Highlander thread

Koonut

Well-known member
Crowdfunder FE
Post hier uw "Highlander" nummer(s), albums, live versies, etc. Allersoorten "one offs" so to speak.
THERE CAN ONLY BE ONE
Een lied, album, renditie en zodus de enige versie/volume/album etc, dat je van een bepaalde band, artiest, ai, kan apprecieëren.

Ik sta altijd wel te poppelen om een deep dive te doen in de discography van een nieuwe artiest die ik ontdek. En meestal valt er wel genoeg te smullen.

Maar soms, stopt het bij het één enkel nummer. En dan vraag ik mij af, terwijl ik mijn nauwelijks waarneembaar sikje streel, waarom. Waarom stopt de appreciatie daar bij dat enige nummer.

Geef gerust maar wat toelichting waarom je denkt dat ene nummer wel te smaken. Of post gewoon zonder iets te zeggen. Allemaal goed.

Deze is voor Kid en Jules
Humor en meligheid is hier altijd wel de weg naar mijn hart. Zonder de videoclip had ik deze vermoedelijk nooit leuk gevonden. Maar ik zal het nooit echt weten.

Laatst bewerkt:
Post hier uw "Highlander" nummer(s).
THERE CAN ONLY BE ONE
Een lied, en zodus het enige lied, dat je van een bepaalde band, artiest, kan apprecieëren.

Ik sta altijd wel te poppelen om een deep dive te doen in de discography van een nieuwe artiest die ik ontdek. En meestal valt er wel genoeg te smullen.

Maar soms, stopt het bij het één enkel nummer. En dan vraag ik mij af, terwijl ik mijn nauwelijks weerneembaar sikje streel, waarom. Waarom stopt de appreciatie daar bij dat enige nummer.

Geef gerust maar wat toelichting waarom je denkt dat ene nummer wel te smaken. Of post gewoon zonder iets te zeggen. Allemaal goed.

Humor en meligheid is hier altijd wel de weg naar mijn hart. Zonder de videoclip had ik deze vermoedelijk nooit leuk gevonden. Maar ik zal het nooit echt weten.
But... why? :unsure:

Post hier uw "Highlander" nummer(s).
THERE CAN ONLY BE ONE
Een lied, en zodus het enige lied, dat je van een bepaalde band, artiest, kan apprecieëren.

Maar soms, stopt het bij het één enkel nummer. En dan vraag ik mij af, terwijl ik mijn nauwelijks weerneembaar sikje streel, waarom. Waarom stopt de appreciatie daar bij dat enige nummer.

Merci man (al snap ik U2 nog wel ergens aan de andere kant don't get me started on Coldplay)

Dit is zowat het enige dat ik van de mannen echt kan apprecieren en dat ligt aan de link met Joey Ramone. Als de verhalen kloppen is de man op dit nummer ingeslapen na een slepende strijd tegen kanker. Als grote fan van de Ramones heeft het dan ook ergens wel een betekenis zeker als je de tekst erbij pakt.

En dan nu Coldplay. Ik heb voor mezelf een ongeschreven regel als het aankomt op Coldplay: als een hype Coldplay bereikt dan is ze op en moet ze ook gewoon gestopt worden. Toen Coldplay met Higher Power afkwam mochten ze gerust die hele 80's hype in de vuilbak kiepen. Paar weken geleden kwamen ze af met Pray en draaide StuBru dat iets regelmatiger dan goed is en vroeg ik mij af of de hip-hop revival ook niet stilaan mag gaan liggen.

Ik weet niet wat het is maar als ik die band hoor zie ik arenas vol mensen die de wereld ervaren als 1 grote vreugdevolle plek waar het gras groen is, de rivieren blauw en alles in harmonie is. Eenhoorns fladderen er door de lucht we huppelen allemaal hand in hand door weides en iedereen is vrolijk. Alles aan die muziek klinkt voor mij als 1 shiny happy people congres. Daarmee verwijs ik naar een nummer van REM dat gaat over het Tiananmen plein in China en de gruwelijke daad die er plaatsvond, Coldplay is dan weer de band die die dubbele laag niet ziet en ook gelooft dat dat nummer over shiny happy people gaat en ook alleen maar shiny happy people aantrekt. In The Matrix werd gezegd dat de eerste versies van de Matrix faalden omdat ze te perfect waren en de mensen die niet geloofden. Steek die eerste versies vol met Coldplay fans en ze werken perfect.

En dan heb je de veel te blije smoel van die Chris Martin een kerel die zelfs zonder botox eruit ziet alsof hij altijd lacht, al snap ik dat een coping mechanisme nodig is na jaren samen te leven met Gwyneth Paltrow. Alles aan die kerel straalt gewoon een plasticcerig fake gedoe uit, inclusief de muziek die veel te flets is, meliger is dan 50 afternoon romcoms bij elkaar en commerciëler is dan black friday. In Guantanamo worden gevangenen gedwongen om naar metal te luisteren dat is daar een marteltechniek. Mijn Guantanamo is een avond verplicht naar Coldplay luisteren.

Maar goed ik moest hier 1 nummer kiezen dat ik wel aankan zeker? Awel ik zal eens een verhaal vertellen. Een kleine 5 jaar geleden vertrok ik zoals jullie misschien weten voor 10 maand naar Madrid voor een Erasmus. En dat was een prachtige tijd ook al overlapte ze met Covid. Op een koude januari avond kwam ik in een bar een Tsjechishe mede erasmusstudente tegen en het klikte wel. Deze mini-Chandler Bing raapte zijn moed bijeen en besloot er mee af te spreken. En zo zijn we enkele weken later in een tapasbar beland en ook daar ging het vlot. Zo vlot dat ik zelfs niet doorhad dat Yellow van Coldplay begon te draaien en dat het mij ook niet stoorde. Een week later begon de lockdown en er is ook nooit iets van gekomen maar sindsdien weet ik wel 1 ding: als Yellow draait tijdens een date en het stoort mij niet, dan is dat een teken dat ik ervoor moet gaan en dat er echt wel een klik is. Op een date heeft Yellow voor mij de twijfelachtige eer om de kanarie in de koolmijn te zijn.

Laatst bewerkt:
Ik ben een albummens en luister niet zoveel naar losse nummers waardoor ik niet meteen op een highlander nummer kan komen. Daarom ga ik hier ook maar verkeerd op de vraag antwoorden en wat highlander albums posten!

Ik ben helemaal geen fan van de Red Hot Chili Peppers maar ik vind By The Way wel een goed album. Misschien niet toevallig omdat het niet erg als een RHCP album klinkt.
Endtroducing is het enige album van DJ Shadow dat ik nog opzet. Daarbuiten zijn er maar een paar nummers die ik nog goed vind.
Foo Fighters: hun titelloze debuut vind ik een tof 90's rockplaatje, daarbuiten niks qua platen wat ik de moeite vind.
Bloc Party - Silent Alarm. Rest van hun discografie vind ik matig tot zwak.
Blur - 13. Fantastisch album en hoewel ik niet kan zeggen dat de rest slecht is, is dit zo ongeveer het enige album dat ik nog van hen beluister.
Nu het hier toch over Coldplay gaat: A Rush Of Blood To The Head vind ik zo slecht nog niet. Clocks slapt een beetje. Met bijna alles buiten dat album heb ik vrij veel moeite.
Illmatic van Nas misschien ook.
Aha Shake Heartbreak van Kings of Leon.
Ik zou er nog meer kunnen vinden hmmm.

Ik ga ook eens nadenken over nummers!

Laatst bewerkt:
Daarom ga ik hier ook maar verkeerd op de vraag antwoorden en wat highlander albums posten!
Eeuwige rebel jij.
Eerste album da'k op kom is Mud Stories van An Pierlé. Geen idee meer hoe ik die destijds heb ontdekt.
Omdat ik jullie hier al een paar keer had zien walgen in unison wanneer U2 ergens werd vermeld.
In The Matrix Reloaded werd gezegd dat de eerste versies van de Matrix faalden omdat ze te perfect waren en de mensen die niet geloofden. Steek die eerste versies vol met Coldplay fans en ze werken perfect.
Dat was in de eerste Matrix denk. Smith zijn onderonsje met Morpheus.

Serieus nu:
Cemetary Gates van Pantera. Ik heb niet speciaal iets tegen Pantera, maar over het algemeen vind ik het "ok". Cemetary Gates is voor mij een top 100 of all time song. Dus het verschil is wel groot.

Minder top 100 vibes, maar even groot verschil: Where is the love van de zwarte ogen erwten vind ik nog ok, t.o.v. alle andere songs EN de leden die mij doen willen dat ik liever mijn oorkanalen door mijn anus had getrokken in de plaats van die drek gehoord te hebben.

Ik heb helemaal niks met Coldplay. Maar zoals dat regelmatig is, hangt muziek wel eens samen met bepaalde momenten in je leven. Dit kwam in 2006 uit. De toen 18-jarige Deckard maakte net één van de k*ttigste momenten in zijn leven mee en reed daarna naar huis. En toen startte dit nummer net op Stubru in de auto. Daarna een mp3 gedownload en een ganse avond op repeat gezet.

Moeilijke opdracht, even de favourites lijst nog eens doorluisteren :)
Qua albums is het mij duidelijk: Bonobo - Black Sands.
Aan de ene kant is er altijd die ene track die een artiest doet uitblinken, aan de andere kant is het vaak geen 'slechte' muziek, gewoon niets speciaals in enige vorm dan ook.
Bonobo is bijvoorbeeld nooit echt slecht, maar nooit raakt hij nog aan die hoogtespan Black sands.

Ac/ @Kid_C moet gij hier niet thunderstruck ofzo droppen (er moet er toch eentje zijn dat ge aankunt, geef mij hoop)
Maar allez... Thunderstruck is toch wel echt een van die irritante overplayed fat cunt anthems, ik vermoed dat als er iemand AC/DC niet kan smaken dat die track echt helemaal onderaan de pile terechtkomt. Ik zou eerder Ride On, Riff Raff of Gone Shootin' nomineren. Of hun cover van Baby Please Don't Go misschien?

Maar allez... Thunderstruck is toch wel echt een van die irritante overplayed fat cunt anthems, ik vermoed dat als er iemand AC/DC niet kan smaken dat die track echt helemaal onderaan de pile terechtkomt. Ik zou eerder Ride On, Riff Raff of Gone Shootin' nomineren. Of hun cover van Baby Please Don't Go misschien?
Ik zou nu kunnen voorstellen om de discografie van AC/DC te beluisteren om die highlander te vinden...

Maar....

Nope.

Mijn favoriet blijft wel Shoot to thrill. Al ben ik wel meer een fan van de Bon Scott periode overall.

(Tellen bands die je live wél meer kunt appreciëren ook? :unsure: )
Iron Jinn - Winding World. Een nummer dat ik een paar weken geleden leerde kennen en ik makkelijk meerdere keren per dag afspeel. Het is de vibe en de zang die in dat nummer wél goed zit.

Ik dacht net aan eentje, tis wel met een feature te doen maar ik heb een bloedhekel aan Young Thug maar dit nummer is cool (al is dat vooral de verdienste van Jamie XX).

Terug
Bovenaan