Hier zitten we nu in een fase waarin een voorsprong/achterstand wel duidelijk wordt. Ze heeft een klasgenootje dat wat achter loopt, en die spreekt nog geen zinnetjes van 2 woorden. Als je dan het verschil ziet is dat best confronterend (zowel voor ons als voor de mama van dat kindje). Vandaag kwam ze thuis en hadden ze een werkje gemaakt waarbij ze een doos in de juiste (primaire) kleur moesten schilderen. Dat is bedoeld om de kleuren aan te leren, maar onze dochter kan vlot alle kleuren benoemen, niet enkel groen, rood, blauw en geel...
En zo zijn er veel dingen die opvallen.
Maar, ze is nog geen 3, dus veel te vroeg om daar conclusies uit te trekken, maar nu de eerste keer nieuwe kindjes bij kwamen in de klas viel wel plots mijn frank dat ze in die instapklas niet echt vooruitgang gaan maken als groep, aangezien er continu terug op 0 beginnen. En dan wordt het einde van het jaar wel moeilijk, denk ik.
En zo zijn er veel dingen die opvallen.
Maar, ze is nog geen 3, dus veel te vroeg om daar conclusies uit te trekken, maar nu de eerste keer nieuwe kindjes bij kwamen in de klas viel wel plots mijn frank dat ze in die instapklas niet echt vooruitgang gaan maken als groep, aangezien er continu terug op 0 beginnen. En dan wordt het einde van het jaar wel moeilijk, denk ik.