w00tw00t
Well-known member
Is (verplicht) energetisch renoveren voldoende betaalbaar? “De huizenprijzen moeten zeker nog 30 à 40% zakken”
Architecten merken dat potentiële verbouwers het budget voor hun renovatiewerken vaak te laag inschatten. Daardoor bieden ze bij aankoop te veel voor een woning. Architect Jozef Hessel van A1AR brengt voor <a...
We zien ook dat de vraagprijs van slecht geïsoleerde woningen is gedaald, maar ze zijn nog altijd veel te duur. Zeker als je rekent dat je nog 200.000 euro in de woning moet stoppen. De huizenprijzen moeten wat mij betreft zeker nog 30 à 40 procent zakken. Enkel zo voorkom je dat al je investeringen binnen de 10 jaar verdampt zijn en, als je je woning wil van de hand doen, je deze goedkoop moet verkopen.”
Ben wel eens het argument dat oude huizen in Vlaanderen nog steeds veel te duur zijn voor wat je in ruil krijgt. Al die investeringen krijg je er gewoon niet uit op KT. Als ik zie wat hier in de omgeving voor €400 a 500 k te koop staat op een gewoon stukje grond... Voor een jong koppel is het gewoon onrealistisch. De mensen die hier een energiezuinige nieuwbouw zetten zijn vaak al richting de 60...

) Ik zou het uiteindelijk ook graag uit eigen hand verkopen, dus ik lees mee. Bij mij is het handige dan wel dat ik in een appartement woon en makelaars misschien niet meteen weten dat het over mijn appartement gaat. Of ben ik nu te naïef?