Hoeveel uren heb jij geslapen?

Deze nacht "maar" 5u, twee maal (om 1u en 5u) telefoon gekregen van het werk, voor 1 moeten opstaan en als ik daarna terug in mijn bed kruip duurt het altijd even tot ik terug in slaap kan vallen.
 
In combinatie met geregeld sporten merk ik wel dat ik aardig wat slaap nodig heb. Idealiter geraak ik elke nacht aan 8u effectieve slaap. Onder de 7u is gewoon te weinig voor mij.

Screenshot-20230626-091047.jpg
 
Vreselijk slecht, alhoewel m'n horloge 't anders laat lijken.
Ik ben die warmte zo kotsmoe om in te slapen alsook kan ik niet zonder deken slapen :angry:
 
Zou eigenlijk ook eens wat meer moeten letten op m'n 'slaaphygiëne'.

Ik geraak al heel lang niet meer aan 8 uur effectief slapen. Ik ga eigenlijk elke dag laat slapen (vrijwel nooit vroeger dan 1 uur/half 2, zelfs als ik gewoon heel de avond thuis ben), en vaak word ik al automatisch wakker tussen 8 en 9 uur.
 
Vrijdagnacht kwam ik aan 1u18 REM. De rest van de week rond de 45' en woensdagnacht zelfs maar 28'.
Daarom misschien dat ik zelden droom, of althans dromen onthoud 😛
 
Afgelopen twee nachten telkens hooguit tussen 5,5 en 6u geslapen denk ik.
Telkens te laat gaan slapen en toevallig ook twee kantoordagen dus beetje vroeger moeten opstaan.

Morgen dagje verlof dus binnen een uurke in bed en uitslapen :)
 
Doordeweeks rond de 6u-6u30 merk ik. Positief is wel dat ik inderdaad beter slaap nu ik een weekend niet heb gedronken.
In het weekend 9u23 min en 9u30.
 
Hier gisteren naar de huisarts om mijn medicatie te bespreken aangezien 1 ervan een invloed heeft op mijn slaap. Die werd 3 maand geleden gehalveerd al om me te helpen doorslapen.
Ze wil van mijn vaste medicatie afblijven omdat alles mooi in balans is momenteel, dus besloten terug Nestrolan/trazodone (antidepressivum die vaak gegeven wordt voor slaapproblemen, geen verslavende werking zoals bij "echte" slaapmedicatie) op te starten (wisselende ervaringen mee gehad in het verleden) dus gisteren 1/4de van een tablet genomen en gelijk 8u30 geslapen vannacht! 💪🏻
Voordeel van de trazodone is dat je er ook vlot mee kan starten en stoppen omdat het niet verslavend werkt.
 
Voordeel van de trazodone is dat je er ook vlot mee kan starten en stoppen omdat het niet verslavend werkt.
Bij mij lukt dat dus niet hé. 'k Ben eens gestopt, heb drie nachten niet geslapen. En ook niet dat ik het verwacht had of zo (want ik had hetzelfde gehoord). Ik viel telkens een beetje in slaap om dan wakker te schieten met een opgejaagd gevoel. Na drie dagen ben ik naar de apotheker van wacht moeten gaan omdat ik er helemaal door zat na niks slaap. Ik vergeet het heel zelden te nemen, maar ik voel het direct omdat ik dan 't zelfde gevoel heb (dus 't zit niet in mijn hoofd, want ik weet natuurlijk niet dat ik het vergeten ben dan :p).

Blijkbaar als je van dr. Google doet is er een bepaalde groep mensen bij wie het zeer moeilijk lukt om ermee te stoppen, die bouwen af tot ze zelfs stukjes eraf 'schrapen' om toch een beetje te minderen maar héél geleidelijk te doen.
 
Hier gisteren naar de huisarts om mijn medicatie te bespreken aangezien 1 ervan een invloed heeft op mijn slaap. Die werd 3 maand geleden gehalveerd al om me te helpen doorslapen.
Ze wil van mijn vaste medicatie afblijven omdat alles mooi in balans is momenteel, dus besloten terug Nestrolan/trazodone (antidepressivum die vaak gegeven wordt voor slaapproblemen, geen verslavende werking zoals bij "echte" slaapmedicatie) op te starten (wisselende ervaringen mee gehad in het verleden) dus gisteren 1/4de van een tablet genomen en gelijk 8u30 geslapen vannacht! 💪🏻
Voordeel van de trazodone is dat je er ook vlot mee kan starten en stoppen omdat het niet verslavend werkt.
Ik neem ook al meer dan een jaar Trazodone (1/4 van een pil) om in te slapen.

Als ik het wat te laat inneem kan ik soms heel groggy opstaan en kan het even duren vooraleer ik terug bij ben.
Maar voor mij werkt het relatief goed.
 
Ik neem ook al meer dan een jaar Trazodone (1/4 van een pil) om in te slapen.

Als ik het wat te laat inneem kan ik soms heel groggy opstaan en kan het even duren vooraleer ik terug bij ben.
Maar voor mij werkt het relatief goed.
Ik ben een half uur nadat ik 1/4de nam in de zetel in slaap gevallen dus ik moet het net later innemen! 🤭
 
Ik heb dat een maand genomen, een volledige per nacht en ik merkte eigenlijk geen effect :unsure:
Altijd een specialleke he gij! 😝

Niet elke medicatie werkt natuurlijk altijd/bij elke persoon.
Heb op een bepaald moment ook Remergon voorgeschreven gekregen omdat de Nestrolan niets meer deed. Dat was innemen en gelijk KO voor 9 tot 11u. De 2de periode dat ik het wou nemen was het gelijk full zombie modus.

Trazodone is nu ook de 3de periode dat ik het neem, de vorige periode sliep ik wel, maar kreeg ik er zware migraine van. 🙈
 
Life hack, werkt echt (bij mij): terwijl je in bed ligt, jezelf al slapend inbeelden. Meteen in de pit. Living the dream.
Ook wanneer er in series of films in bed wordt gedoken (om te slapen), lig ik niet lang daarna ook in bed.
 
Terug
Bovenaan