Het Laadpaal topic - thuis je EV opladen

Is dat zo? Dus mensen met een eenfasige laadpaal kunnen niet sneller dan 3.7kW laden?
Mijn Tesla doet max 3x16A op 3 fase, maar als ik de laadpaal op 1 fase zet (2 fases manueel afgekoppeld) om solarladen te bevorderen, dan is het max 1x 32A.
Hij maakt het opzettelijk moeilijk. Als je een laadpaal zet die 32A aankan, zal die aan 7.2 kW werken. Intern in de wagen kan het anders verwerkt worden, maar dat is niets om mee bezig te zijn als eindgebruiker.
 
Het is toch werkelijk heel irritant dat er nu een wildgroei is van 'publieke' laadpalen thuis, die duidelijk niet willen dat er volk komt laden. Starttarief van 1.35 euro, tarief per uur, en dan nog 70 cent/kWh.
Zo geraken al die kaarten van publieke laadpunten vervuild, en is het echt een klotesituatie voor alle EV-rijders.
Genoeg zelfstandigen die hun "publieke" laadpaal willen inbrengen maar de laadpaal laten installeren op moeilijk te bereiken plaatsen zoals de garage die achter hun huis ligt of achter een poort / hek. Op je app zie je dan dat er een laadpaal zou moeten zijn, maar soms staat die gewoon uit het zicht geplaatst :S
 
Genoeg zelfstandigen die hun "publieke" laadpaal willen inbrengen maar de laadpaal laten installeren op moeilijk te bereiken plaatsen zoals de garage die achter hun huis ligt of achter een poort / hek. Op je app zie je dan dat er een laadpaal zou moeten zijn, maar soms staat die gewoon uit het zicht geplaatst :S
Echt veel in de buurt hier. Heel irritant. Allemaal mensen met een paal op hun oprit die dan Google Maps vervuilen, maar feitelijk onbruikbaar zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: daca
Een openbare paal op een prive plaats beschouw ik als openbaar en zal ik mij parkeren om te laden indien nodig.
Ben geen Rechten specialist maar betwijfel toch wel sterk als je daarmee zal wegkomen als puntje bij paaltje komt, wanneer je bv op de oprit van iemand gaat parkeren om te laden.
 
Ben geen Rechten specialist maar betwijfel toch wel sterk als je daarmee zal wegkomen als puntje bij paaltje komt, wanneer je bv op de oprit van iemand gaat parkeren om te laden.
Het omgekeerde kan je ook zeggen: vaak zijn die palen gekocht met subsidie net omdat ze publiek beschikbaar worden geacht te zijn - vandaar dat ze als publieke paal op die kaarten staan. An sich is die data dus niet verkeerd.
Als men destijds die premie aanvroeg, dan ging je akkoord met het feit dat andere mensen die ook effectief konden komen gebruiken. Als zij daarvoor op je privé eigendom moeten staan, is het noodzakelijk gevolg van het toestemmen tot openbaar gebruik.
 
Ben geen Rechten specialist maar betwijfel toch wel sterk als je daarmee zal wegkomen als puntje bij paaltje komt, wanneer je bv op de oprit van iemand gaat parkeren om te laden.
In de praktijk heb ik het ook nog niet gedaan bij iemand op de oprit. Op parkings van bedrijven heb ik toch al een paar keer gaan laden, zowel tijdens als buiten de kantooruren.
 
Is dat zo? Dus mensen met een eenfasige laadpaal kunnen niet sneller dan 3.7kW laden?
Mijn Tesla doet max 3x16A op 3 fase, maar als ik de laadpaal op 1 fase zet (2 fases manueel afgekoppeld) om solarladen te bevorderen, dan is het max 1x 32A.
2 laders dus 2 x 3.7 = 7.6 kW
 
In de praktijk heb ik het ook nog niet gedaan bij iemand op de oprit. Op parkings van bedrijven heb ik toch al een paar keer gaan laden, zowel tijdens als buiten de kantooruren.
Hier in de buurt is een bedrijf met +70 laadpalen, parking is gewoon bereikbaar dus daar gaan ook heel wat mensen laden.
 
Ik ben nieuw op dit topic, en een absoluute leek qua elektriciteit.

We verhuizen binnen enkele maanden naar een nieuwbouw, kabel voor laadpaal ligt klaar naar de voortuin. We hebben een hybride en een full electric in september.

Ik was al eens gaan kijken naar moderne laadpalen. Veton is me iets te duur, Blitz al iets beter, voor smappee vond ik geen prijzen.

Jullie nog tips? Het mag me iets kosten voor een "mooie" laadpaal maar er zijn grenzen :)
 
Ik ben nieuw op dit topic, en een absoluute leek qua elektriciteit.

We verhuizen binnen enkele maanden naar een nieuwbouw, kabel voor laadpaal ligt klaar naar de voortuin. We hebben een hybride en een full electric in september.

Ik was al eens gaan kijken naar moderne laadpalen. Veton is me iets te duur, Blitz al iets beter, voor smappee vond ik geen prijzen.

Jullie nog tips? Het mag me iets kosten voor een "mooie" laadpaal maar er zijn grenzen :)
Ik heb de "Alfen Eve Single Pro-line", niet direct een design stuk of de goedkoopste, maar wel betrouwbaar en degelijk.
 
Zijn hier mensen met een Wallbox pulsar?

Is er een manier om dat ding op wifi te houden? Dat blijft gene minuut op wifi... Moet er elke maand als ik statistieken wil trekken gaan naast staan met mijne gsm en ff verbinden om te synchen
 
Ik ben nieuw op dit topic, en een absoluute leek qua elektriciteit.

We verhuizen binnen enkele maanden naar een nieuwbouw, kabel voor laadpaal ligt klaar naar de voortuin. We hebben een hybride en een full electric in september.

Ik was al eens gaan kijken naar moderne laadpalen. Veton is me iets te duur, Blitz al iets beter, voor smappee vond ik geen prijzen.

Jullie nog tips? Het mag me iets kosten voor een "mooie" laadpaal maar er zijn grenzen :)
Is het een vrijstaande paal die je zoekt of wandmontage
 
Een vrijstaande.

Ik heb ook de alfen single pro (graphite uitvoering, dus niet wit) en die kan ook op een paal.
Meer nog, aangezien die een beveiliging heeft zodat die bij aanrijding (tilt sensor) uitvalt, moet je er geen lelijke paal voor zetten die aanrijding voorkomt. Indien je een laadpaal kiest die dat niet heeft, dan moet je dus een lelijke paal voor je laadpaal zetten.
 
Zijn hier mensen met een Wallbox pulsar?

Is er een manier om dat ding op wifi te houden? Dat blijft gene minuut op wifi... Moet er elke maand als ik statistieken wil trekken gaan naast staan met mijne gsm en ff verbinden om te synchen
De wifi verbinding is gewoon barslecht van die dingen. Ik heb er speciaal een powerline (die we gelukkig op overschot hadden) voor in de berging gehangen.
 
De wifi verbinding is gewoon barslecht van die dingen. Ik heb er speciaal een powerline (die we gelukkig op overschot hadden) voor in de berging gehangen.

Had denk ik al eens een accesspoint op 2 meter ofzo er van gezet (wel in de garage en de lader uit de garage), maar had precies nieveel zin.
Kan daar UTP op eigenlijk
 
Terug
Bovenaan