Hoeveel uren heb jij geslapen?

AL 2 dagen enorm slecht geslapen.
Rond 2u de dochter bij ons komen liggen, hierdoor vanaf dan niks diepe slaap meer gehad en zelfs een groot stuk wakkeer omdat ze naar het toilet moest 🙈
1687376930544.png
 
Hier ook niet de beste nacht! Zoontje heel onrustig aan het slapen tot 1u30 waardoor ik ook bijna geen oog dicht heb gedaan tot dan.
 
Na twee nachten wakker te liggen en hoop en al 5-6u te slapen, denk ik deze nacht toch 7-7u30 gehaald te hebben, een wereld van verschil. Al merk ik altijd pas na een nacht beter slapen hoe moe en sloom ik ben, lijkt alsof de vorige dagen ik "scherper" was.
 
Na twee nachten wakker te liggen en hoop en al 5-6u te slapen, denk ik deze nacht toch 7-7u30 gehaald te hebben, een wereld van verschil. Al merk ik altijd pas na een nacht beter slapen hoe moe en sloom ik ben, lijkt alsof de vorige dagen ik "scherper" was.
Ik heb dat ook! Ik denk dat dat ook te maken heeft met een soort overlevings/adrenalinemodus waar je inzit wanneer je écht een slaaptekort hebt. Ik krijg dan inderdaad mijn 'klop' pas na een paar dagen en/of na een nacht of nachten goede slaap.
 
Na twee nachten wakker te liggen en hoop en al 5-6u te slapen, denk ik deze nacht toch 7-7u30 gehaald te hebben, een wereld van verschil. Al merk ik altijd pas na een nacht beter slapen hoe moe en sloom ik ben, lijkt alsof de vorige dagen ik "scherper" was.
Ik vind het altijd "interessant" om zien wat amper 2 slechte nachten al met mijn lichaam doet.
Ik had nu na die 2 slechte nachten bijna identiek dezelfde loop gedaan als een week geleden. Nu lag mijn hartslag veel hoger dan een week geleden.
 
Met Diablo IV op het avondprogramma ga ik meestal rond 1u slapen en gaat de wekker rond 6u. De vermoeidheid slaat vooral toe in de namiddag als het buiten 30 graden is.
 
Ik vind het altijd "interessant" om zien wat amper 2 slechte nachten al met mijn lichaam doet.
Ik had nu na die 2 slechte nachten bijna identiek dezelfde loop gedaan als een week geleden. Nu lag mijn hartslag veel hoger dan een week geleden.
Ik heb (deze keer door mijn fout) weer een korte nacht gehad. Ik dacht deze avond aan krachttraining te doen, maar eerst zien hoe ik me dan voel. Wat ik uit het verleden weet is dat qua krachttraining dit soms onverwacht goed gaat na een korte nacht, maar evengoed gepaard gaat met meer zweten. Ik vermoed een beetje gelijk aan wat jij ziet met die hogere hartslag/slechtere recuperatie.
 
Laatst bewerkt:
Met Diablo IV op het avondprogramma ga ik meestal rond 1u slapen en gaat de wekker rond 6u. De vermoeidheid slaat vooral toe in de namiddag als het buiten 30 graden is.
Die 01:44 deze nacht was ook te wijten aan Diablo IV. Ik was aan ACT VI bezig, Lilith is kapot! :D
 
wpOq9Y3.png


Ben precies wel nogal een gewoontedier als ik dat zo zie :unsure:
Ik draag mijn smartwatch niet elke dag trouwens, vandaar dat er wat dagen missen. Over het algemeen ben ik wel redelijk uitgeslapen, 'smorgens een uurtje langer zou wel mooi zijn maar dochter denk daar anders over.
 
wpOq9Y3.png


Ben precies wel nogal een gewoontedier als ik dat zo zie :unsure:
Ik draag mijn smartwatch niet elke dag trouwens, vandaar dat er wat dagen missen. Over het algemeen ben ik wel redelijk uitgeslapen, 'smorgens een uurtje langer zou wel mooi zijn maar dochter denk daar anders over.
Via welke app is dat?
 
Ik sukkel enorm met mijn slaaphouding. Ben altijd een buikslaper geweest en had mij laatste keer laten overtuigen voor een zeer zachte matras, gevolg is dat ik mezelf nu geen houding meer kan geven. Al doen die plakkerige nachten er ook geen goed aan.
 
Ik sukkel enorm met mijn slaaphouding. Ben altijd een buikslaper geweest en had mij laatste keer laten overtuigen voor een zeer zachte matras, gevolg is dat ik mezelf nu geen houding meer kan geven. Al doen die plakkerige nachten er ook geen goed aan.
Ik zou sowieso nooit een zachte matras willen eerlijk gezegd, tenzij je heel weinig weegt. Toen ik voor het werk 3 maand in Duitsland verbleef had ik daar ook zo'n veel te zachte matras, en ik stond elke dag op alsof 70 jaar oud was. Ik slaap meestal op mijn zij, en zelfs dan moet ik een vrij harde matras hebben. Het is makkelijk gezegd, maar slaap is belangrijk, dus ik zou een andere matras gaan halen.

Maar natuurlijk, als je wakkerligt door o.a. het weer begin je op al die zaken te letten.
 
Ik zou sowieso nooit een zachte matras willen eerlijk gezegd, tenzij je heel weinig weegt. Toen ik voor het werk 3 maand in Duitsland verbleef had ik daar ook zo'n veel te zachte matras, en ik stond elke dag op alsof 70 jaar oud was. Ik slaap meestal op mijn zij, en zelfs dan moet ik een vrij harde matras hebben. Het is makkelijk gezegd, maar slaap is belangrijk, dus ik zou een andere matras gaan halen.

Maar natuurlijk, als je wakkerligt door o.a. het weer begin je op al die zaken te letten.
Die kerel bij Sleeplife had mij overtuigd... Nochtans geen goedkope matras.
 
ben normaal een heel goede slaper, maar vanacht amper iets.

combinatie door de scam & de warmte (wou mijn airco niet aan leggen, want door het gezoem ervan werkte het nog meer op mijn systeem.

Dan maar beneden bij de kat weest gaan slapen, het gespin van haar brengde me toch wat in een ietwat comateuse slaap voor 2 uur.

Begin het nu wel wat te voelen. Vanavond vroeg in bed.
 
Terug
Bovenaan