Hoeveel uren heb jij geslapen?

Weer een goeie nachtrust gehad, gemiddeld 13 ademhalingen per minuut.

1686125693479.png
 
En die momenten dat jullie "wakker" zijn, beseffen jullie dat zelf?
Want hij geeft mij bij momenten aan als zijnde wakker, maar ik weet er zelf niks van.
 
En die momenten dat jullie "wakker" zijn, beseffen jullie dat zelf?
Want hij geeft mij bij momenten aan als zijnde wakker, maar ik weet er zelf niks van.
Ik vroeg me dat al af bij jou...
Hier effectief wakker wanneer hij het zegt, maar vaak ben ik ook wakker waarbij hij het als slaap registreert.
 
Best interessant dit, hoe meten jullie dit of wel toestel wordt er gebruikt (ja ben al van de oudere generatie en niet mee met deze dingen).

ik zou dit graag ook willen meten, want ik slaap vreselijk. (4a5uur max en dan nog ronddwalen door rusteloze benen)
 
Best interessant dit, hoe meten jullie dit of wel toestel wordt er gebruikt (ja ben al van de oudere generatie en niet mee met deze dingen).

ik zou dit graag ook willen meten, want ik slaap vreselijk. (4a5uur max en dan nog ronddwalen door rusteloze benen)
Smartwatch. Mijn meest accurate was die van Xiaomi.

En kost nog eens geen fluit ook. 😁
 
Vannacht echt verschrikkelijk geslapen, minder dan 6u. Ik merk dat dan ook meteen aan alle andere cijfertjes. Langere onderbrekingen, hogere hartslag, lagere HRV, hogere ademfrequentie.

Best interessant dit, hoe meten jullie dit of wel toestel wordt er gebruikt (ja ben al van de oudere generatie en niet mee met deze dingen).

ik zou dit graag ook willen meten, want ik slaap vreselijk. (4a5uur max en dan nog ronddwalen door rusteloze benen)

Ik heb nu een Polar horloge en die doet het prima. In het verleden heb ik ook een tweetal jaar een Whoop gehad en die was echt wel zéér accuraat, naar mijn aanvoelen. Er zijn ook studies die de whoop hoog plaatsen qua meten van slaap.
Als je écht meer info wil over je slaappatroon kan ik dit zeker aanraden. Je kan binnen de app namelijk ook een journal bijhouden per dag. Bijvoorbeeld je medicatiegebruik, hydratatie, stressniveau, late maaltijd, huisdieren in de slaapkamer, ... Per maand krijg je dan een rapport over deze dingen.
Het is wel heel erg gericht op sporters voor de rest.

Een horloge of eender welke activity tracker kan je uiteraard ook veel info geven. Het moeilijke is dan dat je hier wel zelf mee aan de slag moet gaan. Je moet zelf wat meer op zoek gaan naar de dingen die zorgen voor een betere nachtrust.

De Oura ring is ook een populaire als je niets rond je polsen wil dragen. Net zoals de whoop is deze wel prijzig, want meteen het grootste nadeel is. Ze werken ook beiden met een abonnement, waardoor je ze niet meer kunt gebruiken wanneer je niet maandelijks wil betalen...
In dat opzicht is een smartwatch uiteraard veel beter.
 
Smartwatch. Mijn meest accurate was die van Xiaomi.

En kost nog eens geen fluit ook. 😁
Ik veronderstel dan ook nog een app op de gsm? Amai de stresswaardes stijgen al omdat ik bang ben dat ik er al niet aan uit kan
 
Ik vertrouw mijn Fitbit voor geen haar als het op slaapregistratie aankomt.

Als ik gewoon lange tijd ontspannen in de zetel zit, denk hij vaak al dat ik in slaap gevallen ben.
 
Zoals gezegd: Garmin Forerunner 255 hier.
Inderdaad via Garmin app op de gsm.

Het werkt van zichzelf, dus geen stress hebben dat het niet gaat lukken :D
 
thuiswerkdag: tussen 8u en 9u slaap
kantoorwerkdag: tussen 7u en 8u slaap
vrije dag: tussen 10u en 14u slaap

paar jaren zo een Fitbit ding gehad, die is soms nogal fout in het meten inderdaad.
Gemiddeld cinema bezoek was toen een uurtje slaap :unsure:
Thuis ook, wanneer ik lig muziek te luisteren, registreerde het dat als slaap.

gerelateerde vraag: wat gebruiken jullie als wekker?
- GSM: jarenlang gebruikt, maar die bezorgde mij stress door het licht en de notificaties, dus gestopt met GSM mee in de slaapkamer te nemen.
- Smartwatch: trilfunctie wekker en meten slaap, ging goed, maar ook hier geen fan van de manier van wekken.
- Klassieke radiowekker: te luid, gezoem van de stroom en vooral te licht

Wat zijn betere opties?
zo een wekker die licht geeft misschien? zolang die voor de rest geen licht geeft?
Een buttplug wekker?
Een wekker die de geur van koffie en pancakes spreidt? (geen bacon daar wordt ik misselijk van)
 
@CerumenCrevice hier gaat de wekker standaard in nachtstand vanaf 20u, dus dan komen er geen meldingen etc meer door en het scherm gaat in zwartwitmodus. Enkel geselecteerde contacten kunnen bellen, al de rest staat op stil. Dit is zelfs niet nodig wanneer je hem op vliegtuigstand zet. 😉
(Gezien mijn natuurlijk uur van ontwaken geen wekker nodig. 😬)
 
gsm niet als wekker is hier vooral om die uit de slaapkamer te houden en omdat ik niet tegen het geluid van GSMs kan. staat altijd in trilstand. strikte scheiding van de slaapkamer en de rest van de kamers.

Bureau/muziekkamer hetzelfde, daar eet ik niet, daar moet de gsm ook niet zijn etc, daar moet ik enkel werken en muziek luisteren.

ik hou van single purpose machines, zoals aparte wekkerapparaten, speakers, schermen. op die manier kan ik gemakkelijk de taak te doen, aan de kamer en/of machine koppelen.

GSM is ook enkel communicatie en muziek voor mij. Ben zelfs nog aan het twijfelen om naar een aparte draagbare muziekspeler over te schakelen.

Soit, ik zoek dus een aparte wekkermachine .
 
Volgens mijn fitbit gemiddeld deze week 5u21 (nog geen weekenddagen meegeteld), vorige weken: 5u50 (was op weekend), 5u31, 5u58, 6u06, ...

Ik heb nog nooit veel slaap nodig gehad.
 
1686217002270.png


Hartslag een pak hoger door een paar drankjes gisteren :oi22: .
Desondanks wel keigoed geslapen.
 
Even algemeen, ik weet dat meten ook weten is, maar tenzij je nu echt niet weet waardoor je vermoeid bent, is dat tracken van je slaap niet wat overkill? Allez, ik vermoed dat er al een fout op zou zitten, en ik zou me misschien ook iets te hard druk maken over allerhande cijfers, terwijl het eindresultaat meestal is dat ik me uitgeslapen voel als ik ok slaap en niet uitgeslapen als ik niet ok slaap :)
 
Even algemeen, ik weet dat meten ook weten is, maar tenzij je nu echt niet weet waardoor je vermoeid bent, is dat tracken van je slaap niet wat overkill? Allez, ik vermoed dat er al een fout op zou zitten, en ik zou me misschien ook iets te hard druk maken over allerhande cijfers, terwijl het eindresultaat meestal is dat ik me uitgeslapen voel als ik ok slaap en niet uitgeslapen als ik niet ok slaap :)
dat gaat gewoon automatisch hoor, je moet daar niks voor doen.
 
Terug
Bovenaan