Hoeveel uren heb jij geslapen?

Goh, je hoeft er helemaal niks voor te doen, dus ik zie niet in wat dan exact de overkill is natuurlijk.
Ik vind het net een leuke statistiek.
 
dat gaat gewoon automatisch hoor, je moet daar niks voor doen.
Ja natuurlijk, dat bedoel ik ook niet.
Goh, je hoeft er helemaal niks voor te doen, dus ik zie niet in wat dan exact de overkill is natuurlijk.
Ik vind het net een leuke statistiek.
Goh, ik heb vroeger als tiener en twintiger bij momenten slecht geslapen, en dat kwam dan heel vaak neer op me overdreven druk maken daarover. Genre beginnen berekenen hoe lang ik nu al wakker lang en hoeveel uur ik nog kon slapen, hoe moe ik wel niet zou zijn de volgende dag, en al de zaken die ik moest doen die dan slechter zouden gaan, enz.

Had ik toen dagelijks die cijfers bekeken had me dat volgens mij enkel maar nerveuzer gemaakt.
 
Ja natuurlijk, dat bedoel ik ook niet.

Goh, ik heb vroeger als tiener en twintiger bij momenten slecht geslapen, en dat kwam dan heel vaak neer op me overdreven druk maken daarover. Genre beginnen berekenen hoe lang ik nu al wakker lang en hoeveel uur ik nog kon slapen, hoe moe ik wel niet zou zijn de volgende dag, en al de zaken die ik moest doen die dan slechter zouden gaan, enz.

Had ik toen dagelijks die cijfers bekeken had me dat volgens mij enkel maar nerveuzer gemaakt.
Nee, maar dat snap ik. Als u dat nerveuzer maakt, dan bekijk je het best niet teveel.

Maar ikzelf word dat niet nerveus van, en op zich ben ik er niet overdreven mee bezig. Ik bekijk het gewoon als ik opsta of tijdens de middag. Vnl. om te zien of mijn gevoel dat ik heb (overdreven moe of net fit) overeenkomt met het aantal uren slaap.

Daarnaast vind ik het wel interessant wat een stevige training voor impact heeft op mijn slaap.
 
Alsof ik het er voor heb gedaan! Tegenwoordig val ik echt als een blok in slaap sinds ik mijn trainingsintensiteit heb opgedreven.

1686218500224.png
 
De beamer laten opstaan in de kamer (in slaap gevallen) en dan pas rond 2u wakker geschoten van het lawaai ervan.
1686295114227.png
 
Horloge Amazfit geleend van collega. Nog maar 2 dagen bezig maar zoals ik dacht
4,5u effectief geslapen
1u diepe slaap.

Is helaas al 1 maand bezig waarvan lichamelijk ik op aan het geraken ben.
 
Even algemeen, ik weet dat meten ook weten is, maar tenzij je nu echt niet weet waardoor je vermoeid bent, is dat tracken van je slaap niet wat overkill? Allez, ik vermoed dat er al een fout op zou zitten, en ik zou me misschien ook iets te hard druk maken over allerhande cijfers, terwijl het eindresultaat meestal is dat ik me uitgeslapen voel als ik ok slaap en niet uitgeslapen als ik niet ok slaap :)

Absoluut. Bias dreigt wel een beetje zo, data toont dat je "slecht" hebt geslapen en dan maar in je hoofd steken dat je slecht hebt geslapen! Dat terwijl je je misschien gewoon fit voelt
 
Van donderdag op vrijdag geslapen van ongeveer 23u30 tot 4u30, moest op voor het werk. Gisterennamiddag na het eten toch een serieuze dip gehad, viel ver in slaap op mijne stoel.
Gisterenavond voelde ik mij dan net weer kiplekker. Rond 1u gaan slapen en dan tot net geen 10u in bed gelegen. Dus van 5u op een nacht naar 9u deze nacht. Mooi gemiddelde van 7u dus :p
 
Met dat warme weer krijg ik toch ook snel een klop in de namiddag. Als het wat frisser is krijg je dat minder.
 
Vrijdag: 7u31, Zaterdag: 7u23, Zondag: 7u56, Vanochtend: 9u57
Heel het weekend "weinig" geslapen voor mijn doen. Gisteren vroeg gaan slapen en net geen 10 uurtje gehaald, het was precies nodig. En dat dan nog voor een werkdag haha.
 
Valt geen lijn op te trekken, kan op een vrije dag makkelijk slapen van pakweg 3-4u snachts tot 14-15u namiddag.

Likewise kan dat ook dagen aan een stuk 4 uurkes zijn , of na iets wat een trigger is kan dat ook 3 dagen helemaal 0 uur zijn.

Ik mis mijn jongere tienerjaren waar het , behalve in het weekend, altijd netjes van pakweg 23u tot 7u was.
 
Ik ga zo blij zijn als ik van die shiften verlost ben... Ik merk wel dat ik sinds ik vooruitzicht heb, ik meer en meer last heb van mijn nachtshiften.


26u wakker geweest, gevolgd door 4:30 slaap.

Maandagochtend om 7u opgestaan om kindjes klaar te maken en naar school te voeren, dan s'avonds eerste nachtshift. Dinsdagochtend wakker gebleven om kindjes nog naar school te doen. Om 9u in m'n bed gekropen. Tegen 14u opgestaan om naar de jongste hun school te gaan want we hadden een ijswagen geregeld voor ons dochter haar klastraktatie voor haar verjaardag.


Nu ga ik terug 19u wakker zijn en ik denk straks toch aan 6u slaap te geraken. Dit zo voor de rest van de week. Enkel zat en zon zal ik aan 9u slaap geraken. En maandag, na m'n 7e en laatste nacht ga ik wss wakker blijven. Onze hond moet om 9u naar de dierenarts om zijn mannelijkheid te saboteren. Tegen dat ik thuis ga zijn is het de moeite niet meer om nog te slapen want anders geraak ik s'avonds niet in slaap.
 
Om een of andere reden mijn horloge deze nacht uitgedaan en dus maar "2u38" geslapen volgens het horloge.
 
Met dat warme weer krijg ik toch ook snel een klop in de namiddag. Als het wat frisser is krijg je dat minder.
Heb er de laatste dagen op het werk ook al last van gehad, ik heb verschillende keren zitten knikken gisteren. Ik ga wat vroeger gaan slapen toch nu. Als ik geen 7u haal per nacht dan krijg ik nogal dikwijls mijn klop in de namiddag.
 
Terug
Bovenaan