Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

  • 0 - 100 EUR

    Stemmen: 28 12,6%
  • 101 - 200 EUR

    Stemmen: 47 21,2%
  • 201 - 300 EUR

    Stemmen: 27 12,2%
  • 301 - 400 EUR

    Stemmen: 22 9,9%
  • 401 - 500 EUR

    Stemmen: 26 11,7%
  • 501 - 600 EUR

    Stemmen: 6 2,7%
  • 601 - 1000 EUR

    Stemmen: 25 11,3%
  • 1000+ EUR

    Stemmen: 41 18,5%

  • Totaal aantal stemmers
    222
507f58fe-f5c4-11e5-96af-103ed161280a.jpg


Mijn oude Vanceur zijn slotje ging steeds altijd open. Besloot om er naar de winkel te gaan en daar trokken ze hun neus op dat dit niet te herstellen viel. Zelf maar besteld via amazon en hersteld met horloge kitje. Toch straf allemaal..
Halen ze hun neus voor op omdat er veel van een Chinees merk bijna niet te herstellen valt. Ze maken hun eigen het er moeilijk met en kunnen geen succes garanderen.
 
Halen ze hun neus voor op omdat er veel van een Chinees merk bijna niet te herstellen valt. Ze maken hun eigen het er moeilijk met en kunnen geen succes garanderen.
Tot mijn weten is het Zwitsers? Soit, is mijn oude horloge dat toch een sentimenteel plaatsje heeft. Was dus gewoon het vlinderslotje dat vervangen moest worden. 2 minuten werk nog niet eens.
 
Laatst bewerkt:
Sorry klopt, de oude heeft nog een eta. Recentere modellen zit een miyota in.

Als je echt deze hersteld wilt zien, contacteer een echte horlogemaker. Die kan zelfs onderdelen zelf fabriceren.
Een winkel kent en kan enkel maar horloges maken van eigen merk.
 
Is een typische chrono24 online winkel, hebben geen fancy winkel met etalage. Hu. Kantoor in de diamantwijk geeft veel veiligheid 😊
Het een winkel noemen was misschien niet de beste keuze van woorden. Maar ben al op hun kantoor geweest voor een Tudor en ja, lag misschien ook aan mij (ben Tensen gewoon), maar het voelde toch niet top allemaal.
 
Daardoor scheelt het ook 1000 euro tussen Tensen en timepiece bank 🤣
Die mooie winkel, vele verkopers en naam moeten betaald worden...
 
Dat is voor mij de hoofdreden dat ik nog nooit bij een ad heb gekocht. Verkopers zijn vaak omhooggevallen mannetjes met amper kennis van de horloges. Dat ze je proberen te paaien met een drankje en mooie winkel werkt niet voor me.
Nog maar 1 winkel tegengekomen waar liefhebbers werken en dat is Prosper in Brussel 👌
 
Dat is voor mij de hoofdreden dat ik nog nooit bij een ad heb gekocht. Verkopers zijn vaak omhooggevallen mannetjes met amper kennis van de horloges. Dat ze je proberen te paaien met een drankje en mooie winkel werkt niet voor me.
Nog maar 1 winkel tegengekomen waar liefhebbers werken en dat is Prosper in Brussel 👌
Slaets vond ik ook niet slecht.
 
Dat is voor mij de hoofdreden dat ik nog nooit bij een ad heb gekocht. Verkopers zijn vaak omhooggevallen mannetjes met amper kennis van de horloges. Dat ze je proberen te paaien met een drankje en mooie winkel werkt niet voor me.
Nog maar 1 winkel tegengekomen waar liefhebbers werken en dat is Prosper in Brussel 👌
Kan nu ook wel een goeie AD opnemen.
Voor mij persoonlijk zijn ze altijd super vriendelijk geweest en ook telkens laten passen omdat ik één specifiek model wou dat niet meer te verkrijgen was. De beleving / zoektocht naar een goed uurwerk wordt soms overgeromantiseerd maar toch. Zijn die gesprekken aan tafel met gepassioneerde mensen & een goeie tas koffie de meerprijs waard?

Ja & nee.
Ja, als je iets aan de hand hebt en de service top is. Praten met gelijkgestemden over horloges is gewoon fun.
Kortingen op volgende aankopen (juwelen / ... , uitnodigingen op VIP events (Sanicole, Breitling Hostings, ...) waar food & drinks zijn, sfeer, etc..

Nee, als je nooit iets aan de hand hebt en je +500 EURO kan uitsparen, dan ben je altijd de winnaar (financieel)

Over de aankoop van de horloge:
Nadien hebben ze in een winkel van een andere dealer toch dat horloge gevonden, maar deze wou het absoluut zelf verkopen.
Uiteindelijk het bij de andere dealer gaan kopen en de service / begeleiding was gewoon teenkrullend.
Ondertussen toch trotse eigenaar van een Breitling Navitimer 1461 Aurora blue.

 
Laatst bewerkt:
Mocht er iemand trouwens een persoon kennen die deze horloge zou verkopen let me know!
Op chrono24 staat er alvast niet te veel in de buurt van België...

Breitling Navitimer 01 - Black Dial - White Chrono's - 2017 - 43/46 mm

 
Kan nu ook wel een goeie AD opnemen.
Voor mij persoonlijk zijn ze altijd super vriendelijk geweest en ook telkens laten passen omdat ik één specifiek model wou dat niet meer te verkrijgen was. De beleving / zoektocht naar een goed uurwerk wordt soms overgeromantiseerd maar toch. Zijn die gesprekken aan tafel met gepassioneerde mensen & een goeie tas koffie de meerprijs waard?

Ja & nee.
Ja, als je iets aan de hand hebt en de service top is. Praten met gelijkgestemden over horloges is gewoon fun.
Kortingen op volgende aankopen (juwelen / ... , uitnodigingen op VIP events (Sanicole, Breitling Hostings, ...) waar food & drinks zijn, sfeer, etc..

Nee, als je nooit iets aan de hand hebt en je +500 EURO kan uitsparen, dan ben je altijd de winnaar (financieel)

Over de aankoop van de horloge:
Nadien hebben ze in een winkel van een andere dealer toch dat horloge gevonden, maar deze wou het absoluut zelf verkopen.
Uiteindelijk het bij de andere dealer gaan kopen en de service / begeleiding was gewoon teenkrullend.
Ondertussen toch trotse eigenaar van een Breitling Navitimer 1461 Aurora blue.

Zeer mooi horloge! Tikkeltje te groot voor mijn pols wel. 48mm?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb heel mijn leven digitale uurwerken gedragen (momenteel Garmin Fenix), maar het begint toch te jeuken om eens een leuk mechanisch uurwerk aan te schaffen. Uitzondering: een Victorinox die ik voor de plechtige communie heb gekregen, maar is nu spoorloos :unsure:

Dit hoeft voor mij geen stukken van mensen te kosten, of het begin te zijn van een grote collectie.
Gewoon een mooi uurwerk dat ik dagelijks zou kunnen dragen.

De Seiko 5 serie trok mijn aandacht (te laat voor de SKX blijkbaar), en de SRPD51 was lange tijd mijn favoriet.
Tot ik de SSK003 tegenkwam, wauw ... nu denk ik dat de SRPD51 iets te saai is in vergelijking tot de SSK003?

Wat denken jullie? Is de SSK003 een mooi uurwerk voor een volwassen vent? De GMT functionalitiet heb ik in feite zelden nodig, dus dat is geen argument, buiten dat ik de rode accenten wel mooi vind.

Of zouden jullie eerder voor de SRPD51K1 gaan?
Ik zoek iets mooi/smaakvol/tijdloos, met wat historiek voor een instapprijs :)

Vanavond ga ik naar de juwelier om deze eens te passen.

Polsomtrek = 175mm
 
Seiko 5, :love: :love: :love:

Ik heb deze ook, automaat, aanradertje, weegt wel wat meer als men seiko presage, maar alleen al de lumen op die 5 zijn super !! Mooi model, made in japan!! Daar zijn namelijk, of ten minste vroeger toch, verschillende plaatsen geweest van assemblage (correct me if I'm wrong)...
 
Seiko 5, :love: :love: :love:

Ik heb deze ook, automaat, aanradertje, weegt wel wat meer als men seiko presage, maar alleen al de lumen op die 5 zijn super !! Mooi model, made in japan!! Daar zijn namelijk, of ten minste vroeger toch, verschillende plaatsen geweest van assemblage (correct me if I'm wrong)...
Ben vanmiddag langs de juwelier geweest en de 2 modellen naast elkaar gezien en geprobeerd, ben voor de SSK003 gegaan :D Heel mooie horloge inderdaad!

Is wel ff wennen na altijd de Fenix 6X Pro te dragen :D Voelt momenteel nog klein aan, maar dat went wel denk ik
 
Mooie keuze, fotootjes zijn altijd welkom.

Hoeveel heb je ervoor betaald?
Waarschijnlijk te veel: 440€ bij de juwelier.
Ik ga straks nog wel even terug langs want de horloge centreert niet mooi om mijn pols. Ik denk dat er een schakeltje van de "6u kant" moet verplaatst worden naar de "12u kant", want nu zit de horloge meer richting de pink om mijn pols, dus die moet een beetje richting de duim opschuiven.

Als jullie me kunnen volgen :)

Fotos volgen nog
 
Ter illustratie: https://ibb.co/XZLWwPW --> hier ligt mijn pols vlak op de tafel.
Momenteel evenveel schakels aan de "6u kant" en de "12u kant"

Ik dacht ofwel:
1 schakeltje weg bij "6u kant" en 1 schakeltje erbij aan de "12u kant" of
1 schakeltje weg bij "6u kant" en 1 schakeltje erbij aan de "12u kant" + het aan de "clasp" 1 gaatje strakker zetten (nu kan ik een volledige vinger tussen schakelbandje en pols steken)
 
Terug
Bovenaan