Hoeveel keer per jaar neem je het vliegtuig ?

Hoeveel keer neem je het vliegtuig

  • Nooit

    Stemmen: 16 11,9%
  • 1 keer om de 3 jaar

    Stemmen: 27 20,0%
  • 1 keer per jaar

    Stemmen: 27 20,0%
  • 2-3 keer per jaar

    Stemmen: 34 25,2%
  • 3-5 keer per jaar

    Stemmen: 15 11,1%
  • 5-10 keer per jaar

    Stemmen: 9 6,7%
  • +10 keer per jaar

    Stemmen: 7 5,2%

  • Totaal aantal stemmers
    135

Obi Wan Kenobi

Well-known member
Gewoon uit interesse, hoeveel keer per jaar neem je het vliegtuig ?
  • heen en terug zie ik als 1 vliegtuigtrip (tussenstops tellen niet).

    Ik denk dat mensen meer vliegen dan dat ik eigenlijk denk?
    of ben ik hier mis in ?

    vroeger was het bij mij gemiddeld 1x per jaar voor een vakantie.
    Maar nu met de komst van kindjes is het toch al geleden van 2019 dat ik op een vliegtuig heb gezeten.
    maar normaal komt dat wel terug.
 
Laatste keer dat ik op een vliegtuig heb gezeten was ergens in 2003.

Heeft er ook grotendeels mee te maken dat ik vliegangst heb. Allé, ik heb geen angst van het vliegen op zich of in de lucht te hangen. Mijn angst is dat het vliegtuig te vroeg stopt met vliegen. :unsure:
 
Helaas is het voor mij al ook van 2019 geleden, voordien minstens jaarlijks. Ik mis het wel. Sommige mensen haten het, maar dat rondzwerven aan de gate, het boarden, opstijgen, de procedures vind ik allemaal wel iets hebben.
 
Als heen en terug als 1 telt tussen de vijf en de tien. Had ik het geld/tijd zat ik nog aan veel meer.
 
Ik heb 2-3 keer per jaar aangeduid.

Vorig jaar 2 keer naar de VS en een keer naar Zwitserland (via Milaan dan) voor het werk.
Dit jaar paar dagen Rome met de vlieger, in Berlijn de wagen gaan halen (dus opgevlogen, auto dezelfde dag terug) en dan over een maand waarschijnlijk nog eens naar Zwitserland voor het werk.

Het is de laatste jaren wel omhoog gegaan, periode 2019-2021 was in totaal 1 of 2 keer denk ik?
 
Moeilijk... wat bezie je als tussenstop? transit of echt alle vluchten tussen het vertrek thuis en de aankomst?
In april immers volgende parcours gedaan: Brussel - Islamabad, Islamabad - Kabul, Mazer-I-Sharif-Kabul, Kabul - Dubai, Abu Dhabi - Doha , Doha - Brussel. Telkens met minstens 1 overnachting tussen. 6 trips, maar volgens de telling maar 2.
 
Als heen en terug beschouwd wordt als "1 keer", dan op een jaar toch wel een keer of 4 of 5. Er gebeuren toch wel minstens 4 citytripjes per jaar (meestal met het vliegtuig / Ryanair), tenzij het Nederland/West-Duitsland of Noord-Frankrijk is), en dan nog zeker 1 grote reis (meestal buiten Europa).

De trein is ook wel fijn voor relatief korte afstanden (bv. naar Parijs of Amsterdam), maar heb ook eens een keer naar Berlijn gespoord en dat nooit meer. Dan mag de planeet nog 20 graden opwarmen, er blijft voor grote(re) afstanden niets beter dan het vliegtuig.
 
Vroeger was dat meer, maar met de dochter nu niet. Als ze wat ouder is misschien weer. Ik heb daar ook niet meteen een intense drang naar.
 
bij mij zit daar geen regelmaat in. Ben een paar x naar USA geweest, 1 x naar Canada, 1x Polen en 1x Marokkko. En dat over een periode van 30 jaar. Eerst Marokko, dan een jaar of tien niks, dan USA en Polen telkens met een jaartje tussen, denk ik. En Canada is dan van vorig jaar geleden.
Allemaal voor vakantie. Geen idee wat de toekomst brengt, waarschijnlijk nog wel een aantal keer, vermoed ik, maar zal dan ook voor vakantie zijn.
Dus ik kan er geen vast aantal op plakken.
 
Maximaal 2 keer per jaar; ene citytrip en een "lange vakantie".
Ik vlieg nog niet zo heel lang gezien ik met m'n ouders nooit op vakantie ging met de vlieger.
Zeker de eerste 4 keer toch met vliegangst gezeten dat de boel neerstort, maar dat is nu wel oké ( tot een dag op voorhand :Sunsure:).
Meeste stress heb ik toch met de hele santeboetiek in de luchthaven, ook al weet ik dat ik geen kalasjnikov of heroïne meesmokkel.
 
Vroeger voor het werk gemiddeld 20 - 40 keer per jaar. Tegenwoordig 1 keer per jaar (ander bedrijf, andere job)

Privé 1-2 keer per jaar, de laatste paar jaar niet.
 
In april immers volgende parcours gedaan: Brussel - Islamabad, Islamabad - Kabul, Mazer-I-Sharif-Kabul, Kabul - Dubai, Abu Dhabi - Doha , Doha - Brussel. Telkens met minstens 1 overnachting tussen. 6 trips, maar volgens de telling maar 2.

Beetje speciaal geval dus , wist wel dat er ergens zo iemand ging tussenzitten ;).

Ik bedoelde bvb.
Retourtje Brussel-australie met een tussenstop in dubai (zie ik als 1 vlucht)

Maar jij zit nog een andere regeling van een vliegtuigroadtrip ;)
 
Post-Covid en met.nog kleine kinderen:
Prive maximum 1/jaar: als we eens op reis gaan zonder de kinderen.
Professioneel 1-3/jaar.
 
Laatste keer was ergens 2009.
43 jaar en nog maar 4 keer gevlogen. Barcelona, gran canaria, en twee keer griekenland. Vliegangst en milieuoverwegingen houdt me tegen.
 
Laatst bewerkt:
Helaas is het voor mij al ook van 2019 geleden, voordien minstens jaarlijks. Ik mis het wel. Sommige mensen haten het, maar dat rondzwerven aan de gate, het boarden, opstijgen, de procedures vind ik allemaal wel iets hebben.
Ik snap wat je bedoelt, en zeker als je op reis gaat is dit allemaal wel tof en spannend.


Maar ik vraag me af, journalisten , die moeten dat toch echt wel anders ervaren? Als ik bepaalde journalisten zie op het VTM nieuws, vandaag zitten ze in China, morgen zitten ze in Afrika bij wijze van spreken.... Na een duur ben je dat toch grondig beu lijkt me. Bovendien zitten die met deadlines, en als ze zoveel vliegen, heb je ook meer kans op vertragingen....

Nee ik zou het echt niet leuk vinden zo vaak het vliegtuig moeten nemen, voor mijn werk. En dan nog es deadlines halen.
 
Maar ik vraag me af, journalisten , die moeten dat toch echt wel anders ervaren? Als ik bepaalde journalisten zie op het VTM nieuws, vandaag zitten ze in China, morgen zitten ze in Afrika bij wijze van spreken.... Na een duur ben je dat toch grondig beu lijkt me. Bovendien zitten die met deadlines, en als ze zoveel vliegen, heb je ook meer kans op vertragingen....

Veel van die journalisten die wonen ook effectief in het buitenland e.

Kijk maar naar een Bjorn Soenens of Romina Van Camp en zo zijn er nog wel wat.
 
Ik snap wat je bedoelt, en zeker als je op reis gaat is dit allemaal wel tof en spannend.


Maar ik vraag me af, journalisten , die moeten dat toch echt wel anders ervaren? Als ik bepaalde journalisten zie op het VTM nieuws, vandaag zitten ze in China, morgen zitten ze in Afrika bij wijze van spreken.... Na een duur ben je dat toch grondig beu lijkt me. Bovendien zitten die met deadlines, en als ze zoveel vliegen, heb je ook meer kans op vertragingen....

Nee ik zou het echt niet leuk vinden zo vaak het vliegtuig moeten nemen, voor mijn werk. En dan nog es deadlines halen.
Deadlines heb je op elk werk, of je nu in de file zit naar Brussel of met vertraging in de luchthaven. Er zijn mensen die niet graag de trein nemen, maar ik zou het wel heerlijk vinden om elke dag twee uur te treinen. Dat is muziek op, boek op de schoot en genieten. Vroeger nam ik wel eens de bus en vond ik in de file staan niet eens zo erg, als dat betekende dat ik een half uur extra kon lezen. :unsure:
 
Het varieert wat, afhankelijk van de vakanties, dit jaar best al wat van Belgie naar Vietnam, Vietnam-Indonesie, Indonesie binnenlandse vlucht en dan van Belgie naar Kroatie, in november voor het werk Cyprus. Ik wou dat ik voor mijn job meer zou moeten vliegen, hou er wel van, kan ook altijd geconcentreerd werken/lezen op een vliegtuig.
 
Niet elk jaar.

2022: Kreta (Heraklion)
2019: Barcelona
2016: Rome
2014: Schotland (Edingburgh)

En daarvoor... Geen idee :unsure:
 
Terug
Bovenaan