Het Laadpaal topic - thuis je EV opladen

Mijn Alfen laadpaal heeft sinds gisteren Fout: 206: Tijdelijk ingesteld op onbeschikbaar.
Reboot helpt niet.

De helpdesk (Eneco back-end) claimt dat het probleem gerelateerd is aan te weinig vermogen beschikbaar, maar mijn P1 meter geeft geen problemen. Over alle lijnen 235V, het inductievuur wat buiten de laadpaal het enige is op 3-fase werkt bvb ook perfect. Gelukkig hoef ik niet perse te laden vandaag.
 
De zekering van mijn Wallbox Pulsar plus is voor een 2de keer gesprongen. Deze werd in januari geïnstalleerd maar is pas sinds eind maart in gebruik. Apart afgezekerd + diff en laad 's nachts aan 7kW. Iemand een idee wat ik kan nakijken? Heb wel het gevoel dat alles goed warm wordt maar dat lijkt mij niet onlogisch aan die laadsnelheid..?

Ik wacht nog op een reactie van de installateur maar wou toch graag even polsen.
 
Als de zekering springt, na hoeveel tijd laden aan 7kW gebeurt dat?
Het is niet de differentieel dat springt of heb je een gecombineerde differentieelautomaat?

Bij 7 kW zal alles warm worden. Hier is dat een 50 graden bij langdurig hoge stroom geven.
 
Als de zekering springt, na hoeveel tijd laden aan 7kW gebeurt dat?
Het is niet de differentieel dat springt of heb je een gecombineerde differentieelautomaat?
In de log van de Wallbox zie ik hem stoppen na ong. 2uur laden. Het is niet de differentieel, die staat aan.

Ik zal bij thuiskomst een foto maken en uploaden.
 
Heeft er hier iemand een smart plug tussen zijn thuislader staan?
Ik zou het willen gebruiken om mijne plug in op te laden als de zon schijnt.
Ik vraag me af of plots wegnemen van de stroom kwaad kan tijdens het laden van de batterij.

Ook iemand ervaring met deze aan te sturen op basis van weersvoorspelling?? Ik zou IFTTT gebruiken, trigger met weather underground om zo via phillips hue de smart plug van lidl (zigbee) te sturen.
Nog beter zou zijn om te sturen via overschot aan stroom van de PV, maar dan ga ik een smappee infinity moeten plaatsen denk ik.
Of weet iemand hoe ik zo iets met matter ofzo kan doen?


Heb het in geprogrammeerd (cloudy uit, clear aan), maar heb het nog niet zien werken.
 
Heeft er hier iemand een smart plug tussen zijn thuislader staan?
Ik zou het willen gebruiken om mijne plug in op te laden als de zon schijnt.
Ik vraag me af of plots wegnemen van de stroom kwaad kan tijdens het laden van de batterij.

Ook iemand ervaring met deze aan te sturen op basis van weersvoorspelling?? Ik zou IFTTT gebruiken, trigger met weather underground om zo via phillips hue de smart plug van lidl (zigbee) te sturen.
Nog beter zou zijn om te sturen via overschot aan stroom van de PV, maar dan ga ik een smappee infinity moeten plaatsen denk ik.
Of weet iemand hoe ik zo iets met matter ofzo kan doen?


Heb het in geprogrammeerd (cloudy uit, clear aan), maar heb het nog niet zien werken.
Ik vraag mij vooral af of dat wel een goed idee met zo'n plug ertussen. Ik was daar toevallig ook naar aan het kijken omdat ik even Wallbox-loos ben, maar bijvoorbeeld die plugs van Homewizard geven aan "Maximale belasting: Max. 3680W (16A), Continue belasting: 2760W (12A)." Nogal limiterend. Of zijn er smart plugs die meer aankunnen?
 
Zelfs al zouden er zo een plugs bestaan, het blijft volgens mij een slecht idee om alle stroom te verbreken tussen de laadpaal en de auto. Je verliest ook je geauthoriseerde sessie en andere communicatie tussen de 2.

Bij een intelligente laadpaal blijft de communicatiemodule actief en wordt alleen de stroomtoevoer geregeld.
 
Binnenkort kan ik thuis laden via een slimme laadkabel. De kosten worden ban het laden worden dan ook terug betaald door werkgever. Ik ga er van uit dat dit ook gewoon invloed heeft op mijn voorschotfacturen van elektriciteit. Hoe gaan jullie daar mee om?
 
Binnenkort kan ik thuis laden via een slimme laadkabel. De kosten worden ban het laden worden dan ook terug betaald door werkgever. Ik ga er van uit dat dit ook gewoon invloed heeft op mijn voorschotfacturen van elektriciteit. Hoe gaan jullie daar mee om?
Gewisseld naar maandelijkse afrekening om niet voor verrassingen te komen staan.
 
Terug
Bovenaan