Kan iemand mij een heldere uitleg geven over het normaal verbruik van een huis (geen warmtepomp of dergelijke), het aantal Ampere die een laadpaal nodig heeft en wat het capaciteitstarief daar mee te maken heeft, want ik zie het bos door de bomen niet meer en ik weet bijna zeker dat het de eerste keer is dat de elektricien een laadpaal plaatst en daarom niet veel kaas heeft gegeten van het onderwerp.
Raar verhaal. Die laadpaal trekt toch de hoeveelheid stroom die hij nodig heeft ? Als er dan niet genoeg voorhanden is, gaat gewoon je hoofdautomaat eruit vliegen. Daarom heb je ook loadbalancers, die het stroomverbruik in heel je huis meten en dan dynamisch de laadpaal aansturen zodat die niet teveel stroom trekt. Ik zie dat die Blitz Power dat ook heeft/ondersteunt trouwens.
Normaal verbruik van een huis: hangt er enorm van af welke toestellen je hebt. Hier heb ik 1F aan 40A (ofte 9.2kW). Heb geen meetapparaatjes, maar adhv laadsnelheid van mijn laadpaal (met loadbalancer) kan ik zelf wel inschatten hoeveel (extra) verbruik er in huis is. Wagen laadt normaal aan 6.2kW (ong. 27A van de theoretische 32A). Heb zelden dat de snelheid verlaagt door verbruik in huis, maar da's bvb het geval wanneer zowel wasmachine, droogkast als strijkijzer in gebruik zijn. Toen zag ik laadsnelheid zakken naar zo'n 4kW, of dus een daling van 2.2kW of ruwweg 10A. Let wel, zo'n loadbalancer werkt ook niet ogenblikkelijk, en ook een wasmachine, droogkast en strijkijzer zitten niet constant op max. vermogen.
Hoe het exact werkt met 3F, en met zonnepanelen (die ik niet heb), durf ik niet te zeggen. Maar met 3F aan 20A heb je normaal 8kW aan vermogen. Daarmee kun je toch al serieus wat zware verbruikers bedienen. Dus volgens mij is er toch echt wel iets mis met die laadpaal of hoe die aangesloten is.