshima uiteraard, voor de natuur denk ik dat we ook enkele dagen in Yoshino Kumano NP gaan doorbrengen. Ik vond dat ook zalig in het Izu Peninsula om het meer rurale Japan te ontdekken. Zo ver weg als mogelijk van de vele buitenlandse toeristen, je zag daar wel wat binnenlands toerisme maar het is ten minste niet overlopen.

Is dat een affiliate van Beyond Gaming waar ik nog niet van gehoord had? :laugh:

'T is ook het meest toeristische programma dat voor 99% van de reizigers hetzelfde is, ongeacht het een georganiseerde reis is. Kyoto zou ik zelf al straal negeren eigenlijk, mooi maar compleet overrompeld door toeristen.

Zijn prijzen beter als je zo vroeg boekt?
Niet per se denk ik. Vorig jaar in december geboekt voor maart en betaalden ongeveer evenveel als nu.

We gaan samen met mijn broer & partner en die hadden het in hun hoofd dat het altijd maar duurder wordt, dus dan maar nu geboekt. Volgens mij maakt het niet heel veel uit, behalve de laatste 2 maanden voor vertrek dat de prijzen meestal serieus stijgen.

'T is ook het meest toeristische programma dat voor 99% van de reizigers hetzelfde is, ongeacht het een georganiseerde reis is. Kyoto zou ik zelf al straal negeren eigenlijk, mooi maar compleet overrompeld door toeristen.
Da's waar, maar dat je de 'hoogtepunten' wil bezoeken geldt voor de meeste toeristen overal ter wereld die een 'once-in-a-lifetime' bestemming aandoen hé. Zeker als je tijd beperkt is.

Kyoto was voor mij ook wat teleurstellend, de overrompeling door toeristen viel wel mee vond ik, maar ik had tegen dan al zoveel tempels gezien dat het tegen Kyoto niet meer zoveel indruk maakte :unsure:. Maar als je maar een 10-tal dagen in Japan bent, en het is je eerste keer, dan kan je Kyoto toch niet skippen.

Hier alweer geboekt voor volgend jaar maart.

Dit jaar lag focus op Tokyo, Fuji regio en Izu Peninsula.

Volgend jaar gaan we wat meer richting het Zuiden. De klassiekers Kyoto, Osaka, Himeji, Hiroshima uiteraard, voor de natuur denk ik dat we ook enkele dagen in Yoshino Kumano NP gaan doorbrengen. Ik vond dat ook zalig in het Izu Peninsula om het meer rurale Japan te ontdekken. Zo ver weg als mogelijk van de vele buitenlandse toeristen, je zag daar wel wat binnenlands toerisme maar het is ten minste niet overlopen.

Voor himeji kan ik deze site wel aanraden voor een gratis local vrijwillige gids te reserveren. Wij hebben dat afgelopen mei gedaan. Zeer tevreden van.
We hebben MT sosha (waar last samurai deels is opgenomen) en Himeji gedaan op 1 dag.

Ik snap niet dat mensen kyoto zouden willen skippen. Sure veel toeristen op de trekpleisters, maar ook gewoon veel awesome tempels waar amper toeristen te zien zijn. Als je nu zou zeggen skip Arashiyama, dan ben ik volledig akkoord :p

Aanrader in kyoto: Daigo-ji Temple!

Da's waar, maar dat je de 'hoogtepunten' wil bezoeken geldt voor de meeste toeristen overal ter wereld die een 'once-in-a-lifetime' bestemming aandoen hé. Zeker als je tijd beperkt is.

Kyoto was voor mij ook wat teleurstellend, de overrompeling door toeristen viel wel mee vond ik, maar ik had tegen dan al zoveel tempels gezien dat het tegen Kyoto niet meer zoveel indruk maakte :unsure:. Maar als je maar een 10-tal dagen in Japan bent, en het is je eerste keer, dan kan je Kyoto toch niet skippen.
Boh, voor alles bestaat wel een alternatief. Je kan Kyoto bijvoorbeeld inruilen met Kanazawa.

Boh, voor alles bestaat wel een alternatief. Je kan Kyoto bijvoorbeeld inruilen met Kanazawa.
Ik was meer van het principe "why not both?" :unsure:. Kanazawa was wel mijn favoriete stad die we bezocht hebben, de enige ook waar ik me nog zag wonen. Maar ik zou Kyoto toch niet skippen.

Ik vond Japan in de herfst belachelijk mooi en dan is de luchtvochtigheid nog draaglijk. Japan in juli is zweten, zweten, zweten. Mooi programma wel!
Ja ik zou ook herfst nemen en zeker niet in de zomer.
Die optie was er alvast in 2024, eens kijken welke data er volgend jaar in hun aanbod zitten

Iemand suica kaart op overschot?

Ik denk dat ze op Haneda nog beschikbaar zijn. Als je een iphone hebt kan je trouwens een virtuele Suica toevoegen. Laatste keer mijn fysieke kaart zelfs niet gebruikt alhoewel ik ze mee had als backup.

Ik denk dat ze op Haneda nog beschikbaar zijn. Als je een iphone hebt kan je trouwens een virtuele Suica toevoegen. Laatste keer mijn fysieke kaart zelfs niet gebruikt alhoewel ik ze mee had als backup.
Stock zou stop gezet zijn wegens chip tekort .
Wij gaan in oktober dusja.
Dat van die iPhone wist ik maar heb een Pixel phone en men kameraad en s24ultra.

Stock zou stop gezet zijn wegens chip tekort .
Wij gaan in oktober dusja.
Dat van die iPhone wist ik maar heb een Pixel phone en men kameraad en s24ultra.
En een Welcome Suica?

En een Welcome Suica?
Is een optie denk ja :-)
Kameraad is wel aan het uitzien om toch fysieke vast ge krijgen. Sowieso merci

Racisme op zich niet, maar wel eens 'bijna' ruzie gekregen in zo een cocktailbar, waar een paar vermeende Yakuza types zouden gezeten hebben op dat moment, wist ik maar erna trouwens. Was in Kyoto, vraag met niet in welke bar, ben ik vergeten.
Had eigenlijk wel veel erger kunnen aflopen, besefte ik erna :/

Terug
Bovenaan