Het grote Soulsborne topic

Pinkman

Well-known member
Een algemeen topic voor alle games die tot de 'Soulsborne' behoren, zoals ik eerder al voorgesteld had in het 'Elden Ring' topic. Het leek mij een leuk idee aangezien het niet echt de moeite is om nog een apart topic voor elk van deze games aan te maken.

Onder deze games vallen:

Dark Souls 1
Dark Souls 2
Dark Souls 3
Demon's Souls
Bloodborne

En wat mij betreft mag Sekiro hier ook nog aan toegevoegd worden. Elden Ring blijft natuurlijk zijn eigen topic behouden aangezien dit de meest recentste en actiefste game van ze allemaal is.

Zelf heb ik Bloodborne, DS1 & DS2 al uitgespeeld. Momenteel ben ik bezig met DS3. Demon's Souls en Sekiro heb ik zelf nog niet aangeschaft, deze games heb ik al eens gespeeld bij vrienden in het verleden en het is eigenlijk op die manier dat ik geïnteresseerd ben geraakt in deze games.
 
Ik heb ze misschien ooit al eens geprobeerd. :oi22:
artworks-8NX2OGTIVN6KpE9m-zFW3KA-t500x500.jpg
 
Bloodborne, Lies of P en Elden Ring uitgespeeld.

Demon souls begonnen maar die setting was toch iets minder mijn ding.

Dark Souls vond ik super, waarschijnlijk na Bloodborne al het beste dat ik gespeeld heb maar zit vreselijk vast bij Smoug en Ornstein. Gedaan er maar niet voorbij en kan weinig doen vermits je niet kan fast travellen naar andere gebieden.

Ben nu met Dark Souls 3 bezig dan tussendoor. Nog niet zo ver maar zit wel goed tot nu toe. Net die baas in de donker gedaan (dat groot skelet).
 
Zelf vind ik het moeilijk te zeggen wat mijn favoriete games zijn omdat dit vaak eens veranderd afhankelijk van stemming en welk been ik uit bed ben gestapt. Maar in het algemeen gezien zal Bloodborne altijd wel by far de nr1 zijn en blijven tot dusver. Maar na Bloodborne is het wisselvallig.

1) Bloodborne - It's just the goat.

2) Demon's Souls Remake / Dark Souls 3 - Die remake speelt gewoon zo goed en ziet er zo mooi uit... moest ik er enkel de OG versie van PS3 zijn was DS3 sowieso de NR2 geweest. Maar er is iets aan die remake dat soms in mij op komt dat ik dank damn echt zo betoverend. En ja anders gewoon DS3, reden hiervoor is simpel gewoon de meest moderne game met veel PVP en PVE content, ook zo veel variatie in die game, leuke bosses en vrijheid.

3) Dark Souls 1 - Moest ik men lijst baseren op de game binnen zijn eigen tijdsgeest dan had deze game op NR1 gestaan, beste wereld by far met ook het meest interessante verhaal en hoe je overal door gaat en terug komt, echt geweldig, qua bosses wel wat minder... buiten dan een paar uitzonderingen zoals O&S of de DLC MVP Artorias!! Maar als ik naar de games nu kijk en naar wat me het meeste aanspreekt om nog eens op te pakken en te herspelen, moet ik jammer genoeg zeggen dat ik DS1 op plaats 3/4 moet zetten :S

4) OG Demon's Souls - Gewoon wat te verouderd naar mijn mening + er is een remake....

Trash tier: DS2, ik zit gewoon mee op de hate train, no clue why.
 
Elden Ring uiteraard uitgespeeld en daarnaast Demon souls, dark souls 3, Bloodborne en sekiro.
Allemaal TOP games, maar als ik 1 moet kiezen als beste van de hoop is het voor mij persoonlijk Sekiro. Bloodborne is uiteraard magnifiek, daar niet van en Elden Ring is verbluffend qua open world game. Het zijn allemaal top games 😍.
 
Sekiro zie ik persoonlijk apart van het geheel net zoals een Armored Core, maar daarbij is het gewoon meer voor de hand liggend.

Maar als ik Sekiro er toch bij zou betrekken, een geweldige game waar ik een geweldige ervaring mee gehad heb, de plat daar op halen heeft me ook echt wel wat dedication gekost. Als ik er één minpunt mag aan koppelen is het dat ik bij Sekiro wel iets had van, ja dat is een once and done game.. Ik zie er echt niks van replay value in en het is de enige game waarbij ik zo iets heb van ja, het was geweldig maar het hoeft geen 2de keer meer.
 
Aaaah nice, leuk topic
Alles kapot gespeeld, punt :p
Ik kan geen top geven, verandert teveel, maar 't is wel zonder twijfel mijn favoriete studio, waar ik dan ook effectief op bezoek gegaan dan toen ik in Tokyo was. Vriendelijke kerels, denk ik, we verstonden elkaar niet :)

Aah ja, en ik ben één van die gasten die Dark Souls 2 fantastisch vind, wat een spel
 
Ik zou het gewoon nog eens te goei een nieuwe kans moeten geven, maar tot die tijd blijf ik wat op die hate train zitten.
Eerlijk gezegd heb ik zelfs ne lichte voorkeur voor Dark souls 2, die wereld, die bazen, die armors , die DLC's, die muziek van Majula,..ja ik denk dat Dark souls 2 toch ergens vanboven bengelt bij mij, moest ik ze toch een rangschikking geven
 
Eerlijk gezegd heb ik zelfs ne lichte voorkeur voor Dark souls 2, die wereld, die bazen, die armors , die DLC's, die muziek van Majula,..ja ik denk dat Dark souls 2 toch ergens vanboven bengelt bij mij, moest ik ze toch een rangschikking geven
Niks mis mee eh, zijn nog mensen die er bij zweren en heel veel mensen die zeggen dat de DLC van DS2 de beste DS content is die er is, zelf al vind je DS2 minder. Dat ik het de minste game vind, wilt ook helemaal niks zeggen over hoe goed of slecht het is. De slechtste van de franchise kan nog altijd een 8/10 zijn :p
 
Momenteel dus bezig aan DS3. Wat een geweldige game :love: DS1 is al twee jaar geleden ondertussen (binnenkort replay voor plat), maar deze rangschik ik toch bovenaan voorlopig hoor. Sommige begin areas vond ik niks speciaal, maar daarna neemt de kwaliteit toch ferm toe vind ik. Enkele geweldige bosses al gehad tot dusver en dan moet de DLC nog komen. Net de Lothric Twins achter de rug.

Sulyvahn, Dragonslayer, Dancer, Lothric Twins, ... wauw. Stuk voor stuk geweldige fights.

De enige bossfight die ik echt niet leuk vond was Aldrich. Wat een verschrikkelijke irritante fight is dat. Heb echt een hekel aan dergelijke bosses.

Niks mis mee eh, zijn nog mensen die er bij zweren en heel veel mensen die zeggen dat de DLC van DS2 de beste DS content is die er is, zelf al vind je DS2 minder. Dat ik het de minste game vind, wilt ook helemaal niks zeggen over hoe goed of slecht het is. De slechtste van de franchise kan nog altijd een 8/10 zijn :p
DS2 paar weken terug plat op gehaald. Vond het een leuke game, maar imo weinig memorabele areas of bosses in positieve zin. Voelde in het begin ook heel clunky aan. Op den duur went dat wel, maar de combat van DS3 is zoveel smoother.

En de DLC is wisselvallig. Bepaalde areas zijn absoluut fun, maar die Iron Passage bv. vond ik verschrikkelijk. Wat een absolute kut area en vooral de runback naar de boss is gewoon puur shit om steeds te herdoen. De runback naar Sir Alonne vond ik ook kut. Een maat had mij dan gewaarschuwd dat de kutste van allemaal nog moest komen: die sneeuwarea, maar dat vond ik persoonlijk nog de simpelste. Gewoon in een rechte lijn lopen en je hebt geen problemen om terug tot aan de boss te geraken.

Ik heb sowieso een hekel aan runbacks waar je steeds meerdere enemies tegenkomt en móet verslaan. Iron Keep was bv. ook kut om die reden. Gelukkig was die boss niet moeilijk, maar ik wou in het begin daar in één ruk doorlopen. Tsja, ain't gonna happen.
 
Ik ben een casual fan van deze games. Ik speel ze graag en haal voldoening er uit maar doe nooit multiple runs met verschillende builds etc. Als ik een uitgespeeld heb, herspeel ik ze niet en heb ik ook wel een pauze nodig voor ik opnieuw aan één ervan begin.

Mijn favorieten zijn Dark Souls 2 en Elden Ring. Dark Souls 2 staat vrij laag aangeschreven maar dat was de eerste die ik volledig uitgespeeld heb, heb dat toen ook met een kameraad gedaan en dat was plezant om elkaar telkens aan te moedigen en wat ervaringen te delen. Ik loop meestal maanden of jaren achter dus gamen is een vrij solitaire bezigheid zonder veel community gevoel voor mij. Elden Ring was de uitzondering en net door dat laatste is dat een van mijn favoriete spellen ooit. Gewoon heel plezant om gelijktijdig samen met anderen die wereld te ontdekken, ik vond het toen leuk om aan het Elden Ring topic hier deel te nemen.

Ik heb ze overigens allemaal al in huis, drie spellen heb ik nog niet gespeeld: Bloodborne, Dark Souls III en Sekiro. Die laatste ben ik ooit begonnen maar toen had ik een beetje burn-out van net Elden Ring uitgespeeld te hebben. Misschien één ervan als volgende spelen als ik met mijn huidige games klaar ben, Bloodborne lijkt me de beste keuze.
 
Indertijd Demons Souls en Dark Souls 1 & 2 uitgespeeld. Altijd enorm van genoten... tot ik een drukke job en een gezin kreeg.

Ik koop de games nog steeds om de sfeer op te snuiven, maar haak vaak af omdat ik geen zin en tijd heb om me voorbij moeilijke passages of bazen te worstelen. Elden Ring vond ik persoonlijk deels tegenvallen, omdat ik geen fan van ben open werelden en sommige bazen of vijanden te veel gerecycleerd werden.

Bloodborne ligt hier nog ongespeeld in de schuif... ooit...

Sekiro en Nioh staan nog op de wishlist.
 
Bloodborne, Elden Ring, Sekiro en Dark Souls III volledig geplat.

Allemaal topgames, maar Sekiro en Bloodborne steken er toch met kop en schouder bovenuit imo.

Bloodborne vooral omwille van de geweldige sfeer, bosses, muziek, level design en vernieuwende combat waarbij je echt aanvallend moest denken, en Sekiro was gewoon een van de beste game-ervaringen die ik ooit heb gehad. Veel zweten en vloeken, dat wel, maar het gevoel dat je krijgt bij het verslaan van sommige bazen is gewoon nog steeds ongeëvenaard. Ik hoop stiekem op een Sekiro 2, maar gezien FromSoftware's aversie voor sequels (behalve dan Dark Souls) denk ik niet dat dit snel gaat gebeuren.

Dark Souls Remastered moet ik nog eens herspelen voor de plat, en Dark Souls II inclusief DLC's heb ik enige tijd geleden gekocht maar moet ik nog aan beginnen. Ben wel benieuwd of DSII van hetzelfde kaliber gaat zijn als de rest.
 
Bloodborne, Elden Ring, Sekiro en Dark Souls III volledig geplat.

Allemaal topgames, maar Sekiro en Bloodborne steken er toch met kop en schouder bovenuit imo.

Bloodborne vooral omwille van de geweldige sfeer, bosses, muziek, level design en vernieuwende combat waarbij je echt aanvallend moest denken, en Sekiro was gewoon een van de beste game-ervaringen die ik ooit heb gehad. Veel zweten en vloeken, dat wel, maar het gevoel dat je krijgt bij het verslaan van sommige bazen is gewoon nog steeds ongeëvenaard. Ik hoop stiekem op een Sekiro 2, maar gezien FromSoftware's aversie voor sequels (behalve dan Dark Souls) denk ik niet dat dit snel gaat gebeuren.

Dark Souls Remastered moet ik nog eens herspelen voor de plat, en Dark Souls II inclusief DLC's heb ik enige tijd geleden gekocht maar moet ik nog aan beginnen. Ben wel benieuwd of DSII van hetzelfde kaliber gaat zijn als de rest.
DS 2 speelt logger dan de rest, zult ge direct merken. Maar die wereld is magnifiek, moest dat nog eens uitkomen op de ps5 ofzo, haal ik direct platinum, en platinums interesseren mij eigenlijk normaal niks (behalve bij Souls dan)
Ik heb alles platinum behalve Sekiro, en dat wringt wel, ooit doe ik die nog eens
 
DS 2 speelt logger dan de rest, zult ge direct merken. Maar die wereld is magnifiek, moest dat nog eens uitkomen op de ps5 ofzo, haal ik direct platinum, en platinums interesseren mij eigenlijk normaal niks (behalve bij Souls dan)
Ik heb alles platinum behalve Sekiro, en dat wringt wel, ooit doe ik die nog eens
Als fan van de games en platinums halen moet ik wel toegeven dat de Souls games echt verdomd saaie plats hebben xD
Ik heb de meeste ook, buiten die van DS2 denk ik ( nooit uitgespeeld ) en eigenlijk is het altijd hetzelfde speel het spel uit en grind een beetje.

En het is vooral die grind die zo verdomd saai is, altijd die covenants :'(
Die van Sekiro was eigenlijk nog de meest aangename maar wel ook de moeilijkste vond ik persoonlijk.
 
Terug
Bovenaan