Het grote Soulsborne topic

Maar alez geluk, denk dat vrijwel iedereen toch voor Ornstein eerst gaat? Gewoon pittige check in de game omdat je tot dat punt nog niet zo'n dynamische bossfight bent tegengekomen. Alez ik heb er nog steeds serieus wat slaag van gekregen, maar dat was toch relatief snel mijn strat dat uiteindelijk wel heeft gewerkt. Fume Knight valt zeker buiten de top 10 ja, maar door die relatief trage wind up animaties is dat toch ook zo'n klojo die toch wel vraagt dat ge uzelve even herkalibreert. Zeer leuke fight wel.
Dat jullie Lies beter vinden dan Dark Souls 🤯
Denk dat er ook wel beetje 2 kampen zijn in deze games. En dat zijn de combat/uitdaging liefhebbers die ook genieten van het leveldesign etc.
En dan heb je ook de scenery liefhebbers die volledig opgaan in de wereld, en ook wel genieten van de combat. Ik val toch zeker in dat 2e kamp.
 
Ik heb beide geprobeerd, maar idd Ornstein eerst is het meest logische. Los daarvan heb je toch altijd wel wat geluk of meeval (noem het hoe je wilt) nodig imo. Als die u beide juist op een slecht moment combo'en ben je gezien.

Ik herinner mij alleszins dat je heel veel patience nodig hebt in die fight en laat dat nu net één van mijn zwakkere punten zijn. Ik heb een agressieve/aanvallende speelstijl en dat werkt daar alleszins absoluut niet. Die fight heeft mijn geduld hard op de proef gesteld en ik heb toch meerdere breaks genomen om mijn cool te kunnen bewaren.
 
Denk dat er ook wel beetje 2 kampen zijn in deze games. En dat zijn de combat/uitdaging liefhebbers die ook genieten van het leveldesign etc.
En dan heb je ook de scenery liefhebbers die volledig opgaan in de wereld, en ook wel genieten van de combat. Ik val toch zeker in dat 2e kamp.
Fair punt, voor mij ist hoe de wereld in elkaar zit, exploring! (heel belangrijk), combat (gewicht gewicht gewicht) zotte armors enz, die ook echt iets doen qua stats, en dat had ik veel meer in lords dan in Lies, ik vond Lies op dat vlak wat ondermaats.
 
Fair punt, voor mij ist hoe de wereld in elkaar zit, exploring! (heel belangrijk), combat (gewicht gewicht gewicht) zotte armors enz, die ook echt iets doen qua stats, en dat had ik veel meer in lords dan in Lies, ik vond Lies op dat vlak wat ondermaats.
Ja en ook dat is weer afhankelijk aan wie je het vraagt. Ik vond die wereld van LoP echt ferm, iets meer linear wel al had het ook leuke levels met punten waar je op terug keerde, maar niet altijd even waaw zoals je dat in een DS1 had bv. Maar de wapens en combat in LoP waren één van de beste punten van het spel. De manier hoe je dingen kon samenstellen en abilities kunt combineren en een build maken staken er voor mij zwaar boven uit en is zelf iets waar ik persoonlijk van vind dat Fromsoft er zelf iets van kan op steken. Ik denk niet dat ik ooit in één playtrough zo veel zaken gecombineerd heb en afgewisseld heb per situatie dan in deze game en dat voelde echt leuk.

Maar niet iedereen heeft exact dezelfde smaak, dus wat voor de ene werkt geld misschien minder voor de andere. Maar voor LoP steek ik mijn hand in het vuur, dit spel had ideeën en bepaalde zaken die beter waren uitgewerkt dan in een FS game, andere zaken waren dan soms minder, maar dat is ook niet zo abnormaal.
 
Ja qua wapen variatie is Souls wel tikkeltje beperkt soms. Maar ik ben ook wel iemand eens iets werkt, blijf ik er meestal bij. Club heeft hier van Dark Souls 1 tem 3 bijna telkens de helft van elke game gedragen :p

Terwijl og Demon Souls door slijtage weldegelijk wat meer forceerde buiten mijn zone te experimenteren.

Nioh 2 trouwens in de nieuwe Humble Choice. https://www.humblebundle.com/membership
12euro met de rest vd games. Opinions?
Deel 1 gestopt wegens te makkelijk en saai level design.
 
Mja ik wil geen 100 verschillende wapens in een spel, ik wil het gevoel als ik dan toch een wapen vind, dat da echt serieus verschil maakt. Less is more in dat geval.

Vond ik een minpunt bij Nioh, al die wapens en meh, veel verschil zat er nie op.

Nioh 2...mja als ge nioh 1 gestopt zijt, zou'k den 2 nie spelen. 'k heb mij daar wel mee geamuseerd, maar snap de kritiek wel
 
Dat is net soms wat het issue met de souls games en wapens, 60% is filler en gewoon eens leuk voor gewoon efkes mee te dollen, maar de echt interessante wapens zijn veel beperkter en zorgen er voor dat de meeste wapens nooit echt veel nut hebben. Bloodborne schiet daar dan wel met kop en schouders bovenuit. Less is idd vaak more
 
Zit nu juist bij Friede. Snap wel dat het een van de hardste bosses is als je haar drie phases geeft :unsure: Phase 1 en 2 zijn niet zo moeilijk, maar die derde kan ik niet deftig leren op deze manier vooralsnog. Enkel haar eerste move kan ik perfect counteren, vanaf daar is het dweilen met de kraan open. En om steeds die twee voorgaande phases opnieuw te doen is een aanslag op mijn geduld.

Die invisible attack is ook annoying as hell, zeker in phase 3. De helft vd tijd kan ik niet zien waar ze land en dan ben ik de helft van mijn hp kwijt en heb ik de helft vd tijd geen opening om te healen -> death. Ik dacht eerst dat ze steeds in de omgekeerde richting landde, maar dat klopt blijkbaar niet altijd.

edit: moet vaker zo'n halve rant schrijven denk ik

Direct hierna nog eens geprobeerd, maar was zo sloppy as hell dat ik wou stoppen omdat ik zelfs terug ging knoeien in phase 1 en 2. Tegen beter toch nog een laatste poging voor ik een break wou pakken -> bingo. Phase 1 & 2 flawless en dan zag ik haar toch een keer landen na haar invisible attack in phase 3 waardoor ik de bovenhand behield :coolbrows:

Wel duidelijk de moeilijkste boss tot hier toe in deze game.
 
Laatst bewerkt:
Ja qua wapen variatie is Souls wel tikkeltje beperkt soms. Maar ik ben ook wel iemand eens iets werkt, blijf ik er meestal bij. Club heeft hier van Dark Souls 1 tem 3 bijna telkens de helft van elke game gedragen :p

Terwijl og Demon Souls door slijtage weldegelijk wat meer forceerde buiten mijn zone te experimenteren.

Nioh 2 trouwens in de nieuwe Humble Choice. https://www.humblebundle.com/membership
12euro met de rest vd games. Opinions?
Deel 1 gestopt wegens te makkelijk en saai level design.
Nioh 2 is meer van hetzelfde dus als je deel 1 saai vond gaat deel 2 niet beter voor je zijn.
 
Zit nu juist bij Friede. Snap wel dat het een van de hardste bosses is als je haar drie phases geeft :unsure: Phase 1 en 2 zijn niet zo moeilijk, maar die derde kan ik niet deftig leren op deze manier vooralsnog. Enkel haar eerste move kan ik perfect counteren, vanaf daar is het dweilen met de kraan open. En om steeds die twee voorgaande phases opnieuw te doen is een aanslag op mijn geduld.

Die invisible attack is ook annoying as hell, zeker in phase 3. De helft vd tijd kan ik niet zien waar ze land en dan ben ik de helft van mijn hp kwijt en heb ik de helft vd tijd geen opening om te healen -> death. Ik dacht eerst dat ze steeds in de omgekeerde richting landde, maar dat klopt blijkbaar niet altijd.

edit: moet vaker zo'n halve rant schrijven denk ik

Direct hierna nog eens geprobeerd, maar was zo sloppy as hell dat ik wou stoppen omdat ik zelfs terug ging knoeien in phase 1 en 2. Tegen beter toch nog een laatste poging voor ik een break wou pakken -> bingo. Phase 1 & 2 flawless en dan zag ik haar toch een keer landen na haar invisible attack in phase 3 waardoor ik de bovenhand behield :coolbrows:

Wel duidelijk de moeilijkste boss tot hier toe in deze game.
Nice, voor mij zelfs de moeilijkste van DS 3
 
Ben bij Midir aangekomen. Heb 'm in de rapte eens twee gedaan, maar ziet er op 't eerste zicht een irritante fight uit. Camera angle is shit dus je bent bijna forced om locked off te spelen, maar dan moet je je hits natuurlijk goed timen. Denk dat ik van de 10 keer minstens een keer of 7 a 8 gewoon los mis. Is ook heel agressief dus meer dan 1 hit is niet aangeraden precies.

Sowieso heb ik al langer de indruk dat Dragon fights in Soulsgames een zwakker punt is qua design. Je zit vaker te sukkelen met de camera angle dan met de attacks zelf. In Elden Ring had ik dit 'probleem' ook al. Zonder Torrent is dat gewoon een vervelend gegeven, bv. Fortissax. Visueel een fantastische draak, maar tout court een ambetante fight om te doen.

Nochtans kunnen ze het wel, want Placidusax is ook een draak, maar een totaal ander design. En laat dat nu net misschien wel mijn favoriete fight van het hele spel geweest zijn.
 
Midir dood :cheer: Eerder dan verwacht want ik wou gisteren nog editten dat ik totaal geen clue had wat nu juist de perfecte tactiek was. In het begin locked off onder/achter hem en de staart wat focussen, maar dat is al helemaal onbegonnen werk gezien het camera-standpunt. Daarna locked on f2f gedaan, maar ik stond steevast te ver waardoor ik vaak net te kort kwam na een attack om zelf damage te doen.

Vandaag 1st try weer dood nadat ik ocharme 1 hit kon doen dus ik zag nog steeds geen licht aan het eind van de tunnel. Maar dan toch door dat je stukken dichter moet staan (zo dicht mogelijk komen eigenlijk), waardoor ik toch zelf meer damage kon doen en door het ondertussen al kennen van enkele attacks toch een keer of 2/3 aan phase 2 geraakt. Dan kwam opeens zijn eenmalige laserattack die me een keer of 2 a 3 oneshotte :laugh: Ik dacht: "oei, dan heb je het patroon min of meer door, krijg je dit weer". Maar ik wist toen wel dat ik er vroeg of laat ging geraken itt het begin.

En dan juist toch gelukt. De goede keer was ook de keer dat ik erachter kwam dat hij blijkbaar nog een attack heeft van meerdere laserstralen. Ik liep een beetje in een boog naar zijn kop en op het moment dat ik daar was was die attack nog altijd niet gedaan. Gezien de camera angle zag ik totaal niet waar die stralen allemaal naar toe gingen dus ik zat daar een beetje op goed geluk te hopen dat ik niet geraakt zou worden :crazy: Uiteindelijk kreeg ik blijkbaar een riposte waarna ik nog maar een hit of 2/3 moest doen vooraleer hij eraan was.

Uiteindelijk wel een zeer goede boss. Hard, maar niet onmogelijk. Zeker geen irritante fight zoals ik het begin dacht. Eenmaal je de methode iet of wat doorkrijgt is het echt wel doenbaar. Design is ook zeker beter dan vele draken in Elden Ring, het enige puntje dat wat irriteerde was dat de camera lock soms wegviel als je dicht staat gedurende zijn combo's, waardoor ik de attacks niet meer deftig kon zien en ik vervolgens geraakt werd. Muziek is ook fantastisch, zeker als phase 2 begint. :love:
 
Laatst bewerkt:
Gael ook down. Duidelijk niet zo moeilijk als Friede/Midir. Degelijke fight wel, paar tries nodig gehad om de moveset te leren kennen maar kwam in mijn eerste pogingen al wel vrij 'ver'. Arena is wel wat irritant soms en die follow-ups met zijn cape mispakte ik mij een paar keer aan, maar meeste attacks wel vrij simpel om te dogen.

Dus dan restte Lord of Cinder nog. Mijn god, deze fight is verschrikkelijk irritant. Zijn moves an sich zijn niet zo heel moeilijk te dogen, maar eenmaal die je raakt ben je de helft vd tijd dood gecombo'ed of lig je een halve minuut tegen de grond en net op de moment wanneer je rechtkomt raakt de volgende attack je al. Ver-schrik-ke-lijk irritant.

- edit: Allez hij is neer. Even een break nemen en terugkomen het ging ineens na 2 tries, toch gek hoe dat soms in elkaar zit :coolbrows: Spel uit dus. Geweldige game alles bij elkaar genomen :love: Nu kijken of ik ineens doorga voor plat of eerst iets anders ga spelen.
 
Laatst bewerkt:
Iemand bezig met de DS3 Archthrones Mod ?

Naar het schijnt zit het geweldig in elkaar en is het een volledig nieuw spel met vele nieuwe bosses...
 
Terug
Bovenaan