Hoeveel uren heb jij geslapen?


Sleeping in on the weekends Trusted SourceNational Library of Medicine, Biotech InformationThe National Center for Biotechnology Information advances science and health by providing access to biomedical and genomic information.View Sourceto catch up on sleep is another common approach. Unfortunately, it is unclear if sleeping in actually compensates for sleep debt or if it simply helps the body to return to its normal sleep patterns. One study found that sleeping in on weekends does not reverse the metabolic dysregulation Trusted SourceNational Library of Medicine, Biotech InformationThe National Center for Biotechnology Information advances science and health by providing access to biomedical and genomic information.View Sourceand potential weight gain associated with regular sleep loss.
So I am not fat, I am sleepy!
 
Ik merk wel als ik één of twee nachten na elkaar heel slecht slaap (5 uur slaap per nacht of minder), dat ik dan één nacht eens heel goed doorslaap en dat doet wel deugd. Daarna slaap ik gewoon terug normaal.
 
Maar zo eens gewoon slapen zonder alarm, kan dat deugd doen als in haal je dan effectief iets van slaap in / ben je dan eens echt fris? Ik zou het wel eens willen proberen maar je voelt je zo een lege doos.
Zal persoonlijk zijn, denk ik?
Ik slaap nooit met alarm sinds ik niet meer iets na 6 een trein moet halen. Of ik nu 5u of 8u30 geslapen heb, ik blijf me even brak voelen.
 
Iemand ervaring met snurken? Als in het voorkomen van…

Een dikke tweetal weken geleden een keel-of amandelontsteking gehad en heb blijkbaar hele nachten zitten snurken. Tot grote ergernis van mijn vrouw natuurlijk.
Ben ondertussen van de keelpijn vanaf, maar deze nacht was het weer van dat.

Ik heb wel een chronisch verstopte neus, dus ik vermoed dat het dan daar van komt?
 
Iemand ervaring met snurken? Als in het voorkomen van…

Een dikke tweetal weken geleden een keel-of amandelontsteking gehad en heb blijkbaar hele nachten zitten snurken. Tot grote ergernis van mijn vrouw natuurlijk.
Ben ondertussen van de keelpijn vanaf, maar deze nacht was het weer van dat.

Ik heb wel een chronisch verstopte neus, dus ik vermoed dat het dan daar van komt?
Je koopt een tweede bed, richt een andere kamer in en slaapt apart. De andere kamer of keukentafel gebruiken jullie nog uitsluitend voor horizontale of verticale nevenactiviteiten die met een relatie te maken hebben. :unsure:
 
Nog steeds verschrikkelijk door onze dochter. intense Taekwondotraining gehad en in plaats van een goede nachtrust werd onze dochter om 00:53 wakker en moest ik er bij gaan om vervolgens naast haar in slaap te vallen. Dan weer wakker door haar geschreeuw rond 4u. Uiteindelijk in slaap gevallen maar aan en af wakker geworden door haar verder geschreeuw tot 6 u 30. Dan wou ze bij mama. Gelukkig heeft ze dan nog tot 8 u 15 geslapen.

Oh en dit is ongeveer ons standaard patroon sinds 6 maand.
 
Na 3 weken minder en slecht slapen + een moeilijke dag gisteren heb ik vannacht 12 uur en 10 minuten geslapen :crazy: Had ik geen alarm gezet ik sliep nog langer :unsure:
 
Dat viel hier wel mee deze week.


Screenshot_20230910_182412_Samsung Health.jpg
 
Ondertussen een afspraak vastgelegd voor een slaaponderzoek. 4 maand wachten. 🫠
Zoals verwacht natuurlijk.
 
Gisteren tijdig om 21u gaan slapen. Vanochtend om 5:20 er uit.

Ik voel me echt gewoon op. Als ik nu binnen de 10 meter van mijn bed zou komen val ik meteen terug in slaap. En dit soort situaties zijn de laatste maanden/het jaar al meer voorkomend.

Misschien toch ook maar eens een slaaponderzoek doen. Moet dit altijd via de huisarts of heeft iemand ook al rechtstreeks met het ziekenhuis contact gelegd?
 
Gisteren tijdig om 21u gaan slapen. Vanochtend om 5:20 er uit.

Ik voel me echt gewoon op. Als ik nu binnen de 10 meter van mijn bed zou komen val ik meteen terug in slaap. En dit soort situaties zijn de laatste maanden/het jaar al meer voorkomend.

Misschien toch ook maar eens een slaaponderzoek doen. Moet dit altijd via de huisarts of heeft iemand ook al rechtstreeks met het ziekenhuis contact gelegd?
Bel naar het ziekenhuis en vraag het. 😉
Bij 2 verschillende ziekenhuizen werd nooit gevraagd naar een verwijsbrief bij mij. Gewoon onderzoek vastgelegd en maandje later bij de pneumoloog voor bespreken van het resultaat.
 
Gisteren tijdig om 21u gaan slapen. Vanochtend om 5:20 er uit.

Ik voel me echt gewoon op. Als ik nu binnen de 10 meter van mijn bed zou komen val ik meteen terug in slaap. En dit soort situaties zijn de laatste maanden/het jaar al meer voorkomend.

Misschien toch ook maar eens een slaaponderzoek doen. Moet dit altijd via de huisarts of heeft iemand ook al rechtstreeks met het ziekenhuis contact gelegd?
Als je om 21u gaat slapen, slaap je dan effectief snel of lig je nog lang wakker? Want dat is wel heel vroeg, dus ik denk dat bij velen de switch tussen weekend en werkweek dan wel een probleem zou zijn (tenzij je altijd om 5-6u opstaat).
 
Als je om 21u gaat slapen, slaap je dan effectief snel of lig je nog lang wakker? Want dat is wel heel vroeg, dus ik denk dat bij velen de switch tussen weekend en werkweek dan wel een probleem zou zijn (tenzij je altijd om 5-6u opstaat).
Ik gok dat ik tegen 21:20 toch wel weg was.

Het is inderdaad vrij vroeg, maar ik was ook gewoon echt moe. Gewoonlijke sta ik om 5:30 op doorheen de werkweek. Weekenden zal het meestal wel een pak later zijn. Ik probeer mijn alarm wel vroeg te zetten maar ik val schijnbaar gewoon terug in slaap voor ik fatsoenlijk mentaal wakker ben (en dit zowel met een alarm op mijn gsm die ergens anders in de kamer ligt als een alarm op google home).
 
Ik gok dat ik tegen 21:20 toch wel weg was.

Het is inderdaad vrij vroeg, maar ik was ook gewoon echt moe. Gewoonlijke sta ik om 5:30 op doorheen de werkweek. Weekenden zal het meestal wel een pak later zijn. Ik probeer mijn alarm wel vroeg te zetten maar ik val schijnbaar gewoon terug in slaap voor ik fatsoenlijk mentaal wakker ben (en dit zowel met een alarm op mijn gsm die ergens anders in de kamer ligt als een alarm op google home).
Als je stelselmatig genoeg of bijna genoeg (allezja, moeilijk te weten wat genoeg is maar stel 8u) slaapt en toch doodop bent is dat wel een reden om eens op onderzoek te gaan denk ik.
 
De laatste tijd altijd ver voor mijn wekker wakker, snachts ook aantal keer licht wakker worden.
Ik merk dat ik meer slaap nodig heb en meer kan recupereren en toch kort na 7u slaap word ik wakker.
Nu sinds een drie/viertal weken toch wat intensiever aan het sporten, lopen/fietsen en krachttraining.
In combinatie met creatine en whey gebruik, kan normaal niet zorgen voor slapeloosheid.
Ook al drietal weken zo goed als geen alcohol gedronken en niet meer gerookt. (Niet dat ik een dagelijkse drinken/roker was, enkel in weekend)
Dus vind het eigenlijk wel vreemd door het vele sporten dat ik meer zou moeten recupereren en toch slechter slaap dan gewoonlijk.
Ook van alcohol hoor je altijd dat je nachtrust zoveel beter is als je niets drinkt.
Ik haal met moeite 45minuten diepe slaap.
 
Ik slaap elke dag 9 uur van 3 uur tot 12uur 's middags. Ik word meestal wakker 5 minuten voor mijn wekker afgaat om 11U55. Als ik stress heb ben ik meestal een uur vroeger wakker. Ik slaap meestal heel diep en word niet wakker 's nachts, tenzij ik te veel alcohol gedronken heb wat niet vaak voorvalt.
 
Terug
Bovenaan