Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?


  • Totaal aantal stemmers
    591
Thanks. Hoop vooral dat we iemand vinden die bereid is ons te laten blijven tot de oplevering van onze toekomstige woning. Contractueel zou dat juni 2023 moeten zijn, ik gok realistisch eerder op september 2023.
Van de 3 laatste huizen dat we bezicht, hebben, was het huis maar vrij tegen de begin van de zomer 2023.
Het eerste huis was na 1 week verkocht.
Het 2de huis.. hebben we vandaag gekocht en we zouden normaal eind juni/begin juli erin mogen. Volgende week weet ik meer.

De kandidaat kopers, als ze echt het huis willen, zullen wel geduld hebben.
 
Stomme vraag misschien maar eind vorig jaar zijn wij in een relatief nieuw huis ingetrokken. (gebouwd in 2016)
Wanneer moet ik kadastraal inkomen betalen? Ik merkte op in de notaris papieren dat precies toen de helft betaald is van dit bedrag door de vorige eigenaar en een deel door ons. (waarschijnlijk omdat na 5 jaar dit moet betaald worden voor de eerste keer) Ik veronderstel dat waarschijnlijk waarschijnlijk tussen nu en eind december kan aankomen zeker?
 
Stomme vraag misschien maar eind vorig jaar zijn wij in een relatief nieuw huis ingetrokken. (gebouwd in 2016)
Wanneer moet ik kadastraal inkomen betalen? Ik merkte op in de notaris papieren dat precies toen de helft betaald is van dit bedrag door de vorige eigenaar en een deel door ons. (waarschijnlijk omdat na 5 jaar dit moet betaald worden voor de eerste keer) Ik veronderstel dat waarschijnlijk waarschijnlijk tussen nu en eind december kan aankomen zeker?
 
Dus het is verdeeld. Ik veronderstel dat ik dan dit jaar mijn nieuwe biljet krijg om te betalen?
 
Ja om te betalen zullen ze u wel vinden, geen paniek!

Ik kreeg mijn biljet in de e-box, maar mijn e-mail was verkeerd. Dus nooit toegekregen tot ik van de week zelf besefte dat ik het niet gehad had.
Gelukkig mijn laatste jaar 100% korting, het kon dus geen kwaad.
 
Is het bieden onder gesloten omslag? Heb je het zo scherp geprijsd in de hoop biedingen boven de vraagprijs te krijgen?
Gezien de regio lijkt mij dat correcte prijs. Makelaar wou het onder de grens van 450 zetten om voldoende mensen aan te spreken, maar heb mij wel voorgenomen biedingen onder de vraagprijs niet te aanvaarden. Heb immers een jaar de tijd om een juiste koper te vinden.

Er staat op immoweb nog een woning in de streek aan 449 (recent gerenoveerd, goede energetische score) en dat doet het zeer goed in de statistieken. Een andere recente woning staat aan 485 op immoweb en dat is op een maand tijd amper 17 keer bewaard.

Heb ook zo fel uiteenlopende schattingen gekregen dat je op den duur niet meer weet wat te geloven. Weet alleen nu uit persoonlijke ervaring dat de gekende grotere kantoren het bewust laag inschatten om hun tijd zo efficiënt mogelijk te benutten: grote massa naar koopdag lokken, ze tegen elkaar uitspelen en snel verkopen. Ik heb liever een realistische prijs waarbij beide partijen plus minus weten waar ze aantoe zijn.
 
Gezien de regio lijkt mij dat correcte prijs. Makelaar wou het onder de grens van 450 zetten om voldoende mensen aan te spreken, maar heb mij wel voorgenomen biedingen onder de vraagprijs niet te aanvaarden. Heb immers een jaar de tijd om een juiste koper te vinden.

Dat is in zo'n 'woonwijk' in gebuurten van Lebbeke/Wieze, niet? Dat heeft natuurlijk een impact op uw waarde, maar dat zal desondanks veel mensen aanspreken :).
 
Dat is in zo'n 'woonwijk' in gebuurten van Lebbeke/Wieze, niet? Dat heeft natuurlijk een impact op uw waarde, maar dat zal desondanks veel mensen aanspreken :).
Is letterlijk een Matexi wijk precies. Heeft een woonwijk dan een positief of negatief effect op de waarde?
Is een meer afgelegen woning in het groen automatisch meer waard? Of gaat het meer over dat de huizen een gelijkaardige stijl hebben en daardoor minder uniek zijn?

Knappe woning! Lijkt mij een correcte prijs. Bij een nog hogere vraagprijs, richting / over 500 000, zou ik wel eerder een open bebouwing willen.
 
Is letterlijk een Matexi wijk precies. Heeft een woonwijk dan een positief of negatief effect op de waarde?
Is een meer afgelegen woning in het groen automatisch meer waard? Of gaat het meer over dat de huizen een gelijkaardige stijl hebben en daardoor minder uniek zijn?

Knappe woning! Lijkt mij een correcte prijs. Bij een nog hogere vraagprijs, richting / over 500 000, zou ik wel eerder een open bebouwing willen.
Kort: ja de woonwijk - wat onderdeel is van dé locatie - heeft een heel groot effect op de waarde. Dat effect kan positief of negatief zijn.


deze wijk: https://goo.gl/maps/9Sa5VpWD1snGy8kHA zal een woning per vierkante meter een hogere prijs halen als deze wijk https://goo.gl/maps/1cpFimP6Skk3G5CPA

Deels te verklaren door het type wijk.
 
Zie hier de laatste 2 weken serieus wat prijs dalingen voorbij komen op immoweb. Dingen die tot een half jaar geleden redelijk snel waren verkocht. Als ik dan kijk wat je tegenwoordig voor 200k te lenen moet gaan af betalen denk ik dat het nu wel eens kan gaan beginnen zakken op nationaal vlak. Nu, de prijzen staan nog steeds gemiddeld 20-30k te hoog dus er is zeker nog ruimte naar beneden. Laat ons hopen zou ik zeggen :)
 
Terug
Bovenaan