Werk Hoeveel verdien je met een diploma Toegepaste Informatica?

Horus

New member
Hallo. Ik ben een 24-jarige tweedejaarsstudent bachelor Toegepaste Informatica aan de hogeschool, volgend jaar dus maak ik mijn studie af. Ik vraag me af hoeveel ik ga verdienen, maar helaas willen maar weinig mensen over hun salaris praten. Als je het niet erg vindt en dezelfde diploma hebt, met welk brutto/netto salaris ben je dan begonnen? Welke salarisverhoging kreeg u na 1 jaar, 2 jaar, etc? Welke extra voordelen kreeg je nog van je bedrijf?

Alvast bedankt
 
Uw papier is om door de schifting te geraken. Uw echte kennis, karakter, eigenschappen & gedrevenheid bepalen de rest.
Regio ook niet onbelangrijk.
Check de brutoloon thread.

Maar idd 2100 voor iemand die niet veel wilt doen t.e.m. 3500 voor iemand die al 6 jaar lang websitejes probeert te maken, zelf dingen probeert te doen & daar met passie over kan vertellen.
 
Beginloon is maar dat: een begin. Gemiddeld zal dat inderdaad wel rond de 2500 liggen tegenwoordig, met een hoop extralegale voordelen zodat je een mooi pakket hebt. De IT blijft een mooie sector.

Hoe het vanaf daar zal stijgen hangt af van je job, werkgever, prestaties, netwerken, etc.

Ik heb ook een bachelor TI. Afgestudeerd in 2006 en begonnen als Java ontwikkelaar met 1800 bruto (en wagen, dagvergoedingen, hospitalisatieverzekering, ...).
Tegen 2013 was ik solution architect en was dat beginloon meer dan verdubbeld. Tegen begin 2019 was dat 5K. Daarna integratie architect onder zelfstandig statuut wat weer een sprong was. Nu managing partner van een consultancybedrijf.

Staar je dus vooral niet blind op dat eerste getalletje.
 
2151 euro bruto volgens deze website, maar dat lijkt me nogal laag. Sowieso zullen de salarissen voor starters min of meer gelijklopen bij detacheringsbedrijven. De echte sprong voorwaarts maak je tijdens je carrière en wanneer je al een beetje ervaring hebt.